چهارشنبه 1 آذر 1396 / 10:35|کد خبر : 2944|گروه : اجتماعي

فرماندار بانه:

واقفين نيت وقف را بر اساس نياز مشخص كنند

واقفين نيت وقف را بر اساس نياز مشخص كنند

فرماندار بانه با بيان اينكه نيت وقف در بانه متنوع نيست گفت: واقفين نيت وقف را بر اساس نياز مشخص كنند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محمد فلاحی صبح امروز در همايش بزرگ ياوران وقف شهرستان بانه كه در سالن اداره ارشاد و فرهنگ اسلامي بانه برگزار شد، با اشاره به اينكه بيشتر نيت واقفين در بانه مربوط به مساجد است گفت: اين در حاليست كه بيش از 700 نوع نيت براي وقف وجود دارد اما متاسفانه ساير نيت هاي مربوط به وقف در بانه مغفول مانده است.

وي افزود: اگر چه نيت وقف بر مساجد هم ضروري است اما اينكه همه نيات وقف بر مساجد باشد ضرورتي ندارد و در اين صورت ساير نيازهاي جامعه كه مي تواند توسط وقف برطرف شود مغفول مي ماند.

فرماندار بانه با بيان اينكه هر چه دايره نيات وقف گسترده تر باشد افراد بيشتري از آثار و بركات آن بهره مند خواهند شد تصريح كرد: واقفين محترم قبل از وقف بهتر است يك نياز سنجي كرده و نيت وقف را بر اساس نياز مشخص كنند


  وي همچنين به ضرورت اطلاع رسانی و شفاف سازی از نحوه صرف درآمد موقوفات توسط اداره اوقاف و امور خيريه بعنوان متولي اصلي وقف تاكيد كرد و گفت: اين شفاف سازي ها موجب جلب اعتماد مردم و در نتيجه گرايش هر چه بيشتر مردم به سمت وقف خواهد شد.

نماينده عالي دولت در نیازهای اجتماعی موجود از جمله نيازهاي مربوط به بهداشت و درمان، حوزه آموزش و برورش، ایتام، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان و دانش آموزان کم بضاعت و بیماران خاص را از مواردي دانست كه مي توان نيات وقف را به سمت آنها سوق داد.
 

فرماندار شهرستان بانه در خاتمه ضمن عرض تسلیت جانباختن تعدادی از هموطنانمان در حادثه دلخراش زلزله استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: «اینجانب تشکر قلبی خود را از حضور و آمادگی کم نظیر مردم مهرورز و نیکوکار منطقه در زمینه جمع آوری و ارسال انبوه کمک های مردمی ابراز نموده و از تلاش و آمادگی همه انجمن ها، نهادها، ادارات امدادی و کمک رسان به ویژه جمعیت هلال احمر این شهرستان ابراز می نمایم».



برچسب ها :

فرماندار بانهنيت وقفنيازدهه وقفبانهآرباباخبرهمايش ياوران وقف

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی