شنبه 27 آبان 1396 / 11:13|کد خبر : 2936|گروه : اجتماعي

انتقاد شدید رئیس شبکه بهداشت و درمان بانه از شایعه پراکنی برخي شبکه های اجتماعی در خصوص وقوع زلزله

انتقاد شدید رئیس شبکه بهداشت و درمان  بانه از شایعه پراکنی برخي شبکه های اجتماعی در خصوص وقوع زلزله

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه از دروغ پردازی و شایعه پراکنی برخي شبکه های اجتماعی در خصوص پیش بینی زمان وقوع زلزله بدون توجه به آثار و پيامدهاي بعدي آن به شدت انتقاد كرد.

دکتر حامد منصوریدر گفت و گو با آرباباخبر، با انتقاد شدید از برخي کانال های تلگرامی افزود: شامگاه گذشته  برخي از شبکه های اجتماعی و كانال هاي تلگرامي در خصوص پیش بینی زمان وقوع زلزله بدون توجه به آثار و پيامدهاي بعدي آن اخباري مبني بر زمان وقوع زلزله در بانه و شهرهاي همجوار كردند كه متاسفانه موجب بروز  مشكلاتي براي برخي از  مردم و همشهريان شد.

وي در تشريح اين خبر افزود: بدنبال همین شایعات بی اساس شامگاه گذشته یک جوان از اهالی روستای مامال بانه با تحت تاثیر قرار گرفتن از همين مطالب كه در برخی از کانال های تلگرامی انتشار يافته بود، خود را از پنجره خانه مسکونی اش بیرون انداخته و با توجه به اینکه مدتی پیش از ناحیه پا دچار شکستگی شده بود كه در حال طي كردن مراحل پیاياني درمان و در شرف بهبودي قرار داشت، متاسفانه دوباره پای جوان مذکور از دو قسمت دچار شکستگی شد که توسط اورژانس شهر کانیسور به بیمارستان بانه منتقل شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد؛ مورد دیگر نیز در روستای آلوت  اتفاق افتاد که در آن مورد هم یک خانم جوان در اثر این شایعات و  ترس شديد دچار حمله عصبی شده بود كه ایشان نیز به بیمارستان صلاح الدين ايوبي اين شهر منتقل شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بانه با اشاره به نامناسب بودن اوضاع روحی روانی جامعه در پی وقوع زلزله اخیر در کرمانشاه و انتشار تصاویر و اخبار دلخراشی که در  این راستا در فضای مجازی دست به دست می شود؛ از رسانه ها و شبکه های اجتماعی خواست از درج هرگونه اخبار کذب در رابطه با وقوع زلزله و پیش بینی زمان آن پرهیز کنند چرا که هیچ کس به لحاظ علمی نمی تواند رویداد زلزله را از قبل پيش بینی کند.

دکتر منصوری گفت: شبکه های اجتماعی و رسانه ها بهتر است در عوض دامن زدن به این شایعه پراکنی ها به بحث فرهنگ سازي در رابطه با مدیریت بحران؛ آمادگی در مقابل زلزله و ایجاد کمپین های آموزشی و فرهنگي و اهميت بر موضوع توجه به مباحث نظارت هاي نظام مهندسي در ساخت و سازها   توجه کنند.

 



برچسب ها :

زلزلهشايعهشبكه هاي اجتماعيبانهمدير شبكه بهداشت و درمان بانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی