دوشنبه 22 آبان 1396 / 08:44|کد خبر : 2924|گروه : اجتماعي

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بانه:

بیش از 98 درصد نیات واقفین در بانه مربوط به مساجد است

بیش از 98 درصد نیات واقفین در بانه مربوط به مساجد است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه گفت: بیش از 98 درصد نیات واقفین در بانه مربوط به مساجد و هزینه های آن است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، جلسه هماهنگی برنامه ریزی دهه وقف شهرستان بانه، شامگاه گذشته در محل فرمانداری بانه برگزار شد.

آرمان شریفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه با اشاره به نیات واقفین این شهرستان اظهار داشت: بیش از 98 درصد نیات واقفین در بانه به صرف هزینه های مساجد، حقوق امام جماعت و خادمین مساجد اختصاص یافته است.

وی افزود: بیش از 50 درصد مساجد بانه دارای موقوفه هستند که درآمد حاصله از این موقوفات صرف هزینه های جاری آن مسجد می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بانه تصریح کرد: از ابتدلی سالجاری تا به امروز 457 میلیون تومان از محل درآمدهای موقوفه صرف تعمیر و بازسازی مساجد سطح شهر بانه شده است.

وی؛ عمل به نیات واقفین را از اولویت های اصلی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه عنوان کرد و گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه بعنوان متولی موقوفات خود را پاسدار و امین وقف های مردم شهرستان می داند و عمل به نيات واقفين را در اولويت سياست ها و برنامه هاي كاري خود دارد.

این مسئول همچنین به برنامه های دهه وقف شهرستان بانه نیز اشاره کرد و گفت: بالغ بر 20 عنوان برنامه در این دهه در شهرستان بانه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه دهه وقف از 25 آبان ماه امسال شروع خواهد شد افزود: دیدار با امام جمعه بانه؛ سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع وقف؛ دیدار با شورای افتای شهرستان بانه با هدف ترویج فرهنگ وقف و برگزاری همایش بزرگ یاوران وقف که با هدف تجلیل از هیئت امنای فعال مساجد؛ امامان جماعت مسجد؛ خادمین مساجد و فعالین عرصه وقف است را از جمله برنامه های مهم دهه وقف در شهرستان بانه برشمرد.



برچسب ها :

وقفبانهنيات واقفينمسجدآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی