سه شنبه 30 آبان 1396 / 08:28|کد خبر : 2941|گروه : اقتصادي

رئيس جهاد كشاورزي شهرستان بانه:

برداشت زعفران در بانه آغاز شد/ پيش بيني برداشت بيش از يك كيلو گرم زعفران از مزارع بانه

برداشت زعفران در بانه آغاز شد/ پيش بيني برداشت بيش از يك كيلو گرم زعفران از مزارع بانه

رئيس جهاد كشاورزي شهرستان بانه از آغاز برداشت محصول زعفران در اين شهرستان خبر داد و گفت: پيش بيني مي شود امسال بيش از يك كيلو گرم زعفران از مزارع زير كشت اين محصول در مزارع شهرستان بانه برداشت شود.

كريم شريفي  در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام اين موضوع اظهار داشت: خوشبختانه تنوع محصولات زراعي و كشاورزي در چند سال اخير در شهرستان بانه با استقبال خوبي مواجه شده است بطوريكه اهتمام كشاورزان به كشت محصولات درامد زا مانند زعفران، سير، كلزا و گل محمدي در بخش هايي از شهرستان بانه شاهدي بر اين ادعا است.

وي با اشاره به كشت محصول زعفران در بانه افزود: در حال حاضر دو نفر از كشاورزان بانه اي از چند سال گذشته روي به كشت اين محصول آورده اند كه در مجموع دو هكتار از اراضي كشاورزي  اين شهرستان را به كاشت محصول زعفران اختصاص داده اند.
 

شریفی خاطرنشان كرد، در حال حاضر برداشت محصول زعفران در بانه برداشت شده است و پيش بيني مي شود كه امسال بيش از يك كيلو گرم زعفران از مزارع زير كشت اين محصول در مزارع شهرستان بانه برداشت شود.


مدير جهاد كشاورزي بانه با اشاره به ميزان محصول برداشت شده زعفران در سال گذشته گفت: سال گذشته نزديك به يك کیلو گرم زعفران از مزارع بانه برداشت شد  و به دلیل سرمای زود هنگام پاییزی بخشی از زعفران کشت شده دچار خسارت شد و برداشت این محصول کمتر از میزان پیش بينی شده بود.


اين مسئول در ادامه  همچنین از احداث دومین باغ پسته شهرستان در بخش نمشير شهرستان بانه خبر داد و آن را از جمله اقدامات مهم در راستای توسعه باغات و بخش کشاورزی خواند و افزود: دومین باغ پسته بانه به مساحت 2.7 هکتار در بخش نمشیر احداث شده و محصول آن پنج سال آینده به ثمر می رسد.

وی گفت: نخستین باغ پسته شهرستان بانه به مساحت یک هکتار در روستای خواجه امیر احداث شده که امسال برای نخستین بار محصول پسته بانه برداشت شد.

وی از بسته های تشویقی برای کشاورزان خبر داد و گفت: کشاورزان شهرستان بانه می توانند از تسهیلات بانکی چهار درصدی به میزان مورد نیاز استفاده کنند.

شريفي خاطرنشان كرد: علاوه بر این بسته های تشویقی کشاورزان می توانند کود و بذر لازم را با قیمت مناسب از جهاد کشاورزی دریافت کنند.
 



برچسب ها :

زعفرانبانهبرداشتكشاورزيآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی