چهارشنبه 1 آذر 1396 / 08:58|کد خبر : 2946|گروه : اجتماعي

همايش ياوران وقف در بانه برگزار شد

همايش  ياوران وقف در بانه برگزار شد

همایش یاوران وقف امروز با حضور مسئولين، امام جمعه موقت بانه و شماری از علما و واقفان در سالن اداره ارشاد و فرهنگ اسلامي بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، همایش یاوران وقف شهرستان بانه که بمناسبت دهه وقف و با حضور جمعی از روحانیون؛ واقفین ، هیئت امنای مساجد و فعالين قرآني شهرستان بانه در سالن اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی این شهر برگزار شد.

ماموستا "ملا جمال کریمی" امام جمعه موقت بانه در اين همایش، با اشاره به اهميت و جايگاه وقف در دين مبين اسلام  اظهار داشت: وقف از احکام اسلامی و موضوعات مهمی است که بصورت غیر مستقیم در آیات قرآن و همچنین بطور مفصل در روایات اسلامی به آن پرداخته شده است.

با اشاره به اهميت و جايگاه وقف در دين مبين اسلام  اظهار داشت: وقف از احکام اسلامی و موضوعات مهمی است که بصورت غیر مستقیم در آیات قرآن و همچنین بطور مفصل در روایات اسلامی به آن پرداخته شده است.

امام جمعه موقت بانه با اشاره به همت مردم شهرستان بانه در موضوع وقف و مشاركت در كارهاي خيرخواهانه و عام المنفعه  اظهار داشت: مردم بانه از قدیم الایام در موضوع وقف پیشگام و سرآمد بودند که این مسئاله حاکی از ایمان قوی و روح بلند مردمان اين شهرستان دارد.

در ادامه، محمد فلاحی فرماندار بانه هم  با اشاره به اينكه بيشتر نيت واقفين در بانه مربوط به مساجد است گفت: اين در حاليست كه بيش از 700 نوع نيت براي وقف وجود دارد اما متاسفانه ساير نيت هاي مربوط به وقف در بانه مغفول مانده است.

وي با بيان اينكه هر چه دايره نيات وقف گسترده تر باشد افراد بيشتري از آثار و بركات آن بهره مند خواهند شد تصريح كرد: واقفين محترم قبل از وقف بهتر است يك نياز سنجي كرده و نيت وقف را بر اساس نياز مشخص كنند.

نماينده عالي دولت در نیازهای اجتماعی موجود از جمله نيازهاي مربوط به بهداشت و درمان، حوزه آموزش و برورش، ایتام، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان و دانش آموزان کم بضاعت و بیماران خاص را از مواردي دانست كه مي توان نيات وقف را به سمت آنها سوق داد.

آرمان شريفي رئيس اداره اوقاف و امور خيريه بانه هم  در اين مراسم اظهار داشت: فرهنگ وقف در جامعه یکی از میراث های ماندگار است كه به حمدالله مردم اختيار الديني و خيرانديش شهرستان بانه همواره در ترويج و اشاعه اين فرهنگ كوشا بوده اند بطوريكه  بيش از 280 موقوفه با 1671 رقبه از افتخارات مردم بانه در حوزه وقف است.
 

شريفي با بيان اينكه  بيش از 700 نوع نيت وقف وجود دارد گفت: متاسفانه فقط  سه نوع نيت مختلف در موقوفات بانه وجود دارد و بيشتر نيات واقفين در اين شهرستان مربوط به مساجد است بطوريكه بيش از 98 درصد نيت واقفين در بانه را مساجد به خود اختصاص داده اند.

رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان بانه گفت: با توجه به اينكه عمل به نيت واقفين از رسالت هاي شرعي و سازماني اداره اوقاف و امور خيريه است نمي توان از درآمد هاي اين موقوفات كه مازاد بر هزينه مساجد است افراد نيازمند ديگري از بركات و آثار ارزشمند اين موقوفات بهره شوند.

وي تصريح كرد: در 8 ماهه نخست امسال 4 ميليارد و 600 ميليون ريال از محل درآمد موقوفات و نيت واقفين براي مسائل عمراني و ساير هزينه هاي جاري مربوط به مساجد سطح شهرستان هزينه شده است.

گفتني است كه اجراي تواشيح و مولودي خواني و همچنين تجليل از واقفين شهرستان بانه، هيئت امناي برتر مساجد، فعالين قرآني و حوزه وقف نيز با اهداي لوح و جايزه از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود  



برچسب ها :

بانههمايشياوران وقفآرباباخبردهه وقف

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی