دوشنبه 22 آبان 1396 / 09:11|کد خبر : 2927|گروه : اجتماعي

۲۰۷ کشته و ‌‌۱۷۰۰ زخمی تاکنون/ دستور ویژه فرمانده سپاه برای امدادرسانی/ اعلام ۳ روز عزای عمومی در کرمانشاه

۲۰۷ کشته و ‌‌۱۷۰۰ زخمی تاکنون/ دستور ویژه فرمانده سپاه برای امدادرسانی/ اعلام ۳ روز عزای عمومی در کرمانشاه

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر کرمانشاه و کمی بعد پس لرزه ۴.۶ ریشتری حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند؛ این زمین‌لرزه در بسیاری از استان‌های غربی کشور احساس شده و آسیب‌هایی به مناطق غربی‌ وارد کرده است.

به گزارش آرباباخبر، ، ‌‌زلزله امشب در همدان، اراک، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، کرمانشاه، تبریز، ارومیه، اردبیل و چند شهر دیگر نیز احساس شده است.

برخی خبرها همچنین از وقوع زلزله در استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان حکایت دارد.

در پی وقوع زمین لرزه بسیار شدید در قصرشیرین برق این شهرستان مرزی قطع شد و مردم در خیابان‌ها سرگردان هستند.

اخبار لحظه به لحظه از زمین‌لرزه شدید غرب‌کشور را در ادامه می‌خوانید:

آمار جان‌باختگان زلزله کرمانشاه به 207 نفر رسید

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، در پی وقوع زلزله 7.2 ریشتری شب‌گذشته در مرز ایران و عراق، تاکنون 207 جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، آرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مسقر و در حال معاینه اجساد زلزله هستند که تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده به 207 تن رسیده است.

وی با اشاره به تعداد اجساد معاینه شده در هر یک از شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده در شهرستان سرپل ذهاب 142، اسلام آباد غرب 22، ثلاث باباجانی 15، کرند غرب 14 و قصر شیرین نیز 14 نفر بوده است که در مجموع به 207 تن می‌رسد.

3 تیم فوریت‌های پزشکی همدان به کرمانشاه اعزام شدند

مدیریت بحران حوادث و فوریت های پزشکی همدان با بیان اینکه سه تیم فوریت های پزشکی برای کمک به نیروهای‌های استان کرمانشاه به این استان اعزام شدند، گفت: بیمارستان‌های همدان آماده خدمت رسانی به مصدومان و مجروحان زلزله کرمانشاه هستند.

حبیب معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: پس از زلزله 7.2 مرز بین عراق و ایران که قسمت های وسیعی از کشور را به لرزه در آورد و خساراتی به استان کرمانشاه وارد کرده است، اظهار داشت:در استان همدان هیچگونه تماس با مراکز اورژانس انجام نشده و همدان شاهد خسارات نبوده است.

وی در خصوص وضعیت بیمارستان‌ها، اورژانس و نیروهای امدادی استان همدان به عنوان پشتیبان کرمانشاه، افزود:بیمارستان‌های و نیروهای امدادی استان در حال آماده باش کامل برایی کمک رسانی در صورت نیاز هستند.

معصومی با تأکید بر اینکه سه تیم فوریت‌های پزشکی استان به کرمانشاه اعزام شده اند، تصریح کرد:این سه تیم در قالب 7 نفر نیروی انسانی، یک اتوبوس و دو آمبولانس با ظرفیت پذیرش دو مصدوم است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان در خصوص درخواست کرمانشاه برای اعزام پزشک به این استان ابراز کرد:6 پزشک برای کم رسانی در اقدامات درمانی به کرمانشاه اعزام می‌شوند.

معصومی با بیان اینکه احتمال اعزام مصدومان از استان کرمانشاه به بیمارستان‌های استان وجود دارد، تأکید کرد:بیمارستان‌های های استان در حال حاضر بیماران عادی را پذیرش نمی کنند تا در صورت نیاز بتوانن مصدومان و مجروحان زلزله از استان کرمانشاه را بپذیرند.

بیمارستان صحرایی قزوین به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شد

در پی دستور وزیر بهداشت بیمارستان صحرایی استان قزوین به مناطق زلزله زده اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، با دستور وزیر بهداشت به  دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مبنی بر اعزام کادر درمانی متخصص و تجهیزات و امکانات پزشکی به مراکز درمانی مناطق زلزله زده، بیمارستان صحرایی 50 تختخوابی قزوین همراه با 20 نفر پرسنل فنی و برپایی جهت امداد رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شد.

شامگاه یکشنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر مناطق مرزی ایران و عراق رخ داد که استان‌های غربی کشور این زلزله را احساس کردند.

این زمین لرزه در استان قزوین نیز احساس شد و خوشبختانه تلفاتی در پی نداشت.

سعیدی: 164 کشته و ‌ 1686 نفر تاکنون ‌مصدوم شده‌اند

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پس از وثوع زلزله در ازگله کرمانشاه تاکنون 1684 نفر مصدوم شده اند.

‌‌وی گفت: بالگردهای امداد و نجات با روشن شدن هوا به پرواز آمدند و در کار امدادرسانی به ما کمک می‌کنند.

اسامی مصدومان بستری در بیمارستان قصرشیرین

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، اسامی مصدومان زلزله 7.3 ریشتری شب گذشته بستری در بیمارستان قصرشیرین اعلام شد

1. والیه نجفی
2. فاطمه خانی
3. امید افشار
4. شمسی ویسی
5. فرانک ویسی
6. پروین خدایی
7. مریم رضایی
8. بغرین صفری
9. عبدالکریم حیدری
10. فرزاد خیری
11. میلاد نجفی
12. محمد رضا ابراهیمی
13. سیاووش حیدری
14. کریم حیدری
15. محمد امیر محمدی
16. علی تاری
17. امیر فتاحی
18. شراره راد
19. سیما یارمرادی
20. طلیه نظری
21. متین امیری
22. پریناز رستمی
23. حبیب حسینی
24. حمید حافر
25. والیه سلیمی
26. شمس الله حسین نیا
27. اقبال نوروز آبادی
28. محمد نورایی
29. مصطفی احمدی
30. آمنه دلدی
31. سوگل یارمرادی
32. مریم جمالی
33. آنتا سجادی
34. سمیه مرادی
35. مریم مالکی
36. یار حسن پرواره
37. شایان پیشیار
38. توران مرادی
39. آرمیتا برمخ
40. عبدالحمید ترابی خواه
41. محمد رضا فرامرزی
42. سیما عزیزی
43. گل بانو موسیان
44. پیمان محمدی
45. سلطان مراد محمدی
46. عباس رئوف
47. امید رئوف
48. نرگس حبیبی
49. سیامک یازی
50. هستی بایسته
51. دیگ وار مازودی
52. ارسان یار
53. فاطمه فتاحی
54. معصومه عبدالملکی
55. فتانه مرادی
56. پیمان مرادی
57. آیدین مرادی
58. سهیلا رستمی
59. شاهین امامی
60. علی نودهی
61. اوالفضل بامشاد
62. هادی نادری
63. نسرین پارسه
64. شیرین نوروزی
65. زهرا نعیمی
66. رحمان درون پرور
67. عزن گلرخ
68. مولود محمدی
69. اسد همتی
70. ملک میرزایی
71. حبیب الله حسینی
72. گوهر نجفی
73. سمیرا جلیلی
74. کیانوش وسیع پیام
75. قباد آلی نژاد
76. زهرا کرندی
77. عبدالله فرخی
78. پرستو رستمی
79. لیدا الیس پور
80. فرید هاشمی
81. شراره راغ
82. فاطمه خانی
83. مرضیه رجبی
84. علیجان نظری
85. سوسن جگرلو
86. روح الله عزیزی
87. مژگان احمدی نژاد
88. سهراب موسیوند
89. علی محمد منصوری
90. سلمان قنبری
91. لیلا حسینی
92. پروین حسینی
93. محیا حسینی
94. فرشته صیادی
95. منظر صیادی
96. جمیله دهقانمنش
97. سهراب ترابی
98. نقی گودرزی
99. زهرا محبی
100. سمیه مرادی
101. احمد اولاد
102. شهاب شرقی
103. غزال پرنو
104. علیشاه رحمانی
105. آرمان عزیزی
106. فرزانه سالمی
107. فوزیه بازداران
108. میلاد پایبرجا
109. آرش فرامرزی
110. فاطمه نعمتی جگرلویی
111. مرضیه الهی
112. شریف نوروزی
113. میثم هاشمی
114. احسان هاشمی
115. حبیب الله حسینی
116. حسین پارس
117. گودرز رضایی
118. حسن مرادی
119. غمرناز نوروزی
120. فرامرز حبیبی
 

وضعیت نابسامان بیمارستان اسلام آباد غرب

بیمارستان اسلام آباد غرب در پی زلزله شب گذشته و به دلیل مراجعه مصدومان وضعیت نابسامانی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلام آباد غربدر پی وقوع زلزله هفت ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه شماری از ساکنان اسلام آباد غرب کشته شده یا مصدوم شدند که مصدومان به روشهای مختلف به بیمارستان این شهرستان منتقل شدند.

از سوی دیگر به دلیل تخریب بیمارستان سرپل ذهاب بخشی از مصدومان این شهر و مصدوم و مجروحانی از شهرستانهای دالاهو و ثلاث باباجانی نیز به این بیمارستان منتقل شدند تا این بیمارستان با حجم بسیاری از مصدومان روبه رو شود.

اما بیمارستان تازه تاسیس شهر اسلام آباد غرب که در زلزله شب گذشته نیز آسیب دیده توانایی پاسخگویی به تعداد زیاد مصدومان را ندارد و با تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان، بسیاری از مصدومان حادثه زلزله در حیاط بیمارستان تحت درمان هستند.

اکنون بسیاری از بخش‌های بیمارستان شاهد حضور مصدومان زلزله است؛ به طوری که عبور و مرور نیز در فضای بیمارستان سخت شده و کمبود امکانات و کادر درمانی نیز به مشکلات این بیمارستان افزوده است.

به گزارش خبرنگار تسنیم با تداوم وضعیت فعلی این بیمارستان توانایی برای مداوای مصدومان ندارد و تنها اعزام مصدومان به مرکز استان از افزایش تلفات زلزله جلوگیری خواهد کرد که این اعزام نیز به حضور آمبولانسها نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه در بازدیدی که دقایقی پیش از بیمارستان اسلام آباد غرب داشت دستور اعزام آمبولانسها را انتقال مصدومان به مرکز استان را داد و بسیاری از خانواده های مصدومان نیز تقاضایی به جز این مورد ندارند.

برخی از همراهان بیماران در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشتند که در صورت حضور آمبولانسها امکان انتقال مصدومان حتی به صورت چند نفر در یک آمبولانس وجود دارد تا کار درمان حادثه دیدگان زلزله انجام شود

دستور ویژه فرمانده سپاه برای امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور

سخنگوی سپاه گفت: با دستور ویژه فرمانده کل سپاه مجموعه یگان های سپاه در استان کرمانشاه و ایلام به سرعت برای امداد رسانی به زلزله زدگان اقدام کردند.

سردار رمضان شریف در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار داشت: با دستور ویژه فرمانده کل سپاه پس از وقوع زلزله شدید در ازگله کرمانشاه مجموعه یگان های سپاه در استان کرمانشاه و ایلام به سرعت به کمک برای امداد رسانی زلزله زدگان شتافتند.

وی افزود: ‌بیمارستان‌های صحرایی عملیاتی می‌شود و دستور لازم برای همکاری سپاه‌های استان‌های مجاور صادر شده است .

سخنگوی سپاه از در اختیارقرار دادن تجهیزات راهسازی سپاه برای کمک به وزارت راه خبر داد و گفت: سپاه آمادگی خود را برای کمک در بخش‌های مختلف اعلام ‌کرد.

مدارس "سنندج، سقز، بانه، مریوان، سروآباد و بیجار" تعطیل شد‌

مسئول روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: تمامی مدارس شهر و روستای شهرستان سنندج، سقز، بانه، مریوان، سروآباد و بیجار دوشنبه 22 آبان‌ماه تعطیل شدند.

علی‌رضا منتشلو در گفت‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج، با اشاره به وقوع زلزله یکشنبه‌شب اظهار داشت: با تصمیم ستاد مدیریت بحران و تایید فرمانداران، تمامی مدارس شهر و روستای شهرستان سنندج، سقز، بانه، مریوان و سروآباد دوشنبه 22 آبان‌ماه تعطیل شدند.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: همچنین با تصمیم ستاد بحران شهرستان بیجار و تایید فرماندار تمامی مدارس شهر و روستای این شهرستان در نوبت صبح دوشنبه تعطیل شدند.

دستور فرمانده کل ارتش برای کمک فوری به زلزله‌زدگان ‌

سخنگوی ارتش گفت: تجهیزات و نفرات مستقر ارتش در غرب کشور با دستور فرمانده کل ارتش در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت.

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی در گفت‌و‌گو با شبکه خبر اظهار داشت: ‌تجهیزات و نفرات مستقر ارتش در غرب کشور با دستور فرمانده کل ارتش در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پادگان‌های الله‌اکبر و ابوذر و بالگردهای هوانیروز ارتش در اختیار مردم و ستاد مدیرست بحران قرار دارد، تصریح کرد: اورژانس‌‌های ارتش در منطقه و دو بیمارستان صحرایی نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.

کمبود آمبولانس مهمترین مشکل امداد رسانی به مجروحان زلزله غرب کشور

استاندار کرمانشاه گفت: متاسفانه برای انتقال صدمه دیدگان از حادثه زلزله با کمبود آمبولانس مواجه بودیم.

هوشنگ بازوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: با روشن شدن هوا می توان از بالگرد استفاده کنیم زیرا تاکنون از نظر انتقال مجروحان به بیمارستان مشکلات زیادی داشتیم.

وی ادامه داد: متاسفانه برای انتقال صدمه دیدگان از حادثه زلزله با کمبود آمبولانس مواجه بودیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد چالش انتقال مجروح مهمترین مسئله بعد از وقوع زلزله بود که با روشن شده هوا و استفاده از بالگرد این مسئله یرطر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در بحث تامین مواد غذایی مشکل خاصی وجود ندارد و شهرستان سرپل مهمترین جایی است که امداد رسانی و تامین مواد غذایی در آن باید با قدرت و سرعت بیشتری پیگیری شود که با پخش کنسرو در مرحله نخست و تامین غذای گرم در مراحل بعدی این مشکل برطرف می شود.

به گزارش تسنیم، به دنبال وقوع زلزله 7.3 ریشتری در ازگله کرمانشاه، برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.

میزان خسارت در مناطق زلزله‌زده از طریق هوایی ارزیابی می‌شود

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: میزان خسارت در مناطق زلزله‌زده از طریق هوایی ارزیابی می‌شود.

مرتضی سلیمی هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به کمبود برخی امکانات از جمله آمبولانس در مناطق زلزله زده اظهار داشت: در تلاشیم تا سریعا مشکل برطرف شده و امبولانس به تعداد کافی به منطقه اعزام شود.

وی با بیان اینکه برای بررسی میزان خسارت زلزله عازم سرپل ذهاب هستم، تصریح کرد: میزان خسارت در مناطق زلزله‌زده از طریق هوایی ارزیابی می‌شود.

منطقه‌ای که دیشب با قدرت 7.3 ریشتر لرزید

ازگله کجاست؟

اَزْگَله یکی از شهرهای تابعه شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه در غرب ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه،  شهر ازگله در غرب استان کرمانشاه قرار دارد و یکی از شهرهای تابعه شهرستان ثلاث باباجانی به حساب می آید.

فاصله شهر ازگله تا مرکز استان کرمانشاه حدود 200 کیلومتر است. طبق آخرین سرشماری در سال 95 جمعیت این شهرستان 1502 نفر است.

به دنبال وقوع زلزله 7.3 ریشتری در روز یکشنبه بیست و یکم آبان ماه سال 1396 در شهر ازگله کرمانشاه، برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.

فقط به تعدادی چادر در قصر‌شیرین نیاز داریم

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه بر اوضاع مسلط شدیم، گفت: فقط به تعدادی چادر در قصر‌شیرین نیاز داریم.

فرامز اکبری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قصرشیرینبا بیان اینکه با تخریب مرکز درمانی سرپل‌ذهاب، بیمارستان قصرشیرین بار مضاعفی دارد، اظهار داشت: حجم کار بالاست اما تقریباً پاسخگوی نیازها هستیم.

وی با بیان اینکه اسکان زلزله‌زدگان تقریباً انجام شده و کمبود چادر رفع شده است، تصریح کرد: غیر از یکی دو روستا مشکل خاصی نداشتیم.

اکبری با بیان اینکه مشکل آب حل شده و آب بسته‌بندی شده هم توزیع شده است، افزود:  فقط به تعدادی چادر نیاز داریم که هلال احمر به‌زودی تأمین می‌کند.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه بر اوضاع مسلط شدیم، خاطرنشان کرد: ‌فردا در روشنی هوا میزان خسارت را جمع‌بندی می‌کنیم‌.

برپایی 2 بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله‌زده/بسیج تمام امکانات برای ‌امدادرسانی‌

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: برای تسریع در درمان مصدومان زلزله قرار است دو بیمارستان صحرایی ساخته شود.

مجتبی نیک کردار در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه ‌با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها موظف شدند ‌تمام تجهیزات‌شان را برای امدادرسانی به میدان بیاورند، اظهار داشت: برای تسریع در درمان مصدومان زلزله قرار است دو بیمارستان صحرایی ساخته شود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برق سرپل‌ذهاب تا ساعت 10 صبح وصل می‌شود، افزود: آب‌رسانی سیار از صبح امروز شروع می‌شود.

نیک‌کردار با بیان اینکه 200 ‌ سایت تلفن‌همراه قطع شده بود که 100 سایت آن وصل شد، ادامه داد: مقرر شده تمام راه‌های روستایی تا ساعت 9 صبح باز شود.

وی با بیان اینکه ‌نجار‌ رئیس مدیریت بحران کشور هم برای مدیریت میدانی بحران وارد کرمانشاه شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا دو ساعت آینده امدادرسانی به مصدومان به اتمام برسد.

جان‌باختن بیش از 155 نفر و زخمی‌شدن 1500 نفر در 3 شهرستان استان کرمانشاه

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 155 نفر از مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی به‌دلیل وقوع زلزله کشته و بیش از 1500 نفر زخمی شدند.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: بیش از 1500 نفر از مردم شهرستانهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی بر اثر زلزله شب گذشته مصدوم و بیش از 155 نفر از مردم این سه شهرستان کشته شدند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شدت وقوع زلزله در سرپل‌ذهاب تاکنون فوت 100 نفر در این شهرستان گزارش شده است.

وی با اشاره به آسیب زلزله به بیمارستان سرپل‌ذهاب گفت: با توجه به ریزش سقف و نمای بیمارستان سرپل‌ذهاب​ که تا حدودی فضای داخلی بیمارستان تخریب شده است مصدومان زلزله در محوطه بیرون بیمارستان در حال مداوا هستند.

تجری با بیان اینکه هیچ فردی از مصدومان، بیماران یا پرسنل پزشکی بیمارستان در زیر آوار نیستند افزود: مصدومانی که نیازمند اقدامات تخصصی باشند به مرکز استان کرمانشاه اعزام می‌شوند.

سعیدی: ‌141 نفر تاکنون جان باخته‌اند/‌ 866 نفر ‌مصدوم شده‌اند‌

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: براساس آخرین آمارها تاکنون 141 نفر جان باخته اندو بیش از 866 نفر نیز مصدوم شده‌اند.

‌سعیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ‌کرمانشاه‌ با تشریح آخرین تلفات زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه اظهار داشت: براساس آخرین آمارها تاکنون 141 نفر جان باخته اندو بیش از 866 نفر نیز مصدو‌م شده‌اند.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه استان‌های همجوار کانون زلزله در آماده‌باش کامل قرار دارند، افزود: از همان زمان وقوع زلزله نیروهای سپاه و ارتش به کمک زلزله‌زدگان شتافتند و بحمدالله خدمت‌رسانی به مصدومان با تمام قدرت در حال انجام است.

سعیدی عملیات امداد و نجات در سراسر استان کرمانشاه شروع شده است، تصریح کرد: تمام تلاش خود را در سازمان مدیریت بحران کشور به کار گرفته ایم تا در سریع‌ترین زمان اجساد از زیر آوار خارج شود.

‌وی با بیان اینکه بیرون آوردن مجروحان در حال حاضر نخست امدادگران است، خاطرشان کرد: بالگردهای امداد و نجات با روشن شدن هوا به پرواز در‌خواهند آمد تا در ‌امداد‌رسانی به ما کمک کنند.

71 نفر از مردم سرپل‌ذهاب در زلزله جان باختند/‌400 نفر مصدوم شدند

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: بر اثر زلزله شب گذشته 71 نفر از مردم شهرستان سرپل‌ذهاب کشته و بیش از 400 نفر مصدوم شدند.

اکبر سنجابی  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سرپل‌ذهاب، با اشاره به اینکه بیشترین خسارت احتمالی در این شهرستان رخ داده است گفت: تاکنون به دلیل شدت خسارت وارده برق این شهرستان قطع است.

وی با بیان اینکه بیمارستان سرپل ذهاب تخریب شده و دیگر قابل استفاده نیست، بیان کرد: اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در پادگان ابوذر کردیم و در محوطه بیرونی بیمارستان خدمات امدادی ارائه می‌شود.

فرماندار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه گروه‌های امدادی و‌ آواربردار مشغول انجام عملیات هستند بیان کرد: امیدواریم هر چه نیروهای امدادی بیشتری از سوی مرکز و سایر استانها به این شهرستان اعزام شوند.

سنجابی از اسکان بخشی از جمعیت این شهرستان در پادگان ابوذر خبرداد و افزود: به طور تقریبی شاید بتوان گفت حدود 15 درصد از شهرستان تخریب شدید شده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: بخشی از محور مواصلاتی سرپل ذهاب از گردنه پاطاق به دلیل ریزش کوه مسدود شده بود.

فرودگاه کرمانشاه در شرایط ‌عادی قرار گرفت

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه گفت: به دنبال وقوع زلزله شرایط در فرودگاه کرمانشاه نرمال بوده و این فرودگاه در آمادگی کامل است.

مجتبی بیاتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به وقوع زلزله 7.3 ریشتری در کرمانشاه اظهار داشت: به دنبال وقوع زلزله شرایط در فرودگاه کرمانشاه نرمال بوده و این فرودگاه در آمادگی کامل است.

‌وی تصریح کرد: به دنبال وقوع زلزله در استان کرمانشاه مسؤلان فرودگاه کرمانشاه ضمن بازدید از سطوح پروازی, ابنیه‌های فرودگاهی‌, سیستم‌های کمک ناوبری و زیر‌ساخت‌های فرودگاه, شرایط را نرمال ارزیابی کرده و این فرودگاه در  آمادگی کامل به سر می‌برد.

برق سرپل‌ذهاب تا فردا وصل می‌شود/ کدر بودن آب در سرپل‌ذهاب و هرسین

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: شبکه برق شهر سرپل‌ذهاب تخریب شده است ولی برق این شهر تا فردا وصل می‌شود.

مجتبی نیک‌کردار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: بیمارستانهای روانسر، گیلانغرب، قصرشیرین و اسلام‌آباد غرب مجروحان را مداوا می‌کنند اما اگر مجروحانی نیازمند متخصص باشند بلافاصله به کرمانشاه منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه برق تمام شهرها وصل شده است عنوان کرد: تنها برق شهر سرپل‌ذهاب به دلیل تخریب شدید قطع و پست فوق توزیع در این شهر به طور کامل از کار افتاده است و سیمهای توزیع در تمام خیابانها پاره شده و باید جمع‌آوری شوند و تا فردا برق سرپل‌ذهاب وصل می‌شود.

نیک‌کردار گفت: آب آشامیدنی شهرهای سرپل‌ذهاب و هرسین با توجه به اینکه از سراب تأمین می‌شوند به دلیل تکانه‌های شدید کدر شده و آب بسته‌بندی در این شهرها توزیع می‌شود.

وی افزود: هلال احمر علاوه بر برپایی چادر و اسکان‌های اضطراری به دلیل سردی هوا در حال توزیع پتو بین مردم است.

نیک‌کردار گفت: به محض روشن شدن هوا 20 دستگاه بالگرد به استان اعزام می‌شود و کار انتقال و نجات مصدومان را به عهده می‌گیرد و راههای استان به طور کامل باز است و رفت‌وآمد جریان دارد. 

وی با اشاره به اینکه کمک‌هایی از طرف استانهای معین از نظر آب و تغذیه و ماشین‌آلات آواربرداری در راه است گفت: تقاطع غیرهم‌سطح در شهر کرمانشاه دچار خسارت نشده‌اند و خسارت قطار شهری کرمانشاه شایعه است.

اعلام 3 روز عزای عمومی در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: به دلیل تلفات زلزله 7.3 ریشتری ازگله کرمانشاه به مدت 3 روز عزای عمومی در استان کرمانشاه اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه مدیریت بحران استان کرمانشاه که در فرمانداری برگزار می‌شود اظهار داشت: به دلیل تلفات زلزله 7.3 ریشتری ازگله کرمانشاه به مدت 3 روز عزای عمومی در استان کرمانشاه اعلام شد.

تعداد جانباختگان زلزله 7.3 ریشتری غرب کشور به 129 نفر رسید

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: بر اثر زلزله 7.3 ریشتری ازگله کرمانشاه تاکنون 129 نفر جان باخته اند.

مجتبی نیک کردار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به وقوع زلزله در منطقه ازگله استان کرمانشاه اظهار داشت: طبق اعلام پزشکی قانونی متاسفانه تا کنون 129 نفر جان باخته اند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بیش از 300 نفر مصدوم شده‌اند افزود: با طلوع آفتاب 20 بالگرد به منطقه اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: تاکنون 5 هزار پتو توزیع شده، ارتباطات رادیویی و موبایلی برقرار شد است و آواربرداری بعد از امداد و نجات آغاز می‌شود.

نیک کردار خاطر نشان کرد: راه‌های اصلی باز هستند و راه‌های روستایی تا صبح باز می‌شوند.

احتمال اتمام سوخت دیزل اضطراری بیمارستان سرپل‌ذهاب

مدیرکل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: بنابر گزارش علوم پزشکی احتمال اتمام سوخت دیزل اضطراری برق بیمارستان سرپل‌ذهاب وجود دارد.

علیمراد مرادی‌مجد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: از ابتدای حادثه زلزله با خاموشی برق در سرپل‌ذهاب، ثلاث‌باباجانی، گیلان‌غرب و قصرشیرین و بخش‌هایی از کرمانشاه و اسلام‌آبادغرب مواجه شدیم و همکاران بعد از وقوع زلزله بلافاصله اقدام کردند.

وی افزود: بعد از دو ساعت از حادثه برق بیشتر شهرستان‌ها وصل شد اما برق شهرستان سرپل‌ذهاب و بخش‌های اطراف وصل نشده است و هم‌اکنون گروههای اجرایی در حال رفع مشکلات هستند.

مرادی‌مجد با اشاره به اینکه نگرانی کنونی ما برق شهرستان سرپل‌ذهاب است و امید داریم که تا قبل از طلوع آفتاب بخش عمده‌ای از شهرستان برق‌دار شود عنوان کرد: شهرستان سرپل‌ذهاب به طور کامل خاموش است اما بیمارستان با دیزل اضطراری تأمین برق شد و احتمال اتمام سوخت وجود دارد و دیزل اضطراری برای جایگزینی اعزام شده و احتمالا دو ساعت دیگر برسد. 

80 نفر از مردم جوانرود مصدوم و 3 نفر جان باختند

نماینده مردم اورامانات در مجلس گفت: بیش از 80 نفر از مردم شهرستان‌های جوانرود و ثلاث‌باباجانی بر اثر زلزله مصدومیت و سه نفر نیز فوت شدند.

شهاب نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به وقوع زلزله در استان کرمانشاه، اظهار داشت: بیش از 80 نفر از مردم شهرستان‌های جوانرود و ثلاث‌باباجانی بر اثر زلزله مصدوم و اکنون در بیمارستان جوانرود بستری و سه نفر نیز فوت شدند. 

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی گروه ارزیابی را به مناطق مختلف استان اعزام کردیم اما خسارت‌های احتمالی در این مناطق بسیار زیاد است.

محورهای ارتباطی در مناطق زلزله‌زده ‌کرمانشاه بازگشایی شد/ آماده‌سازی اردوگاه اسکان هلال احمر‌

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ‌کرمانشاه گفت: تمامی راه‌های ارتباطی استان ‌برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده بازگشایی شده است.

محمدرضا امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه‌ با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیابی هلال‌احمر به مناطق آسیب‌دیده است، اظهار داشت: تمامی راه‌های ارتباطی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بازگشایی و کار امدادرسانی در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از برپایی اردوگاه اسکان در شهرستان قصرشیرین خبر داد و گفت: نیروهای هلال‌احمر در حال حاضر در منطقه در حال آماده‌سازی این اردوگاه هستند و تا صبح این محل آماده اسکان خواهد بود.

امیریان با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیابی به مناطق روستایی، بیان کرد: در صورت نیاز چادرهای هلال‌احمر به روستائیان اهدا خواهد شد تا در محدوده منازل خود به برپایی آن اقدام کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه در شهرستان سرپل‌ذهاب نیز اردوگاه اسکان اضطراری برپا می‌شود، عنوان کرد: در مجموع بیش از سه هزار نفر در این اردوگاه‌های اضطراری اسکان داده می‌شوند.

امیریان اظهار کرد: امکانات مورد نیاز مردم در مناطق آسیب‌دیده مانند مواد غذایی، وسایل گرمایشی مانند پتو و چادر در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد.

تخریب بیمارستان سرپل‌ذهاب‌/ آماده‌باش 20 فروند بالگرد اورژانس‌

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: بیمارستان سرپل‌ذهاب دچار آسیب‌دیدگی و تخریب شده است.

صائب مدرسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه تا این لحظه آمار دقیقی از تلفات زمین‌لرزه‌ شب گذشته در دست نیست، اظهار داشت: بیشترین خسارت زمین‌لرزه نیز در شهرهای ثلاث‌باباجانی و سرپل‌ذهاب به بار آمده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه به علت کوهستانی بودن منطقه کار امدادرسانی با مشکلاتی روبه‌رو‌ست، گفت: تاکنون هیچ‌گونه آمار دقیقی از میزان خسارت و تعداد تلفات زمین‌لرزه‌ در دست نیست.

مدرسی از اعزام 30 دستگاه آمبولانس به مناطق حادثه‌دیده خبر داد و افزود: 20 فروند بالگرد نیز در صورت نیاز از سوی مرکز اورژانس کشور به منطقه اعزام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی از استان‌های ایلام و همدان نیز به منطقه اعزام شده‌اند، بیان کرد: به علت صعب‌العبور و کوهستانی بودن منطقه امدادرسانی چند روز به طول می‌انجامد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم جای امنی را برای برپایی چادر انتخاب کنند، گفت: در صورت امکان از وسایل گرمایشی به علت انتشاز گاز مونوکسید کربن در داخل چادر استفاده نکنند.

مدرسی با اشاره به اینکه بیمارستان سرپل‌ذهاب نیز دچار آسیب‌دیدگی و تخریب شده است، عنوان کرد: به این دلیل کار امدادرسانی در این شهرستان با مشکل روبرو است.

وی با درخواست از مردم برای پرهیز از انتشار شایعات، اظهار کرد: مردم عزیز برای امدادرسانی به مردم حادثه‌دیده همکاری‌های لازم را با نیروهای امدادی و انتظامی داشته باشند.

مشکل کمبود دارو در کرمانشاه نداریم/حضور اورژانس با تمام امکانات در منطقه‌

معاون عذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مشکل کمبود دارو در کرمانشاه نداریم، گفت: اورژانس با تمام امکانات در منطقه حضور دارد.

امید عبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با خدمات درمانی به مصدومان زلزله کرمانشاه با تمام توان در حال انجام است، اظهار داشت: کلیه داروها و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان‌های شهرستان‌های جوانرود،ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب، قصرشیرین و دالاهو تامین و در حال انتقال است.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود دارو در کرمانشاه نداریم، تصریح کرد: اورژانس با تمام امکانات در منطقه حضور دارد.

28 بالگرد آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده/ آغاز آواربرداری در شهرها و روستاهای کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از آمادگی 28 بالگرد برای اعزام به مناطق زلزله خبر داد و افزود: با روشن شدن آسمان بالگردها برای کمک به روند امداد رسانی راهی شهرهای غربی استان کرمانشاه می‌شوند.

هوشنگ بازوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: زلزله در وسعت بسیار زیادی اتفاق افتاده و 6 شهر استان کرمانشاه را در برگرفته است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ارتباط جاده‌های بین شهری برقرار است گفت: برق بخشی از شهر سرپل ذهاب و چند روستا قطع است.

وی  ادامه داد: گروه‌های امدادی سپاه، ارتش، هلال احمر و بسیج در حال امدادرسانی هستند و آوار برداری نیز از یک ساعت پیش آغاز شده است.

بازوند با بیان اینکه مشکل آب شرب شهرهای غربی کرمانشاه برطرف شده است گفت: مشکل اصلی تامین برق و پتو است.

استاندار کرمانشاه از آمادگی 28 بالگرد برای اعزام به مناطق زلزله خبر داد و افزود: با روشن شدن آسمان بالگردها برای کمک به روند امداد رسانی راهی شهرهای غربی استان کرمانشاه می‌شوند.

وی در ادامه از مردم خواست که در محورهای استان کرمانشاه ترافیک ایجاد نکنند تا ترافیک مانع امداد رسانی نشود.

تعداد کشته‌های زلزله کرمانشاه به بیش از 100 نفر رسید

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: تعداد کشته‌های زلزله استان کرمانشاه تاکنون به 100 نفر رسیده است.

مجتبی نیک کردار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: تاکنون تعداد کشته‌های این زلزله بیش از 100 نفر و تعداد مصدومان به بیش از 200 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تمامی بیمارستان‌ها در آماده‌باش کامل هستند عنوان کرد: بیمارستان‌های سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب و قصرشیرین در حال رسیدگی به مجروحان هستند اما در صورت نیاز به متخصص به بیمارستان‌های کرمانشاه اعزام می‌شوند.

واحد‌های خون از همدان، ایلام و کردستان به کرمانشاه ارسال شد

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: مشکل و نگرانی از بابت تامین خون نداریم و واحد‌های خون از همدان، ایلام و کردستان به کرمانشاه ارسال شد.

بشیر حاجی بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مشکل و نگرانی از بابت تامین خون نداریم و واحد‌های خون از همدان، ایلام و کردستان به کرمانشاه ارسال شد.

به گزارش تسنیم، به دنبال وقوع زلزله 7.3 ریشتری در ازگیل کرمانشاه، برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.

درمان مصدومان زلزله‌ در قصرشیرین با سرعت ‌در حال انجام است

فرماندار قصرشیرین گفت: ‌درمان مصدومان زلزله‌ در قصرشیرین با سرعت ‌در حال انجام است.

فرامز اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قصرشیرین با بیان اینکه شرایط درمان مصدومان زلزله 7.3 ریشتری با سرعت و تمام امکانات در حال انجام است، اظهار داشت: در حال حاضر دارو و امکانات برای درمان بیماران به تعداد فراوان داریم و مشکلی از این نظر نیست.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران برای درمان بیماران در بیمارستان ارتش در قصرشیرین اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر چادر در بین مردم توزیع شده تا اسکان اضطراری مردم انجام شود.

اکبری با بیان اینکه نیروهای نظامی امنیت شهر را تحت کنترل دارند، افزود: برق شهر وصل شده و همه نیروهای امدادی در حال ارائه خدمات به زلزله‌زدگان هستند.

آب مناطق زلزله‌زده قابل شرب نیست/ پتو برای مردم فرستاده شد

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آب مناطق زلزله‌زده قابل شرب نیست، گفت: ‌پتو برای مردم فرستاده شد.

مجتبی نیک‌کردار در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه متأسفانه بر اثر زلزله آب شرب کدر شده است، اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای در حال توزیع آب در بین مردم است.

وی با بیان اینکه ‌مجروحان‌ در ‌بیمارستان‌های قصرشیرین مداودا شده‌اند، افزود: ‌مجروحانی که به داروهای تخصصی دارند به کرمانشاه اعزام شده‌ا‌ند.

نیک‌کردار با بیان اینکه اسکان اضطراری مردم در مناطق زلزله‌زده شروع شده است، تصریح کرد: ‌‌هلال‌احمر بلافاصله در شهر قصرشیرین و سرپل ‌اردوگاه‌های اسکان را راه‌اندازی کرده و پتو و لوازم خواب برای مردم فرستاده شده است.

دستور وزیر دفاع برای کمک‌رسانی فوری به مناطق زلزله‌زده‌

نماینده مردم‌ ‌اورامانات در مجلس از دستور وزیر دفاع برای کمک‌رسانی فوری به مناطق زلزله‌زده‌ خبر داد.

شهاب نادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری در کرمانشاه و با توجه به امکان تلفات و خسارات بالا‌ی این زلزله، در تماسی تلفنی با ‌امیر حاتمی وزیر ‌دفاع از وی درخواست فوری کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده را  داشتم.

وی با بیان اینکه امیر حاتمی در این تماس تلفنی ضمن ابراز همدردی با جانباختگان این زمین لرزه تاکید کرد دستور فروی کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده را خواهم داد، تصریح کرد: امیر حاتمی تاکید کرد وزارت دفاع با تمام توان آماده کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده است.

درخواست اعزام پزشک‌ به مناطق زلزله‌زده/ بیمارستان صحرایی در قصرشیرین‌ برپا شد

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: درخواست اعزام پزشک به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از سازمان نظام پزشکی ارسال شده است.

صائب مدرسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به تشکیل کمیته بحران در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار داشت: به تمامی نیروهای بخش درمان استان فراخوان داده شده و بیمارستان‌ها نیز در آماده‌باش به سر می‌برند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه 10 فروند بالگرد و تعدادی اتوبوس‌آمبولانس از استانهای دیگر به کرمانشاه اعزام شده‌اند، افزود: بیمارستان صحرایی استان قزوین که برای ایام اربعین در قصرشیرین مستقر بود دوباره راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی آمبولانس به شهرستانهای درگیر زلزله در استان کرمانشاه اعزام شده است، اظهار کرد: از استان‌های معین نیز درخواست کمک شده و بیمارستان ‌های این استانها نیز در آماده‌باش هستند.

هیچ‌گونه خسارتی از زلزله در آذربایجان‌غربی رخ نداده است

رئیس سازمان آتش‌نشانی آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان غربی هیچ‌گونه حادثه ناگواری رخ نداده و آوار و فروریختگی ساختمان وجود نداشته و فقط در 2 نقطه از سطح شهر ترک‌خوردگی جزئی مشاهده می‌شد.

ابراهیم شاد قوشچی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به جزئیات حوادث زمین‌لرزه اخیر که در آذربایجان غربی نیز احساس شد اظهار داشت: در حادثه زلزله اخیر که در عراق رخ داد مردم در آذربایجان غربی نیز این زلزله را احساس کرده و کمی ترسیدند.

وی در ارتباط با جزئیات خسارت این زلزله در آذربایجان‌غربی افزود: در آذربایجان غربی هیچ‌گونه حادثه ناگواری رخ نداده و آوار و فروریختگی ساختمان وجود نداشته و فقط در 2 نقطه از سطح شهر ترک‌خوردگی جزئی مشاهده می‌شد.

شاد قوشچی گفت: تمامی نیروهای آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل هستند و در این راستا 10 ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر و یک تیم به‌صورت سیار در سطح شهر آماده خدمات‌رسانی هستند.

تلفات جانی و ‌مجروحان ‌زمین لرزه کرمانشاه ‌بالاست/واحدهای مسکونی و تجاری بسیاری تخریب شده‌اند

معاون سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تلفات جانی‌ و‌ مجروحان‌ زمین‌لرزه کرمانشاه ‌بالاست، گفت: واحدهای مسکونی و تجاری بسیاری تخریب شده‌اند.

بهنام سعیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با تشریح آخرین جزئیات زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه اظهار داشت: ‌متأسفانه‌ تلفات جانی و ‌مجروحان این زمین لرزه بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه ‌در این زمین لرزه واحدهای مسکونی و تجاری بسیاری تخریب شده است، افزو‌د: به مناطق زلزله‌زده‌ عوامل امداد و نجات اعزام شده‌اند.

سعیدی با بیان اینکه شورای هماهنگی مدیریت بحران ‌تمام استان‌های همجوار آماده کمک رسانی ‌هستند، تصریح کرد: براساس  آ‌خرین تاکنون در سر پل ذهاب 10 نفر، ثلاث باباجانی 5 نفر، در دالاهو 9 نفر و در قصیر شیرین 9 نفر جان خود را از دست ‌داده‌اند.

نیروهای اورژانس قزوین آماده اعزام به کرمانشاه هستند

سخنگوی اورژانس استان قزوین از آماده‌‌باش کامل نیروهای اورژانس خبر داد و گفت: در صورت نیاز آماده اغزام به منطقه وقوع حادثه هستیم.

سیدمهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 70 نفر از نیروهای اورژانس در سطح استان قزوین آماده‌باش کامل هستند.

وی بیان کرد: با توجه به شدت زلزله در مناطق غربی نیروهای اورژانس که برای اربعین به این مناطق اعزام شده بودند تا اطلاع ثانوی در این استان‌ها مستقر هستند.

سخنگوی اورژانس استان قزوین تصریح کرد: در صورت اعلام نیاز نیروهای اورژانس به استان‌های حادثه دیده اعزام خواهند شد.

تداوم قطعی برق در قصرشیرین/ ‌روستاها خسارت زیادی دیده‌اند

فرماندار قصرشیرین گفت: تاکنون از میزان خسارت‌های احتمالی زلزله گزارشی ارائه نشده است و صبح گزارش نهایی از میزان خسارت به مردم اعلام خواهد شد.

فرامرز اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قصرشیرین با اشاره به اینکه بر اثر زلزله برق شهرستان قصرشیرین قطع است اظهار داشت: به دلیل قطعی برق و‌ تاریکی هوا تاکنون از میزان خسارت‌های احتمالی منازل مردم در مناطق شهر و روستایی گزارشی جمع‌بندی نشده است.

فرماندار شهرستان قصرشیرین افزود: نیروهای اورژانس و پزشکی بیمارستان قصرشیرین از همان دقایق اولیه به امر مداوای مجرمان و مصدومان پرداختند و نیروهای انتظامی و‌ نظامی امنیت سطح شهر و مرز را برقرار کرده‌اند و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

اکبری بیان کرد: نیروهای امدادی هلال‌احمر در حال برپایی اردوگاه‌ها و چادر برای مردم هستند و اسکان مردم و دسترسی به آب مهمترین مشکل مردم زلزله زده این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه در امر مداوای مصدومان نیروهای پزشکی در حال نظارت هستند گفت: در محور سرپل‌ذهاب محورها بسته بود که نیروهای راهداری مشغول بازکردن راه‌ها هستند  و برخی از روستاها خسارت زیادی دیده اند که امدادرسانی در حال انجام است.

هیچ‌گونه خسارت ناشی از زلزله در استان آذربایجان شرقی گزارش نشده است

زمین لرزه 7.2 ریشتری مرز غربی کشور با شرق عراق در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی احساس شد و مردم مناطق مختلف این استان را به خیابانها ریخت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، وضعیت ‌استان آذربایجان شرقی پس از زمین لرزه 7.2 ریشتری شمال عراق به حالت عادی بازگشته است.

جعفر پاشایی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در ارتباط با وضعیت تعطیلی مدارس آذربایجان شرقی به دلیل وقوع زلزله در یکشنبه‌ شب اظهار داشت:‌ تمام مدارس استان آذربایجان شرقی روز دوشنبه(22 آبان‌ماه) دایر هستند و هیچ‌گونه تعطیلی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر حفظ خونسردی و آرامش والدین تصریح کرد:  تمامی ارگان‌های امنیتی و مدیریت بحران آماده باش هستند و ما نیز برای ایمن ماندن دانش آموزان  در مدارس، هشیار خواهیم بود و تمهیدات اتخاذ شده است.

شهرتی‌فر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت‌: تاکنون خسارت و تلفاتی از زلزله در آذربایجان شرقی گزارش نشده است و مردم آرامش خود را حفظ کنند.

‌گروه‌امدادی جمعیت هلال‌احمر ‌آماده‌باش بوده و ‌نیروهای ‌امنیتی ‌کار برقراری نظم و امنیت را به خوبی انجام‌ داده‌اند.

وضعیت عبور و مرور در شهر تبریز روان و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

گزارش‌های خبرنگاران تسنیم در سراسر آذربایجان شرقی حاکی از آن است که بیشتر این مردم بلافاصله بعد از اینکه از مکان وقوع زلزله مطلع شدند به خانه‌های خود بازگشتند.

کردستان ‌آمادگی کامل برای ‌کمک‌ به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را دارد

جانشین ستاد مدیریت بحران ‌کردستان گفت: استان ‌ ‌آمادگی کامل برای ‌کمک‌ به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را دارد.

امیر قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار در سنندج با بیان اینکه تاکنون گزارشی از میزان تلفات زلزله در استان دریافت نکرده‌ایم، اظهار داشت: در برخی شهرهای کردستان  خسارت‌هایی‌ به تأسیسات زیربنایی وارد شده است.

وی با بیان اینکه ‌استان کردستان ‌آمادگی کامل برای ‌کمک‌ به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را دارد، تصریح کرد: ‌تیم‌های مداوا، جست‌وجو و سایر اقلامی که مورد نیاز بوده به کرمانشاه ‌اعزام شده است.

کرمانشاه روی نوار زلزله/ وقوع پس لرزه با قدرت 4.6 دهم ریشتر

پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری در ازگله کرمانشاه، بیش از 35 بار غرب کشور به لرزه درآمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیمگروه استان‌ها، زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر ازگله استان کرمانشاه را لرزاند و پس از آن بارها این شهر و سایر شهرهای استان کرمانشاه و استان‌های غربی کشور را لرزاند.

پس از 7 ریشتر  زمین‌لرزه‌های دیگر به بزرگی‌های 4.6 دهم، 4.5 دهم و 4.1 دهم و بیش از 20 زلزله بین 3 تا 4 ریشتری رخ داده است.

مردم شهرهای دیگر به‌هیچ وجه به کرمانشاه نروند

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از مردم شهرهای دیگر کشور درخواست کرد به هیج وجه به کرمانشاه و مناطق زلزله زده جهت هر نوع کمکی سفر نکنند.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه بهترین کمکی که شهروندان کرمانشاهی مقیم دیگر شهرها و مردم دیگر استانها می‌توانند به نیروهای امدادی داشته باشند این است که به هیچ عنوان با هدف کمک به زلزله زدگان به این مناطق سفر نکنند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به پایان جلسه خود در وزارت کشور در ساعت (02:30) عنوان کرد: ما نیز به کرمانشاه عزیمت خواهیم کرد و در حال حاضر هیچگونه کمکی نیز نیاز نیست و بیشترین درخواست ما این است تا مردم با پرهیز از سفر به مناطق زلزله زده اجازه دهند نیروهای امدادی به وظایف خود عمل کنند.

آمادگی اورژانس و بالگرد همدان برای خدمت‌رسانی‌ به مناطق زلزله‌زده

معاون عمرانی استاندار همدان از آمادگی اورژانس و بالگرد همدان برای خدمت‌رسانی‌ به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

محمودرضا عراقی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره زلزله 7.3 ریشتری در کرمانشاه اظهار داشت:‌ بلافاصله پس از وقوع زلزله نحوه امداد‌رسانی به مناطق زلزله‌زده در مدیریت بحران استان مورد بررسی قرار گرفت و استاندار همدان در تماسی تلفنی ‌با استاندار کرمانشاه آمادگی استان را برای امداد‌رسانی اعلام کرد.

وی از آمادگی کامل دستگاه‌هایی اجرایی همدان برای کمک به کرمانشاه خبر داد و افزود: ‌سریعا ‌تیم پزشکی و آمبولانس اتوبوسی با  وسایل مورد نیاز با فوریت اعزام شد.

عراقی ‌با بیان اینکه اورژانس و بالگرد استان برای خدمت‌رسانی‌ آماده است، تصریح کرد: ‌هر لحظه اعلام کنند ما با آمادگی کامل در خدمت همه عزیزان هستیم و هر لحظه شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمانشاه کمکی بخواهند نیرو اعزام خواهیم کرد.‌

زمین لرزه در شهرستان چاراویماق هیچ‌گونه خسارتی نداشته است

فرماندار چاراویماق گفت: تاکنون هیچ‌گونه خسارتی از زلزله رخ داده گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چاراویماق، رحیم بلال زاده دقایقی قبل در گفت‌وگو  با خبرنگاران، با اشاره به وقوع زمین‌لرزه در این شهرستان اظهار کرد: باتوجه به زلزله احساس شده درشهرستان چارایماق خسارتی از منابع رسمی ودهیاران وبخشداران گزارش نشده  ونیروهای امدادی هلال احمر واورژانس شهرستان نیز در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: جای هیچ گونه نگرانی نیست و جو آرامی در سطح شهرستان حاکم است.

فرماندار چاراویماق تصریح کرد: شورای هماهنگی مدیریت بحران و نیروهای امدادی شهرستان به صورت آماده باش هستند و در صورت اعلام گزارش در سریع‌ترین زمان در محل حضور خواهند یافت.

رییس اداره آب و فاضلاب شهر قره آغاج نیز از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده  هر گونه نشتی  در شبکه آب سریعاً با این اداره تماس بگیرند.

فوت 11 نفر در شهرستان دالاهو/ نیروهای امدادی خود را به بیمارستان اسلام آباد غرب برسانند

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: 11 نفر در روستاهای بریه‌خانی و زردی شهرستان دالاهو به دلیل وقوع زلزله فوت کردند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: 11 نفر در روستاهای بریه‌خانی و زردی شهرستان دالاهو بر اثر شدت زلزله فوت کردند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی افزود: عمق فاجعه بیشتر از آن چیزی است که اکنون در اخبار وجود دارد و  آمار تعداد فوتی‌ها و‌ مصدومان حادثه در مناطق روستایی استان کرمانشاه بسیار زیاد است.

وی عنوان کرد: آمار زیادی از تعداد مصدومان داریم اما متاسفانه با وجود تماس‌های متعدد با مسئولان هلال‌احمر هنوز این افراد پاسخگو نیستند.

فلاحت‌پیشه​ با بیان اینکه انتظاری که ما از مسئولان داریم این است که هر چه سریعتر به بیمارستان‌های​ اسلام‌آباد غرب، قصرشیرین، دالاهو، قصرشیرین، سرپل‌ذهاب کمک‌رسانی شود بیان کرد: در برخی از بیمارستانها متاسفانه تاکنون مسئولان ارشد استانی حضور پیدا نکرده اند.

وی گفت: بیمارستان اسلام‌آباد غرب پذیرای تعداد زیاد از مصدومان است و‌ حتی مصدومان بسیاری در حیاط بیمارستان مستقر هستند.

فلاحت‌پیشه بیان کرد: اسلام‌آباد غرب و دالاهو نیازمند کمکهای فوری نیروهای امداد و نجات است و خواهشمندیم که نیروهای امدادی هر چه سریعتر خود را برای کمک‌رسانی به بیمارستان اسلام‌آباد غرب که تعداد زیادی مصدوم در آن است برسانند.

پیش‌بینی اسکان اضطراری 70 هزار نفر در سرپل‌ذهاب، جوانرود و قصر‌شیرین

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ‌پیش‌بینی اسکان اضطراری 70 هزار نفر در سرپل‌ذهاب، جوانرود و قصر‌شیرین خبر داد.

مرتضی سلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه ‌با بیان اینکه برای عملیات امداد و نجات‌، سگ‌های جست‌و‌جو به منطقه اعزام شده‌اند، اظهار داشت: ‌اقلام مورد نیاز از استان‌های همجوار ‌به کرمانشاه ارسال شده تا در ثلاث‌باباجانی،  جوانرود و دالاهو بتوانیم ‌خدمات ‌ارائه ‌دهیم.

وی با بیان اینکه امیدوار‌یم تا صبح بتوانیم‌ اسکان اضطراری را انجام دهیم، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سرپل‌ذهاب، جوانرود و قصر‌شیرین بالای 70 هزار نفر نیاز به اسکان اضطراری داشته باشند و امیدواریم بتوانیم ‌ هموطنانی که در استان کرمانشاه دچار حادثه شده‌اند را اسکان اضطراری انجام دهیم.

نیروی انتظامی امنیت قصر‌شیرین را تحت کنترل دار‌د‌

فرماندار قصر‌شیرین گفت: نیروی انتظامی امنیت قصر‌شیرین را تحت کنترل دار‌د‌.

فرامرز اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قصرشیرین با بیان اینکه ‌نیروهای هلال‌احمر در تلاش برای نجات زیرآو‌ار ماندگان هستند، اظهار داشت: ‌‌نیروی انتظامی امنیت شهر را در کنترل دار‌د.

وی با بیان اینکه نیروهای سپاه به کمک آمده‌اند، افزو‌د: ان‌شاالله اوضاع تا صبح به حالت عادی بر می‌گردد و امیدواریم در این ساعات بتوانیم ‌خدمات لازم را ارائه ‌دهیم.

کولیوند: در زلزله کرمانشاه تاکنون 61 نفر کشته و 300 نفر مصدوم شدند

سرپرست اوژانس کشور با ارائه آخرین آمار ‌تلفات زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه گفت: تاکنون تعداد کشته‌ها به 61 نفر و تعداد مجروحین به ‌300 نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیرحسین کولیوند در گفت‌و‌گو با شبکه خبر با ارائه آخرین آمار ‌تلفات زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه اظهار داشت: تاکنون تعداد کشته‌ها به 61 نفر و تعداد مجروحین به ‌300 نفر رسیده است.

‌وی با بیان اینکه نیروهای اورژانس با تمام قوا در حال امدادر‌سانی به مجروحان هستند، افز‌ود: امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر نسبت به استقرار بیمارستان‌های صحرایی اقدام کنیم.

جاده‌های ثلاث باباجانی پس از وقوع زلزله بازگشایی شد/ نیاز شدید مناطق زلزله زده به وسایل گرمایشی

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده‌های شهرستان ثلاث‌باباجانی که به دلیل وقوع زلزله و ریزش کوه مسدود شده بود دقایقی قبل به طور کامل بازگشایی شد.

شهاب نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به وقوع زلزله در استان کرمانشاه، اظهار داشت: با تلاش نیروهای امدادی جاده‌های شهرستان ثلاث‌باباجانی بازگشایی شد.

نماینده مردم اورامانات درمجلس شورای اسلامی با تشکر از زحمات استاندار کرمانشاه در اعزام نیروهای امدادی به منطقه، گفت: امیدوار هستم با تلاش نیروهای امدادی محورهای دشت ذهاب و ازگله که از محورهای اصلی تردد مردم این منطقه هستند بازگشایی شود.

نادری از اعزام چند ماشین حامل پتو و چندین دستگاه آمبولانس به منطقه خبر داد و افزود: با توجه به سردسیر بودن منطقه وسایل گرمایشی از نیازهای اصلی مردم حادثه‌دیده است.

وی با درخواست از بخش‌های خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی برای کمک‌رسانی به مردم حادثه‌دیده، بیان کرد: مردم در ثلاث‌باباجانی، ازگله و دشت ذهاب از نظر شرایط روحی و روانی در بحران به سر می‌برند.

نماینده مردم اورامانات درمجلس شورای اسلامی با دعوت مردم به حفظ آرامش در این شرایط، اظهار کرد: امدادرسانی و تأمین نیازهای اولیه و ضروری مردم در اولویت قرار دارد.

آغاز فعالیت بیمارستان‌های صحرایی سپاه‌/ دستور به ‌سپاه استان‌های همجوار برای کمک به زلزله‌زدگان

سخنگوی سپاه با بیان اینکه دستورات لا‌زم برای فعال شدن بیمارستان‌های صحرایی سپاه داده شده است، ‌گفت: سپاه ‌‌وارد مناطق زلزله‌زده شد‌.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ‌سردار رمضان شریف در گفت‌و‌گو با شبکه خبر ‌اظهار داشت: از همان ساعت‌های اولیه وقوع زلزله، سپاه استان کرمانشاه و ایلام و مجموعه نیروی زمینی در شمالغرب کشور ضمن حضور در ستاد بحران این دو استان، آمادگی خودشان را برای کمک در بخش‌های مختلف اعلام ‌کردند.

وی با بیان اینکه دستورات لا‌زم برای فعال‌شدن بیمارستان‌های صحرایی سپاه داده شده است، افزود: ‌در چند ساعت آینده بیمارستان‌های صحرایی عملیاتی خواهد شد و دستور لازم داده شده ‌سپاه استان‌های همجوار کمک کنند.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل برای ارائه خدمات را دارد، تصریح کرد: ‌هوا‌‌فضا و نیروی زمینی سپاه‌‌ نیز ‌بیمارستان‌های صحرایی مجهزی دارند که به محض مشخص‌شدن و درخواست مسئولان ‌استقرار پیدا می‌کنند.

همه دانشگاه‌های استان کرمانشاه فردا تعطیل است/ ادارات تعطیل نیست

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی وقوع زلزله شدید یک‌شنبه شب در استان کرمانشاه، دانشگاه‌های این استان فردا دوشنبه تعطیل شد. 

براساس این گزارش فردا ادارات استان کرمانشاه تعطیل اعلام نشده است. 

تلفات جانی و مالی ناشی از زمین لرزه در شهرستان اسکو گزارش نشده است

فرماندار اسکو گفت: تا کنون هیچ‌گونه خسارتی از زلزله رخ داده گزارش نشده است.

مرتضی محمد زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اسکو با اشاره به جزئیات زمین‌لرزه درشهرستان اسکو اظهار داشت: تا به این لحظه بر اثر وقوع زمین‌لرزه خسارات جانی و مالی در سطح شهرستان اسکو گزارش نشده است.

وی افزود: نیروهای هلال احمر و سایر نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش کامل هستند تا در صورت گزارش صدمات احتمالی وارد عمل بشوند.

فرماندار اسکو با تأکید بر حفظ آرامش عمومی در جامعه عنوان کرد: جای هیچ‌گونه نگرانی از بابت وقوع پس‌لرزه در این منطقه وجود ندارد چراکه مرکز زمین‌لرزه در خارج از محدوده استان بوده است.

محمدزاده در خصوص شایعات مربوط به وقوع زمین لرزه در ساعت‌های آینده تصریح کرد: مردم نباید به این قبیل شایعات توجه کنند و باحفظ خونسردی از طریق رسانه‌های  معتبر یا کسب اطلاعات از ارگانهای مربوطه اخبار  را پیگیری کنند.

استقرار تیم‌های واکنش سریع اورژانس در مناطق زلزله‌زده/20 فروند بالگرد ارتش به کمک ‌شتافت‌

سرپرست اوژانس کشور از استقرار ‌تیم‌های واکنش سریع اورژانس در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: 20 فروند بالگرد ارتش به کمک ‌شتافت‌.

پیرحسین کولیوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قصرشیرین با بیان اینکه ‌تیم‌های واکنش سریع اورژانس در شهرهای زلزله‌زده کرمانشاه مستقر شده است، اظهار داشت: ‌آمبولانس‌های اوژانس نزدیک قصرشیرین هستند.

وی افزود: با توجه به تعداد مصدومان نسبت به تخت‌های بیمارستان، بنا داریم مصدومان را در بیمارستان‌های صحرایی مداوا کنیم.

کولیوند با بیان اینکه از کردستان، ایلام، همدان، ‌اصفهان و خرم‌آباد اتوبوس آمبولانس اعزام شده است، ‌گفت: امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ‌20 فروند بالگرد را برای خدمت‌رسانی بهتر از ‌‌طریق هوایی آماده کرده‌اند.

‌سرپرست اوژانس کشور با بیان اینکه هلال‌احمر نیز 6 فروند بالگرد را برای ‌کمک اعزام خواهد کرد، گفت: ‌در حال حاضر شرایط بهتر شده‌ و بیشتر نگرانی برای روستاها در سر‌پل‌ذهاب و قصرشیرین است.

اعلام آمادگی دستگاه‌های امدادی و اجرایی خراسان شمالی برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور

دستگاه‌های امدادی و اجرایی خراسان شمالی آمادگی خود را کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ در پی وقوع زلزله شدید یکشنبه شب در مناطق وسیعی از استان‌های غربی کشور٬ دستگاه‌های امدادی و اجرایی خراسان شمالی آمادگی خود را برای کمک به زلزله‌زدگان اعلام کردند.

استاندار خراسان شمالی در تماس تلفنی با استاندار کرمانشاه از آمادگی استان برای حضور در مناطق زلزله زده خبرداد و اظهار داشت: استان خراسان شمالی با توجه به تجاربی که در مقابله با حوادث طبیعی دارد می‌تواند در صورت نیاز یاریگر زلزله‌زدگان غرب کشور باشد.

مدیرکل هلال احمر خراسان شمالی نیز با اعلام این‌که نیروهای امدادی استان می‌توانند در مناطق زلزله‌زده غرب کشور حضور یابند از آمادگی کامل تیم‌های واکنش سریع و امداد ونجات خراسان شمالی برای کمک رسانی در زلزله اخیر در استان کرمانشاه خبر داد.

حسن شکوری نسب گفت: با توجه به تجربه تیم‌های امدادی این استان در زلزله اردیبهشت ماه، آمادگی کامل خود را جهت اعزام تیم‌های امداد و نجات خراسان شمالی به مناطق زلزله زده را اعلام می‌کنیم.

مردم کرمانشاه امشب را در فضای باز بمانند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر کرمانشاه از مردم خواست که تا صبح در فضاهای باز بمانند.

غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: در پی وقوع زلزله یکشنبه شب نیروهای آتش نشانی در آماده باش هستند و به مردم نیز توصیه می‌کنیم که تا صبح در فضاهای باز حاضر باشند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمانشاه در مورد خسارت و تلفات ناشی از زلزله در این شهر بیان کرد: در شهر کرمانشاه خسارت جدی گزارش نشده است و تنها در برخی مناطق به دلیل وقوع زلزله خسارتهای جزئی وجود داشت.

تعداد مصدومان زمین لرزه در شهرستان کوهدشت به 16 نفر رسید؛ اعزام 3 آمبولانس به کرمانشاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حین زمین لرزه امشب در شهرستان کوهدشت 16 نفر دچار مصدومیت شدند که سطحی بوده و در بیمارستان این شهر مداوا شدند.

پیمان آسترکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، درمورد آخرین وضعیت مصدومان زمین لرزه امشب در استان لرستان اظهار داشت: در حین زمین لرزه امشب در شهرستان کوهدشت 16 نفر در حین فرار دچار مصدومیت شدند که سطحی بوده و در بیمارستان این شهر مداوا شدند.

وی با اشاره به برخی شایعات در مورد افزایش مصدومان بیش از این افزود: چنین چیزی صحت ندارد و شایعه است؛ تعداد مصدومان در کوهدشت فقط 16 نفر بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اعزام چند دستگاه آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان به ساتان کرمانشاه گفت: با درخواشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه 2 آمبولانس و 1 اتوبوس آمبولانس از استان لرستان برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه به این استان اعزام ‌شد.

وی عنوان کرد: کادر پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان نیز در حال آماده باش هستند که فردا به همراه یک اتوبوس آمبولانس دیگر به استان کرمانشاه اعزام می‌شود.

زلزله 42 مصدوم در ایلام برجای گذاشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تاکنون 42 مصدوم در اثر زلزله امشب به مراکز درمانی ایلام منتقل شده است.

علی دل پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: بیشتر مصدومین به‌صورت سرپایی درمان شده اند.

رئیس دانشگاه پزشکی ایلام گفت: الحمدالله تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است.

خسارت بالای زلزله در‌ ‌ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو و سرپل‌ذهاب/ اسکان اضطراری آغاز شد‌

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: در حال حاضر بیشترین خسارت ‌زلزله در ‌ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو و سرپل‌ذهاب گزارش شده است.

مرتضی سلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با ارائه آخرین آمار تلفات زلزله 7.3 ریستری کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین خسارت ‌در ‌ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو و سرپل‌ذهاب گزارش شده است.

وی با بیان اینکه روستاها تخریب بیشتری در این زلزله داشته‌اند، ادامه داد: ‌اسکان اضطراری مردم در حال انجام بوده و ‌کار امدادرسانی به موقع شروع شده است.

‌سلیمی با بیان اینکه تعداد مصدومان در ثلاث باباجانی بیشتر ‌است، گفت: استان‌های معین برای امدادرسانی مشخص شده‌ تا اگر اسکان اضطراری و ‌نیاز به خدمات درمان بود، به سهولت انجام گیرد.‌

چرایی کاهش تلفات جانی زلزله 7 ریشتری غرب کشور

دو عامل سبب کاهش تلفات جانی زلزله شدید یکشنبه شب در استان کرمانشاه شد تا شاهد تکرار تراژدی بم و رودبار نباشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ساعت 21 و 48 دقیقه یکشنبه شب زلزله‌‌ای شدیدی به بزرگی هفت و سه دهم ریشتر در عمق 11 کیلومتری زمین در شهر ازگله از توابع استان کرمانشاه به وقوع پیوست که در بسیاری از بخش‌های غرب‌کشور احساس شد.

شدت زلزله و وقوع آن در ساعات پایانی شب احتمال تکرار حوادثی همچون زلزله بم و رودبار را در پی داشت ولی دو عامل سبب شد که از تلفات زلزله کاسته شود و تنها وقوع زلزله هفت ریشتری خسارت‌های فراوان به‌دنبال داشته باشد.

عامل نخست وقوع زلزله‌ای چهار ریشتری پیش از زلزله اصلی بود که سبب شد بسیاری از ساکنان مناطق نزدیک به زلزله اصلی در فضای باز حاضر شوند و در واقع نسبت به وقوع زلزله‌ای دیگر که شدت بالایی نیز داشت آماده باشند.

عامل بعدی در کاهش تلفات زلزله و احتمالا خسارت‌ها، وقوع زلزله ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین است که براساس اعلام نظر کارشناسان از شدت خسارت‌های وارد کاسته است و تنها سازهای غیر ایمن و سنتی در برابر این زلزله تخریب شده اند.

به گزارش خبرنگاران تسنیم از سراسر استان کرمانشاه اکنون مردم در مناطق غیرمسقف حضور دارند و در خودروهای شخصی یا بوستان‌ها ساکن شده اند و با توجه به وقوع پس‌لرزه‌های متعدد احتمالاً تا صبح در این وضعیت حاضر باشند.

ریزش کوه در برخی محورهای استان کرمانشاه / برطرف شدن مشکلات فنی برق تا ساعات آینده

استاندار کرمانشاه گفت: برخی از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه دچار ریزش کوه شدند.

هوشنگ بازوند در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: تنها تقاضایی که از مردم داریم با توجه به اینکه برخی از محورهای ما ریزش داشتند، در این مسیرها ترافیک ایجاد نکنند که نیروهای راهداری بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه خوشبختانه قطعی برق در برخی مناطق کرمانشاه در حال رفع شدن است گفت: مشکل قطعی آب نداریم و امیدواریم تا ساعتهای آینده مشکلات فنی برق استان حل شود.

بازوند با اشاره به اینکه همه نیروهای امدادی به مناطق مختلف کرمانشاه اعزام شده‌اند​ عنوان کرد: اوضاع به طور کامل در تحت کنترل نیروهای امدادی استان قرار دارد و نیروهای ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال آماده‌باش و خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی با بیان اینکه مردم آرامش خود را حفظ کنند بیان کرد: در برخی از محورهای که احتمال جابجایی مجروحان وجود دارد و خواهش داریم مردم در این محورها ترافیک ایجاد نکنند تا نیروهای امدادی بتوانم مجروحان را جابجا کنند.

مردم ایلام به شایعات توجه نکنند/فعلا هیچ‌گونه خسارتی گزارش نشده است

وضعیت ‌استان ایلام پس از زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه به حالت عادی بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، ‌وضعیت ‌استان ایلام پس از زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه به حالت عادی بازگشته است.

براساس این گزارش، مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در استان ایلام فردا تطعیل است و خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه خسارتی گزارش نشده است.

‌گروه‌امدادی جمعیت هلال‌احمر ‌آماده‌باش بوده و ‌نیروهای ‌امنیتی ‌کار برقراری نظم و امنیت را به خوبی انجام‌ داده‌اند.

وضعیت عبور و مرور در شهر ایلام روان و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و به مردم توصیه شده ‌در فضاهای باز باشند.

مدارس همه شهرهای استان لرستان فردا باز است‌

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: خداروشکر زمین لرزه امشب به مدارس استان خسارتی وارد نکرده است و مدارس فردا باز است.

خدانظر دریکوند در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، در مورد وضعیت مدارس استان اظهارداشت: خداروشکر زمین لرزه امشب به مدارس استان خسارتی وارد نکرده است و مدارس فردا باز است.

بر اثر زمین لرزه 6.6 ریشتر امشب استان‌های لرستان، همدان، ایلام، مرکزی و تعداد زیادی از شهرهای استان لرستان به لرزه درآمدند. و مردم ساعاتی را در کوچه‌ها و خیابان‌ها سپری کردند؛ این زمین لرزه در ازگله و قصر شیرین استان کرمانشاه بوده و سبب شده تا برق پلدختر و کوهدشت و دلفان ساعاتی قطع شوند؛ 2 نفر نیز در شهرستان کوهدشت مصدوم شدند.

آماده‌باش هلال احمر خوزستان برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان کرمانشاه‌

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: در صورت اعلام از سوی سازمان امداد ‌و‌ نجات جمعیت هلال احمر کشور، نیروهای جمعیت هلال احمر خوزستان به منظور ارائه خدمات امدادی به زلزله زدگان کرمانشاه هستند.

علی خدادادی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: با توجه به زلزله‌ای که به بزرگی 7.3 ریشتر در استان کرمانشاه رخ داد و در پی آن اکثر شهرهای خوزستان نیز لرزید، همه نیروهای امدادی و تیم های واکنش سریع هلال احمر خوزستان به حالت آماده باش در آمده است.

وی با بیان اینکه هلال احمر خوزستان معین استان های ایلام و لرستان است، افزود: در مواقع حادثه و در صورت نیاز به استان های چهارمحال بختیاری، بوشهر، کهگلویه و بویر احمد و دیگر استان ها نیز امدادگران اعزام می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: اکنون نیز در صورت اعلام از سوی سازمان امداد ‌و‌ نجات جمعیت هلال احمر کشور، نیروهای جمعیت هلال احمر خوزستان به منظور ارائه خدمات امدادی به زلزله زدگان استان های متاثر از جمله کرمانشاه آماده اعزام هستند.

30کشته و 200 مصدوم تاکنون/مردم ‌‌در مکان‌های امن حضور یابند

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شدت زلزله بالا بوده است، گفت:‌ تاکنون 30 نفر جان خود را از دست داده‌اند و 200 نفر مصدوم شده‌اند.

نیک‌کردار معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه زلزله 7.3 ریشتری ساعت  21:48 ‌ازگله در کرمانشاه را لرزاند، اظهار داشت: پس از وقوع این زلزله ستاد مدیریت بحران در استانداری تشکیل ‌و همه مدیران در ‌استانداری ‌حضور یافتند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران، هلال‌احمر، ارتش و‌ نیروی انتظامی‌ در همان دقایق اولیه برای کمک به مردم وارد عمل شدند، افزود: ‌سازمان‌های برق، آب و گاز و دیگر سازمان‌های ‌زیرساختی سریعا ‌وارد عمل شدند و در حال حاضر برق و آب برخی نقاط قطع شده است که تلاش می‌کنند وصل ‌شود.

نیک‌کردار با بیان اینکه شدت زلزله بالا بوده است، تصریح کرد: ‌خسارات این زلزله  به احتمال زیاد بالا‌ست و تاکنون 30 نفر جان خود را از دست داده‌اند و 200 نفر مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه گردنه‌هایی که در محوهای مواصلاتی استان ‌بسته شده بود توسط عوامل راهداری باز شد، گفت: ‌امداد و نجات شروع شده ‌است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به وقوع چند پس لرزه گفت: از مردم می‌خواهیم هوشیار باشند و در مکان‌های امن حضور یافته ‌و آرامش خود را حفظ کنند.

محور ایلام به سرابله 3 ساعت پس از زلزله بازگشایی شد

رئیس پلیس راه استان ایلام از بازگشایی مسیر سرابله به ایلام که بر اثر ریزش کوه ناشی از زلزله 7.3 ریشتری ازگله مسدود شده بود خبر داد.

سرهنگ رضا همتی زاده درگفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: در اثر پس لرزه زلزله در استان ایلام برای مدت کوتاهی جاده مسدود شد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و راهداری حمل و نقل جاده ای با استفاده از تجهیزات در اختیار نسبت به پاکسازی و رفع مسدودی این مسیر اقدام کرده و در حال حاضر مشکل خاصی در این مسیر وجود ندارد.

مردم آرامش خود را حفظ کنند

معروف بسطامی درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان درآماده باش کامل بسر می برند.

فرماندار ایلام گفت: نیروی انتظامی و سپاه پاسداران، مامور تامین امنیت شهر هستند.

وی ادامه داد: مردم آرامش خود را حفظ کنند و قبل از ترک منزل، گاز را قطع کنند.

جزئیات خسارت زمین لرزه در لرستان؛ آماده باش 48 ساعته

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان آخرین وضعیت استان لرستان بعد از زمین لرزه امشب را تشریح کرد.

رضا آریایی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به آخرین وضعیت استان لرستان بعد از زمین لرزه امشب اظهار داشت: خوشبختانه در استان آرامش کامل برقرار است و برق برخی مناطق که بر اثر زمین لرزه قطع شده بود نیز وصل شده و در استان منطقه ای که برق آن قطع شده باشد نداریم.

وی با اشاره به خسارت وارد شده به برخی مناطق روستایی و شهری که بافت فرسوده داشتند افزود: در شهرستان های رومشکان و کوهدشت به برخی مناطق روستایی و شهری که داری بافت فرسوده و نامقاوم بود خساراتی وارد شده که خوشبختانه تلفات جانی و انسانی نبوده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان گفت: در شهرستان کوهدشت 2 نفر دارای مجروحیت جزئی شدند که حال انها نیز خوب است و خداروشکر مشکل خاصی ندارند.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر شهرهای استان ستاد بحران امشب جلسه تشکیل داده است عنوان کرد:  به تمام دستگاه‌های و بخش‌های امدادی اعلام کرده ایم تا 48 ساعت در حالت آماده باش باشند که در وصرت نیاز هم به استان کرمانشاه کمک شود.

آریایی تصریح کرد: مردم شریف استان نگران نباشند چراکه هیچ مشکلی در سطح استن وجود ندارد و همه چیز در آرامش کامل است.

آماده‌باش نیروهای امدادی در زنجان/زلزله در ‌‌ماهنشان شدت بیشتری داشت

پس از وقوع ‌زلزله در کرمانشاه، مردم به خیابان‌ها و پارک‌ها نزدیک آمدند و پس از ساعتی‌ با آرامش به منازل‌ خود ‌بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ‌زلزله 7.3 ریشتری در کرمانشاه امشب در ‌زنجان و با قدرت بیشتری ‌در ماهنشان ‌احساس شد.

براساس این گزارش، پس از وقوع این زلزله مردم به خیابان‌ها و پارک‌ها نزدیک آمدند و پس از ساعتی‌ با آرامش به منازل‌ خود ‌بازگشتند.

طبق اعلام مسئولان، ‌هیچ خسارت جانی و تلفات ‌از روستاها و شهرهای استان‌ اعلام نشده ‌و نیروهای امدادی در آماده‌باش کامل هستند‌ و آب، برق و گاز در این استان وصل است. ‌

زلزله در شهرستان عجب شیر خسارتی نداشته است‌

فرماندار عجب شیر گفت: تا کنون هیچ گونه خسارتی از زلزله رخ داده گزارش نشده است.

سید شمس الدین مراثی دقایقی قبل در گفت‌وگو  با خبرنگار تسنیم در عجب‌شیر، با اشاره به وقوع زمین‌لرزه در این شهرستان اظهار کرد: تا به این لحظه هیچ خسارتی دراثر زلزله شهرستان عجب شیر اعم از شهر و روستاگزارش نشده است.

وی افزود: جای هیگونه نگرانی نیست و جو آرامی در سطح شهرستان حاکم است.

مراثی با بیان اینکه اوضاع به طور کامل تحت کنترل و مدیریت است، گفت: تمام عوامل و نیروهای امدادی اعم از اورژانس، هلال احمر، مدیریت بحران و نیروهای امنیتی و انتظامی در آمادگی کامل می‌باشند.

فرماندار عجب شیر در خصوص شایعات مربوط به وقوع زمین لرزه در ساعت‌های آینده نیز اشاره کرد وگفت: مردم نباید به این قبیل شایعات توجه کنند و با توجه به فاصله زیاد کانون زمین لرزه از منطقه ما باید باحفظ خونسردی از طریق رسانه‌های معتبر یا کسب اطلاعات از ارگانهای مربوطه اخبار  را پیگیری کنند.

وضعیت ‌سلیمانیه عراق پس از زلزله به حال عادی بازگشت

مدیر فرهنگی کنسولگری ایران در سلیمانیه عراق گفت: وضعیت ‌سلیمانیه عراق پس از زلزله به حال عادی بازگشت.

هاشمی مدیر فرهنگی کنسولگری ایران در سلیمانیه عراق در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج اظهار داشت: از زمانی که زلزله احساس شد ‌همه مردم از خانه‌ها بیرون آمدند و در داخل کوچه و خیابان‌ها حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهر تقریبا در حالت قرار دارد، تصریح کرد: ‌پس‌لرزه‌ها تمام شده و احساس نمی‌شود ولی ‌شدت زلزله واقعاً بالا بود.‌

هاشمی تصریح کرد:‌ از حدود ساعت 9 شب تمام دستگاه‌های امدادی مشغول امدادرسانی هستند.

زمین لرزه در شهرستان مراغه هیچ خسارتی نداشته است

جانشین ستاد مدیریت بحران شهرستان ویژه مراغه گفت: تا کنون هیچ گونه خسارتی از زلزله رخ داده گزارش نشده است.

نقی مسکینی  دقایقی قبل در گفت‌وگو  با خبرنگار تسنیم در مراغه، با اشاره به وقوع زمین‌لرزه در مراغه اظهار کرد:تا کنون هیچ گونه خسارتی از زلزله رخ داده گزارش نشده است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه اوضاع به طور کامل تحت کنترل و مدیریت ستاد بحران است افزود : تمامی عوامل و نیروهای امدادی هم اکنون در محل فرمانداری شهرستان مراغه در آماده باش کامل هستند‌.

جانشین ستاد مدیریت بحران شهرستان ویژه مراغه در عین حال از تمام شهروندان این شهرستان خواست که با آرامش کامل به نکات ایمنی توجه داشته و در صورت نیاز با نهادهای امدادی و عملیاتی تماس بگیرند.

مسکینی در خصوص شایعات مربوط به وقوع زمین لرزه در ساعت‌های آینده خاطرنشان کرد : مردم به شایعات توجه نکنند و با توجه به فاصله زیاد کانون زمین لرزه از منطقه ما باحفظ خونسردی از طریق رسانه‌های معتبر پیگیر اخبار باشند.

ریزش کوه و انسداد محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه‌

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کرمانشاه گفت: به دنبال وقوع زلزله در این استان و ریزش کوه برخی محورها مسدود شده که عملیات بازگشایی این محورها آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بهمن خسروانی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در استانداری در حال برگزاری است اظهار داشت: در محورهای ثلاث باباجانی ـ جوانرود، پاتاق ـ سرپل‌ذهاب و محور باینگان به پاوه ریزش کوه باعث انسداد محورها شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: گروه‌های خاکبرداری و رفع انسداد در حال بازگشایی محورهای مذکور هستند و بقیه راههای استان باز و تردد در آنها جریان دارد.

آمبولانس بیمارستانی اصفهان به ایلام اعزام شد/ آماده‌باش 5 بیمارستان ‌

استاندار اصفهان با بیان اینکه آمبولانس بیمارستانی اصفهان به ایلام اعزام شد، از آماده‌باش 5 بیمارستان اصفهان برای خدمت رسانی به مصدومان زلزله غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محسن مهرعلیزاده در درباره آخرین تصمیمات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان بعد از وقوع زمین لرزه اظهار داشت: به دنبال وقوع زمین لرزه در مناطق مختلف کشور از جمله اصفهان، ستاد مدیریت بحران تشکیل جلسه داد، البته با توجه به اینکه در اصفهان فقط احساس لرزش صورت گرفت نگرانی نداریم، هرچند زمین لرزه‌ای در مرز اصفهان و چهارمحال و بختیاری به وقوع پیوست که خسارتی نیز در پی نداشت.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران تصمیمات لازم را مبنی بر کمک احتمالی به استان‌های ایلام و کرمانشاه گرفت، جمعیت هلال احمر 15 کامیون وسائل و تجهیزات را آماده کرده تا اگر لازم شد این کامیون‌ها به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

استاندار اصفهان گفت: با استاندار کرمانشاه صحبت کرده و اعلام آمادگی کردیم، امیدواریم این حادثه به خیر گذشته باشد و تلفات سنگینی در برنداشته باشد.

وی با اشاره به آمادگی بیمارستان‌های اصفهان بعد از وقوع این زلزله بیان کرد: 5 بیمارستان آماده باش هستند و نخستین دستگاه آمبولانس بیمارستانی را با 5 نفر نیروی امدادی به استان ایلام اعزام کردیم.

شبکه تلفن همراه استان کرمانشاه به وضعیت عادی بازگشت

مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه گفت: وضعیت شبکه تلفن همراه استان کرمانشاه به وضعیت عادی بازگشت.

مسیب قبادیان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: مشکل به وجود آمده در دقایق ابتدایی پس از زلزله در شبکه تلفن همراه استان کرمانشاه، به خاطر ازدحام تماسها در آن دقایق بود.

مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه افزود: اکنون هیچگونه مشکلی در ارتباطات استان کرمانشاه نداریم و و هم اکنون شبکه در وضعیت نرمال است.

نجار: قصرشیرین و سرپل ذهاب بیشترین خسارت را دیده‌اند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه امکانات در حال ‌اعزام به مناطق زلزله‌زده است، گفت: قصرشیرین و سرپل ذهاب بیشترین خسارت را دیده‌اند.

‌اسماعیل نجار در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با تشریح آخرین جزئیات زلزله 7.3 ریشتری در کرمانشاه اظهار داشت: ‌کانون زلزله در ازگله کرمانشاه بوده که شهر کرمانشاه و استان‌های همجوار را تحت تأثیر قرار داده ‌و مردم در این استان‌ها زلزله را احساس کردند.

وی با بیان اینکه قصرشیرین و سرپل ذهاب بیشترین تأثیر را از ‌این زلزله داشته است، افزود: ‌‌در صحبتی که با فرمانداران در استان کرمانشاه داشتم ارائه آمار تلفات  و خسارات را غیرممکن ارزیاب کردند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ‌با بیان اینکه شورای مدیریت بحران استان کرمانشاه بعد از وقوع حادثه تشکیل شد، گفت: ‌ارزیاب‌ها به منطقه اعزام شده‌اند و استان‌ها همجوار هم در آماده‌باش کامل به سر می‌‌برند.

وی با بیان اینکه امکانات در حال اعزام به منطقه زلزله‌زده است، گفت: از ‌مردم می‌خواهیم آرامش خود‌ را حفظ کرده ‌تا بتوانیم ‌به کمک مردم بشتابیم.

پس لرزه های ازگله استان کرمانشاه ادامه دارد/ 30 پس لرزه تا 3 ساعت پس از زلزله 7.3 ریشتری

به گزارش خبرگزاری تسنیم گروه استان‌ها، شامگاه یکشنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.3 دهم ریشار منطقه ازگله استان کرمانشاه را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت 21 و 48 دقیقه و در عمق 11 کیلومتری زمین  رخ داد.  ازگله در 200 کیلومتری کرمانشاه قرار دارد.

تا ساعت یک بامداد 30 پس لرزه در این منطقه رخ داده است.

تازه‌ترین آمار از کشته‌شدگان و مجروحان زلزله غرب‌کشور

به گزارش تسنیم، مرتضی اکبرپور معاون سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه برگزاری جلسه ستاد بحران کشور درباره آخرین آمار تعداد مجروحین و فوتی‌های زلزله امشب اظهار داشت: در جلسات ستاد بحران کشور، میزان مجروحان در قصر شیرین، 200 نفر اعلام شد و تعداد فوتی‌ها در این منطقه به 7 نفر رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر به دنبال جمع آوری آمار دقیق تعداد مجروحین و فوتی‌ها در دیگر مناطق هستیم. همچنان امداد رسانی به مناطق ادامه داشته و تا ساعاتی دیگر آمار دقیق کشته‌ها و مجروحین اعلام خواهد شد.

برگزاری جلسه مدیریت بحران به‌ریاست وزیر کشور

به گزارش تسنیم،‌ در پی وقوع زمین‌لرزه شدید 7.3 ریشتری در کرمانشاه و استان‌های غربی کشور، جلسه مدیریت بحران کشور به ریاست رحمانی‌فضلی در وزارت کشور تشکیل شد. 

وضعیت کردستان عادی شد/مردم ‌آرامش خود را حفظ کنند

شرایط ‌‌کردستان ‌پس از وقوع زلزله در حال حاضر عادی شده و ‌مردم کم کم به خانه‌هایشان بر می‌گردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از سنندج، زمین لرزه امشب در تمام شهرستان‌های استان کردستان احساس شد که باعث شد ‌مردم سرا‌سیمه به خیابان‌ها آمده و ‌تا ساعتی پس از زلزله در بیرون از خانه‌ها حضور داشتند.

براساس این گزارش، این زمین لرزه باعث تراکم و ترافیک در خیابان‌های استان کردستان شده بود.

‌مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان اعلام کرد‌ تیم‌های ارزیاب‌ خسارت به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند.

براساس آخرین آمارهای دریافتی، این زمین لرزه در کامیاران خسارات مختصری به ویژه در مناطق روستایی به دنبال داشته و هنوز گزارشی از تلفات جانی نداشته‌ایم.

‌شرایط کلی استان کردستان ‌در حال حاضر عادی بوده و ‌مردم کم کم به خانه‌هایشان بر می‌گردند و شرایط آرام و عادی شده است.

‌مدیران استان کردستان از مردم می‌خواهند ‌آرامش خود را حفظ کرده و به خانه‌ها بر‌گردند تا بهتر بتوانیم ‌خدمت‌رسانی کنیم.

مدارس آذربایجان شرقی روز دوشنبه تعطیل نیست

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: تمام مدارس استان آذربایجان شرقی روز دوشنبه(22 آبان‌ماه) دایر هستند و هیچ‌گونه تعطیلی نداریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، جعفر پاشایی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در ارتباط با وضعیت تعطیلی مدارس آذربایجان شرقی به دلیل وقوع زلزله در یکشنبه‌ شب اظهار داشت:‌ تمام مدارس استان آذربایجان شرقی روز دوشنبه(22 آبان‌ماه) دایر هستند و هیچ‌گونه تعطیلی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر حفظ خونسردی و آرامش والدین تصریح کرد:  تمامی ارگان‌های امنیتی و مدیریت بحران آماده باش هستند و ما نیز برای ایمن ماندن دانش آموزان  در مدارس، هشیار خواهیم بود و تمهیدات اتخاذ شده است.

شهرتی‌فر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت‌: تاکنون خسارت و تلفاتی از زلزله در آذربایجان شرقی گزارش نشده است و مردم آرامش خود را حفظ کنند.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران استان در حال آماده باش است.

گزارش‌های خبرنگاران تسنیم در سراسر آذربایجان شرقی حاکی از آن است که بیشتر این مردم بلافاصله بعد از اینکه از مکان وقوع زلزله مطلع شدند به خانه‌های خود بازگشتند.

پرواز‌‌های فرودگاه‌های تبریز، ارومیه، اردبیل و سنندج فردا برقرار است‌

عضو هیئت مدیره فرودگاه‌های کشور گفت: پرواز‌های فرودگاه‌های تبریز، ارومیه، اردبیل و سنندج برقرار است.

مرادی عضو هیئت مدیره فرودگاه‌های کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره وقوع زلزله در غرب کشور اظهار داشت: ‌با وجود وقوع زمین‌لرزه شدید در غرب کشور، ‌اما این زمین لرزه در کرمانشاه و ایلام ‌شدت بیشتری داشت.

وی با بیان اینکه ‌فرودگاه‌های تبریز، ارومیه، اردبیل و سنندج باز است، تصریح کرد: ‌فرودگاه‌ها در این مناطق آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند و شرایط مسافرتی و پروازها‌ برقرار است.

عضو هیئت مدیره فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه ‌تا این لحظه مشکلی نداشته‌ایم، ادامه داد: ‌‌فرودگاه‌ها و میادین پروازی این استان‌ها سالم بوده و آماده خدمت‌رسانی به هموطنان است.

سپاه و بسیج استان ایلام به حالت آماده‌باش درآمدند

جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام گفت: به دنبال زلزله ساعات قبل در ایلام، سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام به حالت آماده باش درآمدند.

جمال شاکرمی درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام  اظهار داشت: نیروهای بسیج و سپاه به دنبال زلزله ساعات قبل در استان به حالت آماده باش در آمده است.

وی افزود: تمامی امکانات سپاه آماده خدمت رسانی در صورت هرگونه رخدادی است.

جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام تاکید کرد: هم اکنون اوضاع اسان عادی بوده و از مردم می خواهیم خونسردی خود را حفظ کنند.

دلپیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه بیمارستان های استان ایلام به طور کامل در حالت آماده باش هستند گفت: کادر درمانی بیمارستان‌ها در حالت آماده باش هستند.

وی ادامه داد: برخی از بیماران مثل همه مردم نگرانی هایی دارند که با حضور کادر درمانی این وضعیت نیز در حال برطرف شدن است.

وقوع پس لرزه خفیف در استان‌های اطراف البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از وقوع پس لرزه خفیف در استانهای اطراف البرز خبر داد.

مهدی مهرور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه زلزله در استان کرمانشاه رخ داده است، اظهار داشت: در استان البرزی زلزله‌ای رخ نداده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه استانهای اطراف البرز پس لرزه خفیف داشته است، ادامه داد: زلزله در استان کرمانشاه در عمق 11 کیلومتری، ساعت 21:48:16  رخ داده است.

وی اضافه کرد: مردم نکات ایمنی لازم را رعایت و هوشیار باشند. 

آمادگی ‌کامل ‌مراکز درمانی اصفهان برای کمک به استان‌های زلزله‌زده

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مراکز آموزشی و درمانی و اورژانس استان اصفهان برای کمک به استان‌های زلزله‌زده‌ و آسیب دیدگان در آماده باش کامل هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مراکز آموزشی و درمانی و اورژانس استان برای کمک به استان‌های زلزله‌زده‌ و آسیب دیدگان در آمادگی کامل هستند.

دقایقی پیش در برخی استان‌ها و شهرهای کشور زمین لرزه‌ای حادث شد و در پی آن تمام نیروهای استانی در آماده باش کامل قرار گرفتند.

با وجودی که مسئولان مردم را به آرامش دعوت کرده‌اند اما بسیاری از مردم در خیابان‌ها به سر می‌برند.

3 تیم امدادی از لرستان به مناطق زلزله‌زده ‌کرمانشاه اعزام شدند

مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: با توجه به درخواست هلال احمر استان کرمانشاه 3 تیم اسکان اضطراری، آواربرداری و سگ‌های زنده یاب از هلال احمر استان لرستان به سمت شهرستان قصرشیرین کرمانشاه حرکت کردند تا در امر امدادرسانی به این استان کمک کنند.

رضا آریایی در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، در رابطه با کمک رسانی به استان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به درخواست هلال احمر استان کرمانشاه 3 تیم اسکان اضطراری، آواربرداری و سگ‌های زنده یاب از هلال احمر استان لرستان به سمت شهرستان قصرشیرین کرمانشاه حرکت کردند تا در امر امدادرسانی به این استان کمک کنند.

وی فزود: شرکت توزیع برق استان لرستان نیز در حالت آماده باش است تا درصورت درخواست استان کرمانشاه به این استان برای کمک اعزام شود که تاکنون این درخواست از سوی کرمانشاه داده نشده است.

3 نفر مصدوم در زلزله سردشت/‌در ارومیه مصدومی وجود ندارد‌

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی گفت: بر اثر زلزله 3 نفر در شهرستان سردشت مصدوم شدند که حال آن‌ها نیز خوب است و تابه‌حال از ارومیه گزارش مصدومیت نداریم.

باقر بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به تعداد مصدومان زلزله در آذربایجان غربی اظهار داشت: تابه‌حال طبق گزارش‌های رسیده 3 نفر در شهرستان سردشت بر اثر زلزله مصدوم شده‌اند.

وی گفت: در ارومیه هیچ مصدومی وجود ندارد اما متاسفانه در شبکه‌های تلویزیونی به‌اشتباه به‌جای آذربایجان غربی از ارومیه استفاده‌ شده است.

بهرامی افزود: تمامی تیم‌های امدادی در سطح استان آذربایجان غربی درحال آماده باش بوده و هم‌اکنون نیز 5 تیم به استان کرمانشاه در حال اعزام‌ هستند.

وی عنوان کرد: یکی از مصدومان شهرستان سردشت به دلیل افتادن لوستر بر روی کتف او مصدوم شده و دو نفر دیگر در حال فرار از زلزله در پله‌ها بر اثر افتادن دچار مصدومیت شده‌اند.

رئیس اورژانس آذربایجان غربی با بیان اینکه حال 3 مصدوم شهرستان سردشت خوب گزارش‌شده است اظهار داشت: در آذربایجان غربی به‌جزاین 3 نفر، فرد دیگری مصدوم نشده و تابه‌حال نیز گزارشی دریافت نکرده‌ایم.

زلزله در شهرستان شبستر خسارتی نداشته است‌

فرماندار شبستر گفت:بعد از وقوع این زمین لرزه طی تماس‌هایی که تاکنون با دهیاران و نیروهای امدادی شهرستان شبستر داشتیم خوشبختانه هیچ خسارتی تاکنون گزارش نشده است.

منصور طالب پور دقایقی قبل در گفت‌وگو  با خبرنگار تسنیم در شبستر، با اشاره به وقوع زمین‌لرزه در شبستر اظهار کرد: زمین لرزه در حدود 3 ریشتر در شهرستان شبستر نیز احساس شده ولی به طور دقیق مشخص نیست.

وی افزود :بعد از وقوع این زمین لرزه طی تماس‌هایی که تاکنون با دهیاران و نیروهای امدادی شهرستان شبستر داشتیم خوشبختانه هیچ خسارتی تا بدین لحظه گزارش نشده و اکنون نیز در حال تماس با دهیاران و شهرداران بخش‌های سه گانه هستیم تا اگر موردی بود نیروهای امدادی اعزام شوند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شبستر تصریح کرد:شورای هماهنگی مدیریت بحران و نیروهای امدادی شهرستان شبستر به صورت آماده باش هستند و در صورت اعلام گزارش در سریع‌ترین زمان در محل حضور خواهند یافت.

فرماندار شبستر خاطرنشان کرد: جای هیگونه نگرانی نیست و جو آرامی در سطح شهرستان شبستر حاکم است.

قطع برق در برخی مناطق کرمانشاه/‌اعزام نیروهای ارزیاب به مناطق زلزله‌زده

فرماندار کرمانشاه از قطع برق در برخی مناطق کرمانشاه خبر داد و گفت: نیروهای ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

فضل‌الله رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه​ اظهار داشت: تاکنون گزارشی از خسارت زلزله در کرمانشاه گزارش نشده است.

فرماندار کرمانشاه گفت: قطعی برق در برخی از نقاط کرمانشاه رخ داده است که نیروها در حال اعزام به سمت مناطق آسیب‌دیده هستند.

وی عنوان کرد: نیروهای مدیریت بحران استان کرمانشاه هم اکنون در محل فرمانداری کرمانشاه مستقر و در حال برگزاری نشست اضطراری هستند.

رنجبر افزود: نیروهای انتظامی، هلال‌احمر، اورژانس و دیگر سازمان‌ها در حال آماده‌باش​ کامل هستند.

سردار ریحانی: سپاه به یاری زلزله‌زدگان استان کرمانشاه شتافت‌

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از فراخوان و اعزام گردانهای سپاه به مناطق زلزله زده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در استانداری در حال برگزاری است اظهار داشت: علاوه بر سپاه شهرستانها، گردان‌های بیت المقدس، امام حسین(ع) و لشکر عملیاتی نبی اکرم (ص) به مناطق حادثه دیده در شهرستان‌های سرپلذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین و دالاهو فراخوان و اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: 10 تیم ارزیاب و 15 تیم امدادی با تجهیزات کامل به مناطق حادثه دیده اعزام شده اند و 6 فروند بالگرد امدادی تا عادی شدن اوضاع در استان مستقر خواهند بود.

نیروهای امدادی و واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر خوزستان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تیم‌های امدادی و واکنش سریع این جمعیت با توجه به زلزله اخیر در مرز ایران و عراق و لرزش برخی از شهرستان‌های استان به حالت آماده باش درآمدند.

علی خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: با توجه به احساس زمین لرزه شدید در برخی شهرهای خوزستان، تمامی نیروهای این جمعیت از جمله تیم‌های امدادی، تیم‌های واکنش سریع و تیم‌های ارزیاب در حال آماده باش قرار گرفتند.

وی به نگرانی مردم و تماس‌های آنها با مرکز 112 جمعیت هلال احمر خوزستان اشاره کرد و گفت: از این رو امدادگران این جمعیت در آماده باش کامل قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه در صورت هرگونه حادثه امدادگران این جمعیت آماده خدمت رسانی هستند، بیان کرد: تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر خسارت احتمالی در استان خوزستان گزارش نشده است.

زلزله در حلبچه تلفات جانی نداشته است

استاندار حلبچه با بیان اینکه زلزله در حلبچه تلفات جانی نداشته است، گفت: ‌خسارات مادی ‌این زلزله احتمالا زیاد است.

علی عثمان علی در گفت‌و‌گو با شبکه خبر با بیان اینکه ‌زلزله امشب در شمال عراق در حلبچه هیچ تلفات جانی نداشته است، اظهار داشت: تیم‌های امداد و نجات در حال جست‌وجو برای شناسایی ‌تلفات احتمالی هستند.

مدارس استان کردستان روز دوشنبه تعطیل نیستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: تمام مدارس استان کردستان روز دوشنبه(22 آبان‌ماه) دایر هستند و هیچ‌گونه تعطیلی نداریم.

آرتیکاس اقبال در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج، در ارتباط با وضعیت تعطیلی مدارس کردستان به دلیل وقوع زلزله در یکشنبه‌شب اظهار داشت:‌ تمام مدارس استان کردستان روز دوشنبه(22 آبان‌ماه) دایر هستند و هیچ‌گونه تعطیلی نداریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان خطاب به شهروندانی که هنوز در خیابان‌های سطح شهر هستند، تصریح کرد: مردم با خیال راحت به خانه‌های خود برگردند.

6 کشته و 50 مصدوم تاکنون/نیروهای سپاه، بسیج‌ و ارتش‌ ‌در منطقه حضور دارند

استاندار کرمانشاه با ارائه آخرین آمار تلفات زلزله در کرمانشاه گفت: تاکنون در ‌قصر‌شیرین دو نفر و در ازگله چهار نفر کشته شده‌اند.

هوشنگ بازوند ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با ارائه آخرین آمار تلفات زلزله در کرمانشاه اظهار داشت: تاکنون در ‌قصر‌شیرین دو نفر و در ازگله چهار کشته شده‌اند.

وی با بیان اینکه در کل استان کرمانشاه بر‌ اثر زلزله حدود 50 نفر مصدوم و زخمی شده‌اند، تصریح کرد: ‌مصدومان در حال مداوا هستند.

بازوند با بیان اینکه برق شهرهای ازگله‌، سرپل ذهاب و ‌ثلاث باباجانی ‌قطع شده است، ادامه داد: ‌امیدواریم تا یک ساعت بتوانیم برق را ‌وصل کنیم‌.

وی با دعوت مردم به آر‌امش خاطرنشان کرد: تمام امکانات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و بسیج در منطقه حضور دارند و جای نگرانی نیست و همه چیز تحت کنترل است.

زلزله چهارمحال و بختیاری خسارتی در پی نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به لزوم احتیاط نیروهای مدیریت بحران استان در آماده‌باش کامل هستند.

ستار فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: زلزله 3.5 ریشتری در مرز استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان رخ داده است و خسارتی برای استان در پی نداشته است.

وی افزود: استان‌های در معرض خطر در آماده‌باش کامل هستند اما برای احتیاط نیروهای مدیریت بحران استان نیز در آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اینگونه زلزله‌ها خسارت‌زا نیستند و مردم نیز در این زمینه نگران نباشند.

زلزله در قصرشیرین و سرپل‌ذهاب خسارات زیادی داشته است

پیرحسین کولیوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قصرشیرین با بیان‌ اینکه  باید به اطلاع می‌رسانم ‌متأسفانه زلزله در قصرشیرین و سرپل‌ذهاب خسارات زیادی داشته است، اظهار داشت:  ‌آمبولانس‌ها به سمت این دو شهر اعزام شده‌اند و هماهنگی‌های لازم را با امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل برای کمک و امدادرسانی هرچه سریع‌تر و بهتر به عمل آورده‌ایم.

5 فروند بالگرد هلال احمر به منطقه زلزله‌زده کرمانشاه اعزام می‌شو‌د

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: 5 فروند بالگرد هلال احمر به زودی به منطقه زلزله‌زده اعزام می‌شود.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ‌کرمانشاه با بیان اینکه گزارش‌های اولیه حاکی از این است که در 5 شهر کرمانشاه کمتر و روستاهای این شهرهای خسارات بیشتری را داریم، اظهار داشت: تاکنون 25 نفر کار امدادرسانی در حال انجام هستند‌.

وی با بیان اینکه امیدواریم قبل از طلوع آفتاب کار نجات و رهاسازی را به اتمام برسانیم، افزود: ‌امیدواریم ‌با پیش‌بینی که داریم این زمین لرزه تلفات زیادی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه 5 فروند بالگرد هلال احمر به زودی به منطقه زلزله زده اعزام می‌شوند، تصریح کرد:‌ با روشن‌ شدن هوا بالگردها به پرواز در‌می‌آید تا ارزیابی بهتری از منطقه داشته باشیم.

سلیمی از مردم ‌خواست ‌آرامش خود را حفظ کرده و شماره‌های 112 و 110 و 115 رو اشغال نکنند‌ تا در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات را به زلزله‌ز‌دگان ارائه دهیم.

آماده‌باش کامل اورژانس و بیمارستان‌های اصفهان/‌آمبولانس‌ها در راه کرمانشاه‌

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: اورژانس اصفهان به صورت صددرصد در وضعیت آماده‌باش است همچنین تمامی بیمارستان‌ها نیز در وضعیت آماده باش کامل قرار گرفتند.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت اورژانس پس از وقوع زمین لرزه در کشور و استان اصفهان اظهار داشت: اورژانس اصفهان به صورت 100 درصد در وضعیت آماده باش است همچنین تمام بیمارستان‌ها نیز در وضعیت آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی افزود: به تمام بیمارستان‌ها ابلاغ شده فردا مریض غیراورژانس پذیرفته نشود و هم اکنون نیز آموبلانس‌های اورژانس در مسیر استان کرمانشاه هستند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان خاطر نشان کرد: تا این لحظه گزارشی مبنی بر تلفات یا خسارت در استان اصفهان دریافت نشده است.

تمام راه‌های ارتباطی با ‌جوانرود و ثلاث باباجانی قطع است‌

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: به دنبال وقوع زلزله در استان کرمانشاه تمامی راه‌های ارتباطی با شهرستان‌های جوانرود و ثلاث باباجانی قطع شده است.

محمدرضا امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه اکنون آمار دقیقی از میزان خسارت‌های به وجود آمده در استان کرمانشاه در دست نداریم، اظهار داشت: در حال حاضر نیز تمامی راه‌های ارتباطی با شهرستانهای جوانرود و ثلاث باباجانی قطع است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از اعزام تیم‌های ارزیابی هلال‌احمر به شهرستانهای استان خبرداد و گفت: 10 تیم ارزیابی برای بررسی خسارت‌های احتمالی و ارزیابی منطقه به شهرستان‌ها اعزام شده‌اند.

امیریان با اشاره به اینکه تلفن و دیگر راه‌های ارتباطی با جوانرود و ثلاث باباجانی قطع شده است، عنوان کرد: نیروهای هلال‌احمر در تلاش هستند ارتباط با این مناطق را از طریق بی‌سیم برقرار کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هلال‌احمر استان کرمانشاه از میزان خسارت‌ها و تلفات احتمالی زمین‌لرزه امشب آمار دقیقی در دست ندارد.

آماده‌باش نیروهای هلال احمر استان قزوین‌

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت:در حال حاضر بیش از 200 نیرو به همراه 50 دستگاه خودرو در سطح استان قزوین به طور 100 درصدی آماده باش هستند تا در صورت بروز مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: براساس ارزیابی‌ها زمین لرزه در استان قزوین خسارتی در پی نداشته اما از همین لحظات نخست اعلام زلزله نیروهای هلال احمر به حالت آماده‌باش هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 200 نیرو به همراه 50 دستگاه خودرو در سطح استان قزوین به طور 100 درصدی آماده باش هستند تا در صورت بروز مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: حمایت روانی مردم مهمترین اقدام نیروهای هلال احمر بوده چراکه عده‌ای از شهروندان به سبب نگرانی از منازل خود خارج شده‌اند.

هاشمی از انجام هماهنگی‌های لازم با دهیاری‌های استان خبر داد.

2 نفر‌ ‌در کوهدشت مجروح شدند‌/ برق 95 درصد مناطق وصل شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: بر اثر زمین لرزه تا این لحظه 2 نفر در شهرستان کوهدشت مجروح شده اند و به برخی مناطق شهری و روستایی در رومشکان نیز خسارت وارد شده است.

رضا آریایی مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: 95 درصد برق مناطقی از استان لرستان که در اثر زمین لرزه قطع شده بود وصل شد

وی افزود: بر اثر زمین لرزه تا این لحظه 2 نفر در شهرستان کوهدشت مجروح شده اند و به برخی مناطق شهری و روستایی در رومشکان نیز خسارت وارد شده است.

نیروهای خدماتی و امدادی در خوزستان به حالت آماده‌باش درآمدند

در پی وقوع زلزله‌‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر در ازگله استان کرمانشاه که در اکثر شهرستان‌های خوزستان احساس شد نیروهای امدادی در این استان به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، در پی وقوع زلزله‌‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر در ازگله استان کرمانشاه و در نزدیکی شهرستان سلیمانیه عراق بسیاری از شهرستان‌های جنوب شرق و جنوب غرب کشور و نیز برخی از شهرهای مرکزی کشور لرزیدند.

اگرچه میزان لرزش در شهرستان‌های مذکور زیاد نبوده و عمق و شدت حادثه بیشتر در استان کرمانشاه رخ داده ولی اضطراب و وحشت لحظاتی بر مردم غلبه کرد و آنها را راهی خیابان‌‌های اطراف منازلشان ساخت.

به موجب این زمین لرزه نیز که در اکثر شهرستان‌های خوزستان احساس شد، کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از آماده باش کامل نیروهای امدادی در این استان خبر داد.

وی همچنین خواستار حفظ آرامش توسط مردم شد و گفت: کانون این زمین لرزه در استان خوزستان نبوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست و خوشبختانه تا کنون گزارشی از خسارت در استان نداشته‌ایم.

مقصود حق شناس مدیر روابط عمومی آتش نشانی اهواز نیز از آماده باش کلیه ایستگاه‌های آتش نشانی اهواز برای مقابله با حوادث خبر داد و افزود: با توجه به وقوع لرزش‌هایی در اهواز به منظور آمادگی در مواجه با حوادث احتمالی کلیه ایستگاه‌های عملیاتی سازمان آتش نشانی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

کولیوند: تلفات زلزله در قصرشیرین بسیار است/بالگردهای اورژانس برای امدادرسانی اعزام می‌شود‌

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه تلفات زلزله در قصرشیرین بسیار است، گفت: بالگردهای اورژانس برای امدادرسانی اعزام می‌شود‌.

پیرحسن کولیوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با تشریح آخرین جزئیات زلزله 7.3 ریشتری ازگله کرمانشاه اظهار داشت: این زلزله خسارات فراو‌انی  را در قصرشیرین به بار آورد‌ه که‌ به همین منظور بالگردهای اورژانس را برای امدادرسانی ‌آماده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ‌خسارات این زلزله در قصرشیرین بسیار زیاد است‌، گفت:‌ آخرین آمار از تلفات این زمین لرزه، 2 کشته تاکنون است‌.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه وضعیت در قسمت‌های دیگر کشور آرام است، ادامه داد: ‌به لحاظ نزدیکی به مرز عراقف ثلاث باباجانی نیز خسارات وارد شده بسیار است.

وی تصریح کرد: در دیگر استان‌هایی که احتمال خسارت ‌وجود ‌دارد تیم واکنش سریع ‌کار ارزیابی را شروع کرده‌اند‌.

زلزله به سدهای استان کرمانشاه آسیب نزده است/ آماده باش 5 استان برای کمک به کرمانشاه

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: زلزله امشب به سدها و سازه‌های آبی استان آسیبی نزده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، کیاست امیریان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در استانداری در حال برگزاری است اظهار داشت: زلزله امشب به هیچ‌یک از سدها و سازه‌های آبی استان آسیبی نرسانده است.

رضا محمودیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به امدادرسانی به زلزله‌زدگان گفت: اعضای مدیریت بحران استان‌های قزوین، مازندران، کردستان، اصفهان و لرستان در صورت نیاز برای کمک به ما در آماده‌باش هستند.

هیچ خسارتی تاکنون به مدارس لرستان وارد نشده است

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به زلزله امشب در لرستان گفت: هیچ خسارتی تاکنون به مدارس لرستان وارد نشده است.

علی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به وقوع زمین‌لرزه در استان لرستان اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های دریافت شده از شهرستان‌های مختلف مشکل خاصی نداشته‌ایم.

وی افزود: از آنجا که مشکل خاصی تاکنون گزارش نشده است بعید می‌دانیم مدارس استان فردا تعطیل شوند.

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش لرستان عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت مدارس گزارش نشده است.

مدارس استان ایلام هم فردا تعطیل اعلام شد‌

تمامی دوره های تحصیلی در استان ایلام در گروه صبح و ظهر برای فردا تعطیل شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، به دلیل خطرات احتمالی وقوع زلزله فردا دوشنبه مورخ 22 آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان در گروه صبح و ظهر تعطیل است.

به گزارش تسنیم زلزله ای به قدرت هفت و سه دهم ریشتر در امواج درونی زمین ساعت 21 امشب غرب استان کرمانشاه را لرزاند.

تلفات جانی و مالی ناشی از زمین لرزه در شهرستان ارومیه گزارش نشده است

فرماندار ارومیه گفت: تا به این لحظه بر اثر وقوع زمین لرزه خسارات جانی و مالی در شهرستان ارومیه گزارش نشده است.

عباس حسن‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به جزئیات زمین‌لرزه احساس شده در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تا به این لحظه بر اثر وقوع زمین‌لرزه خسارات جانی و مالی در شهرستان ارومیه گزارش نشده است.

وی گفت: نیروهای هلال احمر و سایر نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش کامل هستند تا در صورت گزارش صدمات احتمالی وارد عمل بشوند.

حسن خانی با تأکید بر حفظ آرامش عمومی در جامعه عنوان کرد: جای هیچ‌گونه نگرانی از بابت وقوع پس‌لرزه در این منطقه وجود ندارد چراکه مرکز زمین‌لرزه در خارج از محدوده آذربایجان غربی بوده است.

وی افزود: مردم از تجمع در کوچه و خیابان‌ها خودداری کرده و به خانه‌های خود بازگردند.

زلزله کردستان هیچ‌گونه خسارت جانی نداشت/مردم به خانه‌های خود برگردند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: خوشبختانه زلزله امشب استان هیچ گونه خسارت جانی نداشته است.

آرتیکاس اقبال در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج، با اشاره به زلزله امشب استان کردستان اظهار داشت: خوشبختانه زلزله امشب استان کردستان هیچ‌گونه خسارت جانی نداشته و تاکنون خسارت مالی نیز گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان خطاب به شهروندان گفت: مردم استان کردستان با خیال راحت به خانه‌‌های خود برگردند و احتمال اینکه زلزله دوباره‌ای رخ بدهد، خیلی خیلی ضعیف است.

آتش‌نشانی شهرکرد در حالت آماده باش کامل است‌

مدیرعامل آتش‌نشانی شهرکرد گفت: با توجه به وقوع زلزله آتش‌نشانی شهرکرد در حالت آماده باش کامل به سر می‌برد.

مجید علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: به دلیل حساسیت خطر زلزله و احتمالا پس لرزه، ضمن آرزوی سلامتی برای هم وطنان عزیز، نیروهای سازمان آتش‌نشانی شهرکرد جهت ایمنی بخشی در سطح شهر شهرکرد به حالت آماده باش است.

وی افزود: شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی، در هنگام وقوع زلزله از شیشه‌ها و قفسه‌ها در منازل دوری کنند.

مدیرعامل آتش‌نشانی شهرکرد بیان کرد: شهروندان عزیز در صورت مشاهده‌ هر گونه خطر از قبیل نشتی گاز، حریق، نیاز به امداد و نجات یا موارد مشابه سریعا با شماره تلفن 125 آتش‌نشانی تماس حاصل فرمایند.

فعالیت‌های بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه در حالت عادی است‌

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی گفت: هم اینک فعالیت‌های بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه در حالت عادی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، باقری بهرامی درباره تصاویر منتشر شده از بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه اظهار داشت: در جریان زمین لرزه اخیر، به بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه هیچ خسارتی وارد نشده و روند فعالیت این بیمارستان کاملا عادی است.

وی افزود: تصاویر منتشر شده فقط حاکی از یک ریزش جزئی در بخشی از بیمارستان است و هیچ اختلالی در روند خدمات دهی این بیمارستان ایجاد نشده است.

بهرامی گفت: هم اینک نیروهای اورژانس آذربایجان غربی در شهرهای مختلف از آمادگی کامل برای امداد رسانی برخوردار هستند.

2 نفر کشته شدند؛ ‌‌40 مجروح در شهرستان قصرشیرین‌/ برق همچنان قطع است

معاون فرماندار قصرشیرین گفت: بر اثر وقوع زلزله تاکنون دو نفر فوت شده و 40 نفر نیز مجروح شده اند.

نعمت الله نازپرورده در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: بر اثر زلزله ساعت 21 امشب در این شهرستان دو نفر فوت شده و چهل نفر نیز مجروح شده اند که احتمال افزایش شمار مجروحان وجود دارد.

معاون فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه برق در این شهرستان همچنان قطع است بیان کرد: نیروهای امدادی در حال کمک رسانی به زلزله زدگان هستند.

برق ‌پلدختر وصل شد/آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی ‌در پی وقوع زلزله

فرماندار پلدختر گفت: دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران پلدختر در پی وقوع زلزله در حالت آماده‌باش قرار دارند.

نعمت‌الله دستیاری در گفت‌وگو  با خبرنگار تسنیم در پلدختر، با اشاره به وقوع زمین‌لرزه در لرستان افزود: زلزله‌ای نسبتاً شدید پلدختر را  لرزاند که برق شهر برای دقایقی قطع شد و در حال حاضر برق وصل است.

وی افزود:در چند دقیقه اول برق تمام شهر قطع شد که با تلاش نیروهای اداره برق مشکل قطعی در بیشتر شهر پلدختر حل‌ شده است.

فرماندار پلدختر با دعوت مردم به حفظ آرامش گفت: هم‌اکنون همه‌چیز به حالت عادی برگشته و مشکلی وجود ندارد ؛ از میزان خسارت‌های احتمالی فعلاً گزارشی به دست ما نرسیده  است.

وی بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران پلدختر در حالت آماده‌باش هستند.

تیم‌های ارزیاب ‌هلال‌احمر آذربایجان غربی به مناطق مشکوک اعزام شدند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: ‌تیم‌های ارزیاب ‌هلال‌احمر آذربایجان غربی به مناطق مشکوک اعزام شدند.

حسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به تحت کنترل بودن اوضاع پس زمین‌لرزه احساس شده در اکثر شهرستان‌های آذربایجان غربی اظهار داشت: تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی به مناطق مشکوک ازجمله نواحی روستایی و بافت‌های فرسوده شهری اعزام شدند.

وی گفت: نیروهای امدادی در سطح استان آذربایجان غربی به حال آماده‌باشدرآمدند تا در صورت دریافت گزارشی مبنی بر صدمات جانی به منطقه اعزام شوند.

محمودی افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی دال بر وقوع صدمات جانی در سطح استان گزارش نشده و رسیده‌ها حاکی از آن است که فقط در تعدادی ازابنیه‌های با قدمت بالا ترک‌خوردگی‌هایی مشاهده‌شده است.

آماده‌باش نیروهای هوانیروز و بیمارستان‌های ارتش‌

فرمانده ارشد ارتش در غرب کشور گفت: تیپ 281 بیستون، نیروهای هوانیروز و بیمارستان‌های ارتش در آماده‌باش کامل است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، امیر فرهاد آریانفر در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه که در استانداری در حال برگزاری است اظهار داشت: نیروهای هوانیروز و بیمارستان‌های ارتش در آماده باش قرار دارد.

فرمانده ارشد ارتش در غرب کشور تیپ 281 بیستون نیز برای امدادرسانی به مجروحان در آماده باش قرار دارد.

به گزارش تسنیم زلزله ای به قدرت هفت و سه دهم ریشتر در امواج درونی زمین ساعت 21 امشب غرب استان کرمانشاه را لرزاند.

زمین لرزه در لرستان تاکنون خسارت جانی نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: بر اساس اطلاعات اخذشده از طرف فرمانداری‌های استان خوشبختانه هیچ‌گونه جراحت انسانی در لرستان گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد رضا آریایی امشب در گفت‌وگوی تلویزیونی با صداوسیمای مرکز استان لرستان اظهار داشت: بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی 7.3 دهم ریشتر در ساعت 21:48 دقیقه از گله شهرستان قصر شیرین کرمانشاه را لرزاند که در اثر این زمین‌لرزه تعدادی از شهرستان‌های هم‌جوار ازجمله استان لرستان را نیز تکان داد.

وی افزود: تمامی شهرهای استان لرستان زلزله را احساس کردند و بر اساس اطلاعات اخذشده از طرف فرمانداری‌های استان خوشبختانه هیچ‌گونه جراحت انسانی گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: در شهرستان‌های کوهدشت، رومشکان، پل‌دختر و دلفان برق قطع شد که با تلاش شرکت توزیع برق استان برق اکثر نواحی وصل شد و در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و در برخی مناطق که برق قطع است نیز تلاش می‌شود مشکل برطرف شود.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات اخذشده از فرمانداری شهرستان رومشکان تعدادی از واحدهای مسکونی نا مقاوم شهری و روستایی این شهرستان دچار خسارت شده است و میزان خسارت واردشده در دست بررسی است.

آریایی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی وامدادی استان لرستان در حال آماده‌باش کامل است، استان کرمانشاه نیز هیچ‌گونه درخواست کمکی از استان نداشته است.

زلزله به برخی مناطق ‌رومشکان در لرستان خسارت زد

بر اثر زمین لرزه امشب برق در شهرهای پلدختر و کوهدشت و برخی مناطق روستایی شهرستان دلفان در استان لرستان قطع شده و برخی مناطق شهرستان رومشکان نیز خسارت دیده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رضا آریایی مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان دقایقی قبل در مورد زمین لرزه در شهرهای لرستان اظهار داشت: بر اثر زمین لرزه استان‌های لرستان، همدان، ایلام، مرکزی و تعداد زیادی از شهرهای استان به لرزه درآمدند اما خوشبختانه تا این لحظه خسارتی گزارش نشده است

وی افزود: این زمین لرزه در ازگله قصر شیرین کرمانشاه بوده و باعث شده تا برق پلدختر و کوهدشت قطع شوند و تا این لحظه خساراتی از این زمین لرزه اعلام نشده است؛ این زمین لرزه به بزرگی 6.6 ریشتر بود.

جعفر طولابی فرماندار دلفان در مورد زمین لرزه امشب درشهرستان دلفان اظهار داشت: با بررسی به عمل توسط پاسگاه های انتظامی و دهیاری ها خوشبختانه تاکنون خسارتی از وقوع زلزله امشب نداشته ایم؛ زلزله باعث قطع برق در برخی از نقاط روستایی شده است که تلاش مامورین توزیع برق برای وصل مجدد ادامه دارد.

بر اساس اعلام مردم زلزله به برخی مناطق شهرستان رومشگان در لرستان خسارت زده است.

زلزله ‌در تمام‌ نقاط استان مرکزی هم احساس شده است‌

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: زلزله تقریباً در تمامی نقاط استان احساس شده است.

سعید فرخی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به وقوع زلزله اظهار داشت: زلزله  تقریباً در تمامی نقاط استان احساس شده است.

وی افزود: با اطلاعی که از طریق فرمانداران دریافت شده تاکنون مشکل یا خسارت خاصی گزارش  نشده است.

فرخی عنوان کرد: تمامی دستگاه ها و  نیروهای مرتبط استان درحال آماده باش کامل قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بیان کرد: درحال حاضر نیز مرکز مدیریت بحران استانداری فعال و در حال رصد وضعیت کل استان هستیم.

زلزله استان کردستان را لرزاند؛ مردم ‌به خیابان‌ها آمدند

زلزله استان کردستان را لرزاند و مردم سنندج از ترس پس‌لرزه‌های زلزله به خیابان‌ها آمدند.

‌زلزله استان کردستان (شهرستان‌های سنندج، دهگلان، بیجار، سروآباد و قروه) را لرزاند؛ هنوز از خسارات احتمالی زلزله خبری گزارش نشده است.

مردم شهر سنندج از ترس پس‌لرزه‌های زلزله به خیابان‌ها آمدند.

‌مناطق و شهرستان‌های اطراف استان اصفهان برای چند ثانیه‌ای لرزید‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، دقایقی پیش شهر اصفهان، مناطق و شهرستان‌های اطراف برای چند ثانیه‌ای لرزید. 

مشاهدات خبرنگار تسنیم از احساس زمین لرزه در همه مناطق شهر اصفهان، شهرستان‌های گلپایگان، نطنز، کاشان، آران و بیدگل و بسیاری دیگر از مناطق استان می‌دهد.

شهروندان ساکن در مناطق مختلف شهر اصفهان از جمله جابر انصاری، میدان شهدا، کاوه، شهر بهارستان، سپاهان شهر، بزرگمهر، ملک شهر، میدان امام حسین (ع) و.. این زلزله را احساس کرده‌اند. 

بیشتر شهرهای لرستان لرزید‌

مدیرکل ستاد بحران استان لرستان گفت: زلزله در ازگله کرمانشاه با قدرت 7.3 ریشتر بیشتر شهرهای لرستان را هم لرزاند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رضا آریایی دقایقی قبل اظهار داشت: زلزله در ازگله کرمانشاه با قدرت 7.3 ریشتر بیشتر شهرهای  لرستان را هم لرزاند.

زلزله شدیدی دقایقی پیش استان لرستان را لرزاند؛ این زلزله در همه شهرستان‌های استان لرستان احساس و مردم هم اکنون در کوچه و خیابان هستند، جزئیات این زمین لزله متعاقلا اعلام می‌شود.

زلزله زنجان را لرزاند‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، دقایقی پیش زلزله‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر استان زنجان را لرزاند.

به گفته صفی‌الله کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان کانون این زلزله در سلیمانیه عراق گزارش شده اما لرزش‌های آن علاوه بر زنجان در استان‌های قزوین، همدان، کرمانشاه و کردستان نیز احساس شده است.

وی با دعوت مردم به حفظ آرامش و خونسردی و نیز رعایت نکات ایمنی در هنگام بروز زلزله ابراز کرد: با استعلام‌های انجام شده، این زلزله در استان زنجان خسارتی نداشته است.

زمین لرزه برق "پلدختر و کوهدشت" را قطع کرد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: بر اثر زمین لرزه امشب برق در شهرهای پلدختر و کوهدشت در استان لرستان قطع شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رضا آریایی دقایقی قبل در مورد زمین لرزه در شهرهای لرستان اظهار داشت: بر اثر زمین لرزه استان‌های لرستان، همدان، ایلام، مرکزی و تعداد زیادی از شهرهای استان به لرزه درآمدند.

وی افزود: این زمین لرزه در ازگله قصر شیرین کرمانشاه بوده و باعث شده تا برق پلدختر و کوهدشت قطع شوند و تا این لحظه خساراتی از این زمین لرزه اعلام نشده است؛ این زمین لرزه به بزرگی 6.6 ریشتر بود.

زمین لرزه برق برخی مناطق روستایی ‌دلفان را قطع کرد‌

فرماندار دلفان گفت: زمین لرزه برق برخی مناطق روستایی درشهرستان دلفان را قطع کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دلفان، جعفر طولابی در مورد زمین لرزه امشب درشهرستان دلفان اظهار داشت:  با بررسی به عمل توسط پاسگاه های انتظامی و دهیاری ها خوشبختانه تاکنون خسارتی از وقوع زلزله امشب نداشته ایم.

وی افزود:زلزله باعث قطع برق در برخی از نقاط روستایی شده است که تلاش  مامورین توزیع برق برای وصل مجدد ادامه دارد

به گزارش تسنیم، زلزله در ازگله کرمانشاه با قدرت 7.3 ریشتر بیشتر شهرهای  لرستان را هم لرزاند؛ این زلزله در همه شهرستان‌های استان لرستان احساس و مردم هم اکنون در کوچه و خیابان هستند، جزئیات این زمین لزله متعاقلا اعلام می‌شود.

جزئیات دقیق از لرزه‌های احساس شده در شهر اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به وقوع زلزله در غرب کشور گفت: مردم اصفهان نگران نباشند و آرامش خود را در زمینه زلزله و شایعات حفظ کنند زیرا در اصفهان جای نگرانی نیست.

منصور شیشه‌فروش دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به زلزله صورت گرفته و نگرانی‌های مردم اظهار داشت: کانون این زلزله در غرب کشور بوده و چند استان از جمله اصفهان و مناطقی از شهرکرد به واسطه آن لرزیده و زلزله در این استان احساس شده است.

وی ادامه داد: در استان اصفهان نیز زلزله به صورت تکان احساس شد اما در حال حاضر جای نگرانی وجود ندارد و کانون آن غرب کشور بوده که در اصفهان احساس شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: از مردم خواهش می‌کنیم که آرامش خود را حفظ کنند زیرا در استان اصفهان جای هیچ نگرانی دیگری وجود دارد و هیچ مورد خاصی در این استان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تیم‌های عملیاتی ما برای کمک به استان‌های دیگر آماده‌باش هستند و مشکلی در این زمینه نیست.‌

آخرین جزئیات زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه از زبان نجار

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله زده ازگله خبر داد و گفت: ‌مردم آرامش خود را حفط کنند.

اسماعیل نجار در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه  با بیان اینکه پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری در ازگله کرمانشاه، بلافاصله ‌شورای مدیریت بحران کرمانشاه تشکیل شد، اظهار داشت: ‌براساس آخرین گزارش‌های دریافتی تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.

وی با توصیه به مردم برای حفظ آرامش خود افزود: این زمین‌لرزه در همدان، خوزستان، لرستان و اکثر استان‌های غربی نیز احساس شده و از مردم می‌خواهیم اخبار را از صداو سیما پیگیری کنند.

نجار با اظهار امیداوری نسبت به اینکه ان‌شاالله این زلزله خسارت جانی نداشته باشد، گفت: پس از بررسی دقیق میزان خسارات اعلام می‌شود.

زلزله در تمام نقاط استان همدان احساس شد‌

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه زلزله در تمام نقاط استان احساس شد، گفت: خسارتی تا کنون گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیمردان طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت : زمین لرزه‌ای که در ساعت 21:48 به قدرت 7.3 ریشتر در منطقه ازگله کرمانشاه مرز میان ایران و عراق اتفاق افتاد در تمامی نقاط استان همدان احساس شد.

وی گفت: خوشبختانه این زمین لرزه در استان همدان هیچگونه خسارتی دربر نداشته است در عین حال تمامی بیمارستان‌ها و مراکز امدادی و درمانی استان همدان برای کمک‌رسانی به استان کرمانشاه در آمادگی کامل هستند.‌

زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر چهارمحال و بختیاری را لرزاند

دقایقی قبل زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، براساس اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

 محل وقوع زلزله در  مرز استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری،  حوالی فریدون شهر(اصفهان) در ساعت 22:36 دقیقه است.

این زلزله در طول جغرافیایی: 49.98، عرض جغرافیایی:  32.72 و عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر رخ داده است.

 نزدیک‌ترین شهرها:
27 کیلومتری فریدون شهر (اصفهان)
31 کیلومتری چلگرد (چهارمحال وبختیاری)
34 کیلومتری افوس (اصفهان)
     
 نزدیکترین مراکز استان:
93 کیلومتری شهرکرد
155 کیلومتری اراک

مردم ایلام از ترس زلزله به خانه‌هایشان نمی‌روند‌

پس از وقوع زلزله 7.3 ریشزی در ازگله کرمانشاه، بلافاصله ستاد مدیریت بحران در استانداری ایلام تشکیل شد‌.

‌به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، پس از وقوع زلزله 7.3 ریشزی در ازگله کرمانشاه، بلافاصله ستاد مدیریت بحران در استانداری ایلام  تشکیل شد‌.

براساس این گزارش، تاکنون از تلفات جانی این زلزله در استان ایلام گزارش اعلام نشده‌ است.

‌‌تیم‌های هلال احمر در سطح شهر مستقر هستند.

مردم از ترس زمین‌لرزه دوباره به خانه نمی‌روند و در خودرو و پارک‌ها مستقر شد‌ه‌اند.‌

مجروحیت  تعدادی از مردم قصرشیرین‌/‌اعزام نیروهای امدادی به منطقه

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه پس از وقوع زلزله ساعت 21 امشب اوضاع در استان کرمانشاه آرام است.

رضا محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: اوضاع در استان کرمانشاه آرام است و مردم خونسردی خود را حفظ کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بیان کرد: مرکز زلزله در شهرستانهای ثلاث باباجانی و قصرشیرین گزارش شده است.

محمودیان بزرگی زلزله در قصرشیرین و ازگله را هفت و سه دهم ریشتر اعلام کرد و افزود: تعدادی از مردم در قصرشیرین مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد مجروحان یا کشته‌های احتمالی آماری در دست نیست، بیان کرد: نیروهای امدادی و مدیریت بحران در حال اعزام به منطقه هستند.

زلزله آذربایجان شرقی را لرزاند؛ مردم ‌به خیابان‌ها آمدند

زلزله استان آذربایجان شرقی را لرزاند و مردم از ترس پس‌لرزه‌های زلزله به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، زلزله نسبتا شدیدی دقایقی پیش استان آذربایجان شرقی را لرزاند؛ این زلزله در اکثر شهرستان‌های استان احساس و مردم هم اکنون در کوچه و خیابان هستند.

هنوز اطلاعات دقیقی از میزان این زمین لرزه در دسترس نیست.

زلزله شدید 7.3 ریشتری به مشخصات ذیل استان کرمانشاه را لرزاند: 

بزرگی: 7.3
محل وقوع: استان کرمانشاه - حوالی ازگله
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/08/21 21:48:16
طول جغرافیایی: 45.9
عرض جغرافیایی: 34.84
عمق زمین‌لرزه: 11 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
5 کیلومتری ازگله (کرمانشاه)
25 کیلومتری تازه آباد (کرمانشاه)
37 کیلومتری باینگان (کرمانشاه)

نزدیک‌ترین مراکز استان:
112 کیلومتری سنندج
122 کیلومتری کرمانشاه

دقایقی بعد پس لرزه 4.6 ریشتری با مشخصات ذیل حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند:

بزرگی: 4.6
محل وقوع: مرز عراق و کرمانشاه  - حوالی ازگله(کرمانشاه)
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/08/21 21:59:53
طول جغرافیایی: 45.67
عرض جغرافیایی: 34.87
عمق زمین‌لرزه: 7 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
16 کیلومتری ازگله (کرمانشاه)
40 کیلومتری قصر شیرین (کرمانشاه)
46 کیلومتری تازه آباد (کرمانشاه)

نزدیک‌ترین مراکز استان:
130 کیلومتری سنندج
142 کیلومتری کرمانشاه

همچنین یک پس لرزه 4 ریشتری با مشخصات ذیل حوالی قصر شیرین را لرزاند:

 بزرگی: 4
 محل وقوع: مرز عراق و کرمانشاه  - حوالی قصر شیرین(کرمانشاه)
 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/08/21 22:04:51
طول جغرافیایی: 45.69
عرض جغرافیایی: 34.65
عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
18 کیلومتری قصر شیرین (کرمانشاه)
24 کیلومتری ازگله (کرمانشاه)
26 کیلومتری سرپل ذهاب (کرمانشاه)

نزدیک‌ترین مراکز استان:
130 کیلومتری ایلام
132 کیلومتری کرمانشاه،

پس از این زمین‌لرزه‌؛ پس لرزه 3.8 ریشتری حوالی کرمانشاه در مرز ایران و عراق را لرزاند.

همچنین پس لرزه 3.5 ریشتری دیگری حوالی تازه‌آباد در استان کرمانشاه را لرزاند و پس لرزه 4.1 ریشتری نیز حوالی کرمانشاه در مرز ایران و عراق را لرزاند.

نسنيم



برچسب ها :

زلزلهغرب كشوركرمانشاهخسارتارباباخبرزمين لرزه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی