شنبه 20 آبان 1396 / 11:25|کد خبر : 2914|گروه : اقتصادي

حمايت عملي بانک‌ها از طرح های مربوط به اشتغال در كردستان ضعيف است

حمايت عملي بانک‌ها از طرح های مربوط به اشتغال در كردستان ضعيف است

حمایت از طرح‌های اقتصادی از سوی بانک‌ها در کُردستان به سختی در حال انجام است، تاجایی که مسئولین دولتی نیز از این امر به شدت گلایمند هستند.

به گزارش آرباباخبر، طرح های اقتصادی، طرح های دانش بنیان و حمایت از بخش خصوصی همواره شعارهای مسئولین امر در به حرکت در آوردن چرخ اقتصادی کشور بوده و در این زمینه نیز گام‌های مهمی برداشته شده است.

 

نمونه‌های موفق پرداخت تسهیلات به طرح‌های موفق اقتصادی را در اکثر استان‌های توسعه یافته کشور می‌توان یافت اما داستان حمایت از طرح‌های اقتصادی در کُردستان طور دیگیری رقم می‌خورد.

 

مسئولین دولتی همواره در کُردستان و در دولت‌های گذشته بر لزوم حمایت از طرح‌های اقتصادی و اعطای تسهیلات تاکید کرده‌اند اما عدم هماهنگی میان دولت و بانک‌ها و شاید هم شعارزدگی آقایان این مهم را میسر نکرده است.

 

نمونه بارز عدم حمایت بانک‌های از طرح‌های اقتصادی را در کلام خود مسئولین امر می‌توان جستجو کرد که به صراحت از نبود حمایت سخن به میان می‌آورند.

 

"محمد دره وزمی" رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کُردستان در جلسه کارگروه رفع موانع تسهیلات و سرمایه گذاری گفته که در بحث معرفی‌های انجام شده تعدادشان به نسبت واحدهای تولیدی استان متناسب است اما در بحث پرداختی‌ها واحدهای تولیدی متاسفانه ضعیف عمل شده است.

 

وی تصریح کرده که یکی از مانع‌های تولید این است که اساسا بانک‌ها از هیچ طرحی حمایت نمی‌کنند.

منبع: نواي آبيدر

 

 

این مقام مسئول ادامه داده که سند بنده در رابطه با عدم حمایت بانک‌ها عملکرد سال‌های آنها در طول سه سال اخیر است که تعداد طرح‌های معرفی شده به آنها چه میزان بوده و میزان پرداختی‌های به چه صورت است.

 

هفته گذشته، "بهمن مرانیا" استاندار کُردستان نیز از نبود حمایت لازم از اشتغال و اعطای تسهیلات گلایه کرد و گفته بود که توليدكننده هايى كه در شرايط موجود با بحران مواجهند نيازمند كمك هستند اما پرداخت ٢٧ ميليارد تومان تسهيلات از آغاز سال تاكنون از سوى كليه بانك هاى استان رقم چشمگيرى نيست.

 

استاندار كردستان با اشاره به اينكه در جاهاى ديگر ١٠٠ و حتى ٢٠٠ ميليارد تومان تسهيلات به صورت تلفتى به توليد كننده پرداخت مى شود، گفته بود که اينجا با نهايت سخت گيرى برخورد مى شود.



برچسب ها :

بانك هامايتطرح هاي اشتغالكردستانآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی