دوشنبه 22 آبان 1396 / 08:23|کد خبر : 2920|گروه : اجتماعي

آخرين اخبار از زلزله

آخرين اخبار از زلزله

زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه شب بخش های غربی ایران و شهرهای مختلف عراق و مناطقی در کشورهای ترکیه، ارمنستان، کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را لرزاند.

به گزارش آرباباخبر، در ایران زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور احساس شد.
محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بوده است. این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در طول جغرافیایی 45.9 ، عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داده است. همچنین در ادامه ، زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد لحظه به لحظه خبرهای زلزله که در خبرگزاری دولت و سایر خبرگزاری ها منعکس شده به شرح زیر است.

** آخرین اخبار:

8:10** ادارات کرمانشاه امروز دوشنبه تعطیل نیست

بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، پرسنل کلیه دستگاه‌های دولتی و خدماتی در روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه لازم است در محل کار حاضر باشند و تنها دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی تعطیل هستند.
در پی وقوع زمین لرزه شب گذشته، مدارس و دانشگاه‌های استان امروز(22 آبان) تعطیل است.

8:03**  زلزله غرب کشور تاکنون 164 کشته و 1568 مصدوم داشته است

'قاسم جان بابایی'  معاون وزیر بهداشت به خبرگزاری دولت گفت: تلفات و مصدومان حادثه زلزله دیشب که در غرب کشور رخ داد رو به افزایش است و هم اکنون یک فروند هواپیما برای انتقال مصدومان این حادثه از کرمانشاه به تهران به پرواز درآمده و بیمارستان های تهران برای پذیرش این مصدومان به حالت آماده باش درآمده اند.
وی گفت: بیشترین میزان خسارات و تلفات در استان کرمانشاه است.
پیش از این 'پیرحسین کولیوند' سرپرست اورژانس کشور به خبرنگار ایرنا گفته بود از صبح دوشنبه 20 فروند بالگرد نیروی زمینی ارتش که برای خدمات اوژانس تغییر کاربری داده اند از صبح دوشنبه به مناطق آسیب دیده اعزام می شوند. بر این اساس انتظار می رود با رسیدن این بالگردها تا ساعاتی دیگر اخبار دقیق تری از میزان خسارات و تلفات این زلزله اعلام شود.
یکشنبه شب زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر در شرق عراق و در نزدیکی قصرشیرین رخ داد که لرزش آن تا تهران و استان های مرکزی ایران احساس شد.

7:56** ادارات ایلام امروز تعطیل شد

مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: ادارات استان ایلام دوشنبه 22 آبان ماه به دلیل رخ دادن زلزله شب گذشته تعطیل هستند.

7:51** رییس پلیس راه استان کرمانشاه: در محور دالاهو- سرپل ذهاب بر روی جاده سنگ وجود دارد رانندگان ضمن رعایت احتیاط کامل به این مسئله نیز دقت کنند که احتمال انحراف به چپ خودرو نیز وجود دارد

7:41** ۱۶۸۳ مصدوم در زلزله ۷.۳ ریشتری مرز ایران و عراق

سرپرست سازمان اورژانس کشور که هم اکنون در سرپل ذهاب حضور دارد آخرین آمار مصدومین را تا این لحظه ۱۶۸۳ نفر اعلام کرد

7:30** تا ساعت 7 و 30 دقیقه آخرین آمار تلفات به نقل از ستاد بحران کشور :

▪️تعداد کشته ها: 141 نفر

▪️تعداد زخمی ها: 1684 نفر

7:00 ** بالغ بر ۷۰ هزار نفر نیاز به اسکان اضطراری خواهند داشت
 
سلیمی رئیس هلال احمر کشور دقایقی قبل در گفت و گو با شبکه خبر گفت: در سه شهر جوانرود سرپل‌ذهاب و قصرشیرین بالغ بر ۷۰هزار نفر نیاز به اسکان اضطراری خواهند داشت که بیشتر در مناطق روستایی هستند.
6:10 **تجهیزات و نفرات ارتش در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت
 
سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گویی کوتاه با رسانه ها گفت: تجهیزات و نفرات مستقر ارتش در غرب کشور با دستور فرمانده کل ارتش در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت. 
 
 وی افزود: پادگان‌های الله‌اکبر و ابوذر و بالگردهای هوانیروز ارتش در اختیار مردم و ستاد مدیرست بحران قرار دارد و اورژانس‌‌های ارتش در منطقه و دو بیمارستان صحرایی نیز در اختیار مردم قرار گرفته است .
6:01 ** استانداری اصفهان برای کمک به کرمانشاه پیش قدم شد
اخبار رسیده از استانداری و جمعیت هلال احمر استان اصفهان حکایت از آن دارد که در حال حاضر اقلام کمکی از جمله غذا، دارو، پتو، چادر و ... زیر نظر مدیر کل بحران استان بارگیری شده و در حال ارسال به استان کرمانشاه است.
6:00 ** معاون وزیر کشور وارد کرمانشاه شد
 
اسماعیل نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و معاون وزیر دقایقی قبل برای بازدید حضوری از مناطق زلزله زده کرمانشاه وارد این استان شد. قرار است با حضور معاون وزیر جلسات ستاد بحران تشکیل و اقدامات لازم برای ادامه عملیات امداد و نجات اتخاذ شود.
5.45 ** آمار مصدومان و کشته شدگان شهرستان سرپل ذهاب بسیار بالاست
 
خبرنگار شهرستان سرپل ذهاب، ذقایقی قبل ذر گفت و گو با رسانه ملی بر خلاف آمار حداقلی مسئولان، از ابعاد گسترده خسارت ها در این شهرستان گفت و آمار افراد کشته شده و مصدومان حادثه را بسیار بالا توصیف کرد.
5:38** اعلام سه روز عزای عمومی در کرمانشاه
 
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اعلام 3 روز عزای عمومی در این استان در مورد خسارت های زلزله اضافه کرد: پزشکی قانونی ۱۲۹ قربانی را تایید کرده است و تمام دستگاه‌ها موظف شدند تا تمام تجهیزات‌شان را برای امدادرسانی به میدان بیاورند.
 
او  افزود: قرار است دو بیمارستان صحرایی ساخته شود.
5.34** جزئیات دقیق از خسارت های زلزله در سر پل ذهاب
 
فرماندار سرپل‌ذهاب در مورد خسارت های زلزله دیشب به رسانه ها گفت:  بر اثر زلزله شب گذشته 71 نفر از مردم شهرستان سرپل‌ذهاب کشته و بیش از 400 نفر مصدوم شدند.
 
وی افزود:  محورهای ارتباطی در مناطق زلزله‌زده ‌کرمانشاه بازگشایی شده است.
 
 رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه  نیز در همین رابطه گفت: بیمارستان سرپل‌ذهاب دچار آسیب‌دیدگی و تخریب شده است و  احتمال اتمام سوخت دیزل اضطراری بیمارستان سرپل‌ذهاب وجود دارد.
 
  معاون عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در رابطه با وضعیت برق این شهرستان گفت:   شبکه برق شهر سرپل‌ذهاب تخریب شده است ولی برق این شهر تا فردا وصل می‌شود.
5:26 ** آمار کشته ها به 141 نفر افزایش یافت
 
دقایقی قبل سخنگوی ستاد  مدیریت بحران کشور در گفت و گو با صدا و سیما از افزایش تعداد افراد خسارت دیده و آمار کشته های حادثه سخن گفت و افزود: جدیدیترین آمار تلفات زلزله در استان کرمانشاه از ۱۴۱ کشته و ۸۶۶ زخمی حکایت دارد.


05:20** سعیدی سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه شمار تلفات تغییر می کند و احتمال افزایش آمار را داریم ، افزود :براساس اخرین آمار زمین لرزه یکشنبه شب تا این لحظه 141 کشته و 866 نفر مجروح برجای گذاشته است.
فهرست کشته شدگان براساس شهرها بدین شرح است: ازگل 4 نفر، گهواره 3 نفر،کرند 13 نفر،سرپل ذهاب 97 ، ثلاث 9 نفر، اسلام اباد 13 نفر و قصر شیرین 2 نفر

05:10**وزیر کشور در جمع خبرنگاران:بیمارستان های صحرایی در مناطق زلزله زده دایر می شود. نیروهای امدادی و خدماتی با آمادگی کامل در منطقه حضور دارند. مردم به اخبار و ‌گزارش های غیررسمی توجه نکنند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران کشور درباره آمار مصدومان و ‌کشته شدگان حادثه زلزله در کرمانشاه گفت: متاسفانه این زلزله ۷.۳ ریشتری که در کرمانشاه آمده زلزله بزرگی است.
وی افزود: تلاش شده است که در اولین مراحل همه امکانات بسیج شود، دستگاه های اجرایی و ‌اعضای ستاد همگی در استان تشکیل جلسه داده اند و در تهران در وزارت کشور هم این جلسه تشکیل شده، همچنین استان های مجاور کرمانشاه نیز درحالت آماده باش به سر می برند.
وزیر کشور با اشاره به ارسال نیرو و امکانات از جمله وسائل امدادی ، ‌چادر و... اظهار داشت: به دلیل تاریکی شب امکان پرواز بالگرد نیست و ‌برخی راه ها بسته شده اما تمام تلاش نیروها این بوده که خود را به منطقه برسانند، نگرانی هایی در رابطه با روستاها داریم چراکه اکنون با توجه به تاریکی شب دسترسی به این مناطق مشکل می باشد.
رحمانی فضلی تصریح کرد: برق برخی مناطق قطع شده بود که اکنون ۷۰ درصد آنها وصل شده است، اکنون نیروهای ارتش، سپاه، بسیج، هلال احمر، وزارت بهداشت و وزارت نیرو با آمادگی کامل در منطقه حضور دارند و ‌خود مردم نیز کمک های بسیار خوبی انجام می دهند.
رحمانی فضلی پیرامون شمار تلفات زلزله گفت: اکنون نمی توان آمار دقیقی درباره کشته شدگان ارایه داد و تعداد زخمی ها نیز با توجه به حجم تخریب زیاد است، به محض طلوع آفتاب بالگردها برای انتقال مصدومان اعزام خواهند شد و اکنون بیمارستان ها در شرایط مناسبی خدمات رسانی می کنند.
وی ادامه داد: به علت بالا بودن حجم مصدومان اعلام شد تا بیمارستان های صحرایی در منطقه دایر شود.
وزیر کشور تاکید کرد:به اخبار و‌ گزارش های غیررسمی توجه نشود و‌ تلاش ما این است که اخبار مربوطه را از طریق ستاد و‌ دستگاه های تخصصی هر حوزه اعلام کنیم.
وزیر کشور با اشاره به وضعیت راه های ارتباطی اظهار داشت: برخی از جاده ها ریزش داشتند که نیروها برای بازگشایی آنها اعزام شدند همچنین از نظر مخابراتی ۸۵ درصد پوشش مخابراتی داریم که تقریبا مشکلی از این لحاظ نداریم.
وی خاطرنشان کرد: حجم خرابی زیاد است اما با توجه به زلزله ۴.۵ ریشتری که در فاصله کوتاه تری از قبل آمده بود باعث شده بود مردم در آمادگی بیشتری قرار بگیرند که همین امر باعث شد تعداد کشته ها پایین بیاید.

04:38** نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: تعداد کشته ها به 129 تن و مصدومان به 300 نفر رسیده است.
وی افزود: منبع آمار درباره فوتی های زلزله کرمانشاه، پزشکی قانونی است و اجساد این افراد شناسایی و تحویل گرفته شده است.

03:54**سخنگوی مدیریت بحران کشور: اولویت نجات جان مردم زیر آوار است/ایجاد امکانات لازم برای زلزله زدگان
سخنگوی مدیریت بحران با اشاره به فراهم آمدن امکانات موردنیاز برای زلزله زدگان در استان کرمانشاه گفت: بالگردهای سازمان امداد و نجات با روشن شدن هوا کار خود را آغاز می کنند.
بهنام سعیدی افزود: زمین لرزه به بزرگی 7.3 ریشتر بود که با توجه به شدت این زلزله، میزان تلفات و خسارت در مناطق روستایی باید بیشتر باشد.
وی با اشاره به آخرین آمار بدست آمده اظهار کرد: در دالاهو 9 نفر، سرپل ذهاب 10، ثلاث 5 نفر ، قصرشیرین 2 نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین مجروحان 200 نفر گزارش شده است.
سخنگوی مدیریت بحران کشور تصریح کرد: این آمار تغییر می کند و عوامل امداد و نجات در تلاش برای بیرون آوردن مجروحان هستند.
سعیدی توضیح داد: این آمار براساس گزارشی است که از مدیرکل بحران به دست آمده است اما با توجه به بزرگی این زمین لرزه هر لحظه تغییر خواهد کرد که به محض کسب اطلاعات جدید اعلام خواهم کرد.
وی با بیان اینکه جلسه شورای عالی مدیریت بحران به ریاست وزیر کشور برگزار شد و دستورات لازم صادر شد عنوان کرد: با دستور وزیر نیروهای ارتش و بسیج عازم منطقه شدند و کارگروه های 14 گانه مدیریت بحران فعال شدند تا خدمات رسانی با سرعت انجام شود.
سخنگوی مدیریت بحران کشور با بیان اینکه محور زلزله کرمانشاه بوده است ، افزود: در ایلام 42 نفر مجروح شدند که به صورت سرپایی درمان شدند. منطقه ازگله در کرمانشاه با جمعیت 4 هزار نفر محور زلزله بود.
سعیدی تاکید کرد: 9 استان نزدیک به استان کرمانشاه آمادگی لازم را برای کمک رسانی اعلام کردند. استان های همجوار نیروهای امدادی خود را اعزام کردند و از امکانات این استان ها استفاده می شود.
وی گفت: اولویت ما نجات جان مردم و خارج کردن مجروحان است. عوامل ارزیاب به منطقه اعزام شدند اما تاکید ما بر نجات مردم است.
این مقام مسوول یادآور شد: مردم اخبار را از مراجع رسمی پیگیری و به آنها توجه کنند. همه بالگردهای سازمان امداد و نجات منتظر هستند با روشن شدن هوا به منطقه اعزام شوند اما تاکید داشتیم دستگاه های سنگین وزارت راه و ترابری به مناطق روستایی اعزام شود و مشکلات راه های منتهی به این بخش ها برطرف شود تا عوامل امداد به این محدوده بروند.
سعیدی اظهار کرد: هیچ اداره ای تعطیل نشده و اگر خبری باشد رسما اعلام خواهیم کرد و این تصمیم ازسوی شورای بحران اتخاذ می شود.

02:50**سرپرست اورژانس کشور آخرین آمار مصدومین و فوتی را تا این لحظه اعلام کرد:
سرپل ذهاب ٧١ کشته ، ثلاث باباجانی١٠ کشته و یکهزار نفر مجروح نفر

02:32**زلزله غرب کشور تاکنون 61 کشته و 300 مجروح داشته است .
سرپرست اورژانس کشور اعلام کرد: زلزله غرب کشور تاکنون 61 کشته و 300 مصدوم داشته است.
پیرحسین کولیوند افزود: 24 نفر از کشته شدگان مربوط به سرپل ذهاب و قصر شیرین بوده و سه کودک نیز در کرند از توابع استان کرمانشاه در این حادثه جان خود را از دست داده اند.
وی گفت: تعداد مصدومان این حادثه به بیش از 300 نفر رسیده است که بیشترین آنها در استان کرمانشاه و شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب بوده و تعدادی نیز در کردستان و آذربایجان غربی مصدوم شده اند اما برآوردها حاکی از این است که تعداد مصدومان به خصوص در سرپل ذهاب و قصرشیرین باز هم افزایش خواهد یافت.
وی گفت: با هماهنگی نیروی زمینی ارتش 20 بالگرد برای کمک به اورژانس کشور آماده شده و به صورت اورژانس هوایی تغییر کرده است که بعد از روشن شدن هوا می توانیم از خدمات آنها استفاده کنیم.

01:57**فضل الله رنجبر فرماندار شهرستان کرمانشاه گفت: انتقال مجروحان زلزله از مناطق سرپل هاب، قصر شیرین و ثلاث باباجانی درحال انجام است.
آسیب دیدگان سرپل ذهاب و قصرشیرین و ثلاث باباجانی درحال انتقال به کرمانشاه هستند و آمار دقیقی در این باره در دست نیست.
وی اظهار کرد: درخواست داریم مردم از ازدحام در مقابل مراکز بهداشتی و درمانی خودداری کنند. همچنین ارگان های انتظامی در منطقه برای برقراری نظم و امنیت حضور دارند.
فرماندار شهرستان کرمانشاه تاکید کرد: آسیب دیدگان کرمانشاه مربوط به بخش کوزران، فرفیروزاباد، کرناچی و شهر کرمانشاه هستند.
همچنین رضایی رییس اتش نشانی کرمانشاه نیز افزود: در اماده باش کامل هستیم.

01:32** آخرین وضعیت شبکه های آب و برق، سدها و نیروگاه های مناطق زلزله زده
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو آخرین وضعیت شبکه آب و برق و همین طور سدها و نیروگاه های مناطق زلزله زده غرب کشور را تشریح کرد.
«میثم جعفرزاده» افزود: شبکه آب و برق استان های کردستان و ایلام درحالت نرمال قرار دارد اما در استان کرمانشاه، هم اکنون آب و برق در شهرستان های «سرپل ذهاب» و «ثلاث باباجانی» در استان کرمانشاه قطع است.
وی ادامه داد: برق رسانی در منطقه «قصر شیرین» در استان کرمانشاه نیز دچار مشکل شده بود که هم اکنون این مشکل برطرف شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو افزود: تیم های عملیاتی هم اکنون در شهرستان های «سرپل ذهاب» و «ثلاث باباجانی» حضور دارند و برآوردمان این است که تا چند ساعت آینده شرایط برق در این شهرستان ها عادی شود.
وی تصریح کرد: با توجه به عمق حادثه ای که در این مناطق رخ داده و تردد از وضعیت خاصی برخوردار شده است، قطعا کار تیم های عملیاتی به مشکل برمی خورد.
جعفرزاده در مورد فعالیت نیروگاه بیستون در استان کرمانشاه نیز گفت: شرایط این نیروگاه عادی است و به لحاظ تولید برق، مشکلی وجود ندارد.
وی علت قطعی برق در مناطق «سرپل ذهاب» و «ثلاث باباجانی» را ناشی از مشکلاتی در شبکه توزیع شهری و روستایی و خطوط فشار متوسط و ضعیف عنوان کرد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در مورد وضعیت شبکه های آبرسانی استان های غربی کشور نیز گفت: هم اکنون به خاطر تخریب گسترده در مناطق «سرپل ذهاب» و «ثلاث باباجانی»، روستاهای این دو منطقه قطع است.
وی ادامه داد: به منظور تامین آب شرب این مناطق، فراخوانی برای همه تانکرهای آبرسانی عملیاتی منطقه صادر شده است تا در 24 ساعت آینده هموطنان ما مشکل آب شرب نداشته باشند.
جعفرزاده در مورد آخرین وضعیت سدهای غرب کشور گفت: با توجه به بزرگی زلزله و مطابق دستورالعمل های لازم، بازرسی از سدهای در بازه ۱۲۵ کیلومتر از مرکز زلزله که شامل سدهای داریان، زیویه، گیلانغرب و دایک گیلانغرب انجام شده که شرایط این چهار سد عادی گزارش شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با بیان اینکه شرایط آماده باش در استان های زلزله زده و استان های معین برقرار است، گفت: استان های معین درگیر شده اند.
وی تصریح کرد: «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، مدیریت عملیات های وزارت نیرو را به عهده گرفته است.

01:20**با تلاش اکیپ های عملیاتی، رفع مشکل شبکه های برق آسیب دیده با سرعت درحال انجام است
مدیرعامل توانیر گفت: با تلاش اکیپ های عملیاتی، رفع مشکل قطعی برق شبکه های آسیب دیده از زمین لرزه اخیر، با سرعت درحال انجام است.
'آرش کردی' با بیان این که شبکه برق منطقه غرب کشور به طور کلی تحت تاثیر زلزله قرار گرفته بود، افزود: در اولین فرصت پس از وقوع زلزله، با تلاش های صورت گرفته توسط اکیپ های عملیاتی ، پایداری شبکه برق حاصل شد.
کردی اضافه کرد: هم اکنون تمرکز فعالیت ها در استان کرمانشاه و در حوزه شهرستان های ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب است.
مدیرعامل توانیر گفت: هم اکنون کل اکیپ های عملیاتی در جهت رفع مشکلات موجود فعال شده اند و در ساعت های آینده نسبت به رفع بخش قابل توجهی از مشکلات به وجود آمده اقدام خواهد شد.
درهمین خصوص 'مسعود صادقی'مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر نیز گفت: بیشترین میزان خاموشی ها و مشکلات به وجود آمده در شبکه های برق سرپل ذهاب و قصر شیرین رخ داده است.
به گفته صادقی با هماهنگی ها و تلاش های صورت گرفته، خاموشی های مناطق قصر شیرین و ثلاث باباجای به میزان زیادی رفع شده است .
مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر ادامه داد: با این حال به جهت رفع کامل خاموشی های به وجود آمده، تلاش ها جهت رفع مشکلات بخش فوق توزیع و توزیع سرپل ذهاب ادامه دارد و انتظار می رود در ساعت های آینده شرایط مناسبتری را شاهد باشیم.
به گفته صادقی، برخی روستاها به دلیل شدت زیاد زمین لرزه، دچار آسیب های بیشتری شده است که برای رفع مشکلات شبکه برق این مناطق، هماهنگی ها جهت تسریع عملیات با دستگاه های استانی در حال انجام است.

01:12**زایران ایرانی در امنیت و آرامش درحال ورود به کشور هستند
مدیرکل مرزی وزارت کشور اعلام کرد: به رغم حادثه زلزله ساعاتی قبل در عراق ، ایران و نوار مرزی دو کشور، حال زایران اربعین خوب و درحال ورود به کشور هستند.
'مجید آقا بابایی' افزود: به رغم حادثه زلزله شدیدی که گستره زیادی از دو کشور همسایه ایران و عراق را در برگرفت خوشبختانه و براساس گزارش دریافتی از عراق و داخل کشور و به خصوص نوار مرزی مشکل خاصی برای زایران رخ نداده و در سلامت کامل درحال ورود به کشور هستند.
وی با بیان اینکه از تعداد دو میلیون و 350 هزار زایر ایرانی حاضر در آیین معنوی اربعین حسینی حدود دو میلیون نفر به کشور بازگشته اند، گفت: مرزهای مهران، شلمچه و چزابه به صورت 24 ساعت فعالیت داشته و زایران درحال ورود به کشور هستند.
وی خاطرنشان کرد: آرامش و نظم خاصی در نوار مرزی حاکم است که این مهم هم اکنون از طریق مونیتورهای متصل به دوربین های مداربسته نوار مرزی قابل رویت است.

01:05** سرپرست اورژانس کشور: دسترسی به برخی روستاهای مناطق زلزله زده سخت است
سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه٦٠ مجروح از قصرشیرین در مراکز درمانی هستند ، گفت: دسترسی به برخی روستاهای زلزله زده به دلیل ریزش کوه و مسدودشدن راه، سخت است.
'پیرحسین کولیوند' بامداد دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: آمار فوتی همان دو نَفَر است و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: ٢٠ فروند بالگرد برای امدادرسانی آماده و تعداد کافی آمبولانس هم به محل حادثه اعزام شد؛ اما با توجه به مسدودشدن راه ها و به ویژه بدلیل ریزش کوه، دسترسی به برخی روستاها بسیار سخت است.
سرپرست اورژانس کشور که عازم قصرشیرین بود، اظهار کرد: به همراه نماینده شهرستان قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی عازم این شهر شده است.
کولیوند بیشترین میزان خسارت زمین لرزه امشب را در شهر قصرشیرین اعلام کرد و گفت: به همین علت برای بررسی وضعیت این شهر عازم قصرشیرین شده ایم.

00:17 ** استاندار کرمانشاه: زلزله یکشنبه شب چهار کشته داشت / به وسایل گرمایشی نیاز داریم
استاندار کرمانشاه گفت: در پی وقوع زلزله امشب 2 نفر در ثلاث باباجانی و 2 نفر در قصر شیرین کشته شدند.
هوشنگ بازوند افزود: با توجه به برودت هوا نیاز به وسائل گرمایشی وجود دارد.
وی دو مشکل عمده در مناطق زلزله زده را قطعی برق و وسائل ارتباطی اعلام کرد و گفت : مناطق زلزه زده شامل اورمانات، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و قصر شیرین هستند که تیم های امدادی به این مناطق اعزام شدند.
بازوند خاطر نشان کرد: تا این لحظه تیم های امدادی از سایراستانها به استان کرمانشاه اعزام نشده اند.

23:46** تیم های امداد نجات به مناطقی که برق قطع شده، اعزام شدند
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه همه استان های همجوار ایلام و کرمانشاه در آماده باش کامل هستند، گفت: نیروهای امداد و نجات برای نجات جان مصدومان به مناطقی که برق در آنجا قطع شده است، اعزام شده اند.
بهنام سعیدی افزود : متاسفانه برق تعدادی از روستاهای استان ایلام به ویژه در شهرستان قصرشیرین، قطع شده که این امر کار شناسایی مصدومان و خسارات را کمی سخت کرده است اما با این وجود تیم های امداد به این منطقه اعزام شده اند و تلاش کنند تا مصدومان و مجروحان را از زیر آوار نجات دهند.
وی افزود: این تیم درحال امدادرسانی به مردم در این روستاها هستند.
سعیدی درباره میزان فوتی ها و مصدومان در اثر زلزله اظهار کرد: هنوز آمار جمع بندی شده در این خصوص وجود ندارد اما ظاهرا چند نَفَر جان باختند و تعدادی هم مجروح شده اند که مجروحان در مراکز درمانی درحال مداوا هستند.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نخستین زمین لرزه امشب ساعت ٢١:٥:١٥ به بزرگی ٤.٥ ریشتر در منطقه ازگله کرمانشاه روی داد، گفت: ساعت ٢١:٤٨:١٥ زمان وقوع دومین زلزله در همان منطقه اما به بزرگی ٧.٣ ریشتر بود که بعد از آن شاهد دو پس لرزه ٤.٦ ریشتری در ازگله و ٤ ریشتری در قصرشیرین بوده ایم که این زلزله ها و پس لرزه ها به ساختمان ها، واحدهای مسکونی و تجاری خساراتی وارد کرده است.
به گفته وی، بعد از وقوع زلزله تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تشکیل شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه مرکز هماهنگی و کنترل عملیات امدادی هلال احمر در تهران و استان کرمان فعال است، تاکید کرد: تیم های امداد و کمک های اولیه، آواربرداری و آنست (سگ های زنده یاب) به شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث باباجانی، گیلان غرب و جوانرود اعزام شده است.
سلیمی با تاکید بر اینکه 5 فروند بالگرد از نخستین ساعات صبح به مناطق زلزله زده اعزام می شود، بیان کرد: اقلام اولیه برای هموطنان در شهرستان های زلزله زده ارسال شده است.

23:39** آخرین وضعیت تاسیسات گازی در پی وقوع زلزله های شدید در نقاط مختلف کشور
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در پی وقوع زلزله هایی شدید در استان های مختلف کشور آخرین وضعیت تاسیسات گازی را اعلام کرد.
'مجید بوجارزاده' یکشنبه شب اظهار داشت: در ایلام و کرمانشاه مشکل خاصی در تاسیسات گازی این استان ها وجود ندارد.
وی افزود: در مناطق دیگر هم مواردی اعلام نشده و جای نگرانی نیست.
بوجارزاده تصریح کرد: همکاران شرکت ملی گاز در شهرهایی که لرزش داشته اند در آماده باش هستند.

23:11**مردم تهران نگران نباشند/پس لرزه خفیف ربطی به گسل های زلزله پایتخت ندارد
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با اشاره به وقوع زلزله در کشور عراق و مناطق مرزی غرب کشور(استان کرمانشاه) گفت: با توجه به شدت بالای زمین لرزه، شاهد پس لرزه خفیفی در تهران بودیم.
احمد صادقی افزود: پس لرزه خفیف احساس شده در تهران ربطی به گسل های زلزله پایتخت ندارد و مردم در این باره نگران نباشند.
وی تاکید کرد: به ازای هر ریشتر زلزله شدت لرزش 32 برابر افزایش پیدا می کند و زمین لرزه ای که امشب در کشور عراق روی داد 30 برابر زمین لرزه شهر بم کرمان شدت داشت.
به گفته صادقی، با توجه به شدت این زلزله پس لرزه های آن در شهرها و کشورهای مجاور نیز احساس شده است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز شامگاه یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون هیچ تماسی از سوی شهروندان مبنی بر درخواست کمک به سامانه 125 اعلام نشده است.
سید جلال ملکی اظهار کرد: پس لرزه های خفیفی در داخل شهر تهران و اطراف احساس شد اما تهران در امنیت کامل بسر می برد و شهروندان نگران نباشند.

23:10 ** اعزام تیم های ارزیاب و پیشرو هلال احمر به مناطق زلزله زده
رئیس جمعیت هلال احمر از اعزام تیم ارزیاب و پیشرو هلال احمر به مناطق زلزله زده خبر داد.
علی اصغر پیوندی گفت :تیم های ارزیاب و پیشرو هلال احمر به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شدند و منتظر اعلام نظر تیم های ارزیاب هستیم.
وی یادآور شد: نزدیکترین شهر در ایران که محور زمین لرزه بوده شهر ازگل کرمانشاه بوده و پس لرزه های این زلزله ادامه خواهد داشت.

23:02**دو کشته در زلزله کرمانشاه در قصر شیرین/برآورد خسارات ممکن نیست
فرماندار قصر شیرین گفت: زمین لرزه در قصر شیرین موجب شد دو تن از هموطنان جان خود را از دست داده و تعداد بسیاری نیز زخمی شوند.
'فرامرز اکبری' اظهار کرد: دو نفر فوتی در شهرستان مرزی قصر شیرین گزارش شده و تعداد زخمی ها در این شهر زیاد است.
خسارت وارده به دلیل قطع برق قابل برآورد نیست.

22:56**آماده باش اورژانس در استان های غربی/اختلال خطوط تلفن دریافت گزارش ها را سخت کرده است
سخنگوی اورژانس کشور درخصوص این زمین لرزه به ایرنا گفت: زمین لرزه ای به بزرگی 4 تا 7.3 ریشتر مناطق مختلف عراق و استان های غربی کشور احساس شده و اورژانس کشور و بیمارستانها در همدان، کرمانشاه، ایلام به حالت آماده باش درآمدند.
مجتبی خالدی افزود: تیم های ارزیاب اورژانس برای بررسی وضعیت مناطقی که احتمال می رود، بیشتر درگیر این زمینه لرزه باشند در استان های غربی به خصوص شهرهای سرپل ذهاب، گیلان غرب و قصرشیرین که حدود 100 هزار نفر جمعیت دارند، اعزام شده اند اما به علت اختلال در خطوط تلفن هنوز گزارش های اولیه به تهران ارسال نشده است.
وی گفت: در برخی از شهرهای استان کرمانشاه اختلال و قطعی برق وجود دارد و اختلال در خطوط تلفن نیز در برخی شهرها گزارش شده است.
خالدی افزود: برای آمادگی در خدمت رسانی احتمالی دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 6 دستگاه آمبولانس از استان های همدان و ایلام به کرمانشاه اعزام شده است ولی تاکنون گزارش جدی از مصدوم شدن ایرانیان نداشته ایم فقط در ارومیه دو نفر به علت ترس دچار مشکل شده بودند و به بیمارستان منتقل شدند.
به گفته وی ، در این حادثه تاکنون دو نفر در استان کرمانشاه جان خود را از دست داده اند و 14 مصدوم در شهرهای ارومیه (دو نفر)، سنندج (14 نفر) و شوش و ایلام هر کدام یک نفر ثبت شده است.

21:30**زلزله 4.5 ریشتری کرمانشاه را لرزاند.
زلزله ای به بزرگی 4.5 ریشتر بخش هایی از استان کرمانشاه را لرزاند.
شبکه لرزه نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از وقوع زلزله ای به بزرگی 4.5ریشتر در استان کرمانشاه خبر داد.
این زمین لرزه لحظاتی پیش - یکشنبه 21 آبان - در ساعت 21 و 5 دقیقه و 21 ثانیه رخ داد.
به گزارش شبکه لرزه نگاری، مرکز این زلزله 34.86 شمالی و 45.81 شرقی و در عمق 8 کیلومتر بوده است.
همچنین حد فاصله این زلزله 4 کیلومتری ازگله، 34 کیلومتری تازه آباد استان کرمانشاه و 39 کیلومتری حلبچه عراق گزارش شده است.

 



برچسب ها :

آخرين اخبارزلزلهكرمانشاهكردستانخسارت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی