شنبه 27 آبان 1396 / 10:56|کد خبر : 2935|گروه : فرهنگي

افتتاح پارک و کوچه کتاب در بانه

افتتاح پارک و کوچه کتاب در بانه

با حضور شهردار؛ اعضای شورای اسلامی بانه و جمعی از مسئولین یک پارک و کوچه کتاب در بانه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، با حضور شهردار؛ اعضای شورای اسلامی شهر بانه و جمعی از مسئولین فضایی تحت عنوان پارک و کوچه کتاب در بانه به بهره برداری رسید.

 

 وریا وثوقی شهردار بانه در حاشیه این افتتاح در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، اظهار داشت: بر اساس استفاده از ظرفیت مشارکت پذیری مردم و درگیر نمودن مستقیم آنها در مدیریت فرهنگی شهری این طراح اجرا شده است .

وی افزود: اعتقاد به این مساله که تنها نمی توان با ترغیب مردم به خرید کتاب ، اصل مشکل کمبود مطالعه را حل نمود و باور به این مساله که می توان هفته کتاب را نماد پرداختن به ریشه ها و اجرای راهکارهای اجرایی برای ترغیب جامعه به فرهنگ کتابخوانی کرد برنامه ریزی و اجرای کوچه کتاب با همکاری اهالی محترم و کتاب دوست ته رزه ۳ کلید خورد.

وثوقی خاطرنشان کرد؛ با این حرکت می توان کتابهای داخل خانه های مردم را که بلا استفاده هستند با اهدا به این کوچه کتاب دوباره با مدیریت مستقیم خود اهالی محله زنده کرد و از طرفی هم می تواند باعث تقویت کارهای جمعی و مشارکتی در محله ها شود و این شروع حرکتی منسجم با هسته ایی فرهنگی خواهد بود که می توان برای دیگر موضوعات و مشکلات جامعه شهری از آن بهره برداری کرد.

شهردار بانه تصریح کرد: پارک کتاب در ادامه حرکت های  فرهنگی، عمرانی ترسیم شده و قرار است تا مرجعی برای حرکات بعدی در راستای اهمیت نقش کتاب در توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر بانه شود.


وی  در پایان از تمامی کسانی که در اجرای این طرح علی الخصوص اهالی جاده سلیمانی و کوچه ته رزه ۳ که بصورتی خودجوش و مسولانه این ایده را عملیاتی و اجرا نمودند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد و گفت: شهرداری بانه آمادگی خود را برای انجام تمامی سخت افزارهای لازم برای اجرای کوچه کتاب در محله هایی که تمایل به انجام این طرح را دارند  اعلام می دارد.



برچسب ها :

پارکكتابشهرداري بانهكوچه كتاب

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی