چهارشنبه 24 آبان 1396 / 14:33|کد خبر : 2930|گروه : اجتماعي

امام جمعه موقت بانه:

فرهنگ كتابخواني بين دانش آموزان بانه اي ترويج شود

فرهنگ كتابخواني بين دانش آموزان بانه اي ترويج شود

امام جمعه موقت بانه با اشاره به ضرورت كتاب و كتابخواني در مدارس گفت: فرهنگ كتابخواني بين دانش آموزان بانه اي ترويج شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ظهر امروز مراسم نمادین هفته کتاب و كتابخواني با حضور امام جمعه موقت بانه، مدير آموزش و پرورش، جمعي از مسئولين و دانش آموزان در دبیرستان نمونه دولتی پسرانه زانست شهر بانه برگزار شد.

ماموستا ملا جمال كريمي، امام جمعه موقت بانه در اين مراسم با اشاره به آیات و روایات اسلامی به تبیین جایگاه و اهمیت مطالعه و کتاب خوانی در اسلام پرداخت.

وی افزود: اولین آیه ای که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده در رابطه با دعوت به خواندن است و هیچ دین آسمانی به اندازه اسلام به مقوله خواندن و مطالعه بها نداده است.

امام جمعه موقت بانه با اشاره به کم رنگ شدن گرایش اقشار جامعه به کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: نهادهای فرهنگی و مسئولین برای ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه در بین آحاد مردم تلاش کنند.

وی گفت: فضای مجازی و اینترنت اگر چه در عصر حاضر از رواج بیشتری در بین مردم برخوردار هستند اما هرگز جایگاه و تاثیری که کتاب می تواند در رشد علمی و تربیتی افراد ایفا کند را ندارد.

امام جمعه موقت بانه از دانش آموزان مدارس نمونه دولتي زانست و ساير دانش آموزان خواست تنها به مطالعه کتب درسی خود اکتفا نکنند و علی رغم مطالعه کتب درسی  به مطالعات مرتبط با رشته تحصيلي خود و همچنين كتاب هاي متفرقه هم روی بیاورند و فرهنگ كتاب خواني در بين دانش آموزان بانه اي ترويج شود.

وی تصریح کرد: انتظار از دانش آموزان و معلمان مدارس نمونه دولتی بیشتر از سایر مدارس است و با توجه به اینکه دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل می کنند از نخبگان جامعه هستند باید همواره در راه کسب علم و دانش بیشتر از دیگران تلاش کنند .

در ادامه رضا خضری مدیر آموزش و پرورش بانه نیز توجه به علم و دانش را وظیفه همه آحاد جامعه بویژه قشر دانش آموز و دانشجو دانست و به تلاش برای کسب پله های ترقی در حوزه علم و دانش تاکید کرد.

وی افزود: علم و دانش افراد تاثیر مستقیمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد بطوريكه هر میزان سطح علم و آگاهی افراد در جامعه بالا باشد به همان اندازه میزان آسیب های اجتماعی نیز در ان جامعه کاهش می یابد.

مدیر آموزش و پرورش بانه تصریح کرد: علم و دانش حتی با کاهش بلایای طبیعی و میزان خسارتی که از این بلایا به زندگی افراد وارد می شود هم ارتباط دارد تا جایی که میزان خسارت ناشی از بلایای طبیعی در جوامع پیشرفته و آموزش دیده به مراتب کمتر از دیگر جوامع است.



برچسب ها :

مطالعهفرهنگكتابكتاب خوانيهفته كتابامام جمعه موقت بانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی