دوشنبه 22 آبان 1396 / 08:49|کد خبر : 2925|گروه : اجتماعي

امام جمعه بانه:

وقف یکی از سنت های حسنه در اسلام است

وقف یکی از سنت های حسنه در اسلام است

امام جمعه بانه با اشاره به آیات و روایات اسلامی گفت: وقف یکی از سنت های حسنه در اسلام است كه همواره مورد توجه مسلمانان بوده است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ ماموستا عبدالله حیدری شامگاه گذشته؛ در جلسه هماهنگی و برنامه ريزي مراسمات دهه وقف شهرستان بانه كه در محل فرمانداري اين شهر برگزار شد، با استناد به آیات و روایات اسلامی به تببین جایگاه و اهميت وقف  در اسلام پرداخت و گفت: وقف یکی از سنت های حسنه در اسلام است که از صدر اسلام تا به مروز در بین مسلمانان رواج داشته و بنا به دلایل و شواهد تاريخي نیز اولین واقف در اسلام خود شخص پيامبر گزامي اسلام  (ص) بوده است.

وی افزود:  مسئاله وقف از دیدگاه اسلام و  آیات قرآن کریم يك نوع صدقه جاریه ای است که نتايج و پيامدهاي مثبت آن حتي بعد از مرگ فرد واقف نيز به ان شخص می رسد.

امام جمعه بانه با اشاره به انواع وقف تصریح کرد: در یک تقسیم بندی وقف به دو قسم وقف عام و وقف خاص تقسیم می شود که در وقف خاص نیت واقف در مورد موقوف علیه مشخص شده است ولی در وقف عام موقوف علیه مشخص نشده و از بركات  آن مي توان در مصالح مومنين استفاده كرد.

امام جمعه بانه؛ تصریح کرد: مردم این شهرستان سابقه درخشاني در موضوع وقف دارند بطوریکه از قدیم الایام تا به امروز به این مسئاله اهتمام داشته اند.

ماموستا حیدری اداره اوقاف را متولی اصلی وقف در بانه عنوان کرد و گفت: این اداره نسبت به موقوفات استیجاری و به روز کردن بهای اجارات موقوفه اي با استفاده از نظر كارشناسان خبره به قیمت روز تلاش کند.

در ادامه این نشست نژاد شهیدی؛ معاون فرماندار بانه نیز با اشاره به اهمیت وقف در حل مشكلات اجتماعي از ماموستایان آیینی اين شهرستان خواست تا در نهادینه کردن فرهنگ وقف در بین مردم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه نیات بیشتر واقفین در بانه مربوط به مساجد است از مسئولین و روحانیون خواست تا در جهت دار کردن موقوفات به سمت موضوعات عام که نیاز روز است بیش از گذشته تلاش کنند.

وی همچنین دهه وقف را فرصتی مناسب برای بیان ضروریاتی که در حوزه وقف احساس می شود بیان کرد و گفت: امروز نیاز به مدرسه سازی؛ امور بهداشتی؛ تامین هزینه ایتام و بیماران خاص از جمله موضوعاتی است که می توان واقفين را ترغيب كرد تا موقوفات جدید را به این سمت سوق دهند.



برچسب ها :

وقفبانهامام جمعه بانهسنت حسنه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی