جمعه 3 آذر 1396 / 13:37|کد خبر : 2948|گروه : اجتماعي

امام جمعه بانه:

مراسم مولودي خواني از سنت هاي حسنه و با سابقه در كردستان است

مراسم مولودي خواني از سنت هاي حسنه و با سابقه در كردستان است

امام جمعه بانه گفت: مولودي خواني در ماه ربيع الاول از سنت هاي حسنه و با سابقه در كردستان است

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ ماموستا "ملا عبدالله حیدری" امام جمعه بانه؛ ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر که در مسجد جامع بانه برگزار شد؛ ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع الاول اظهار داشت: این ماه مبارك یکی از ايام بزرگ در بین مسلمانان است که مراسم مولودي خواني و برگزاري آيين هاي مذهبي در اين ماه پرخير و بركت از سنت هاي حسنه و با سابقه در كردستان است كه مردم مناطق مختلف كردستان از دیر باز در اين مناطق به آن پرداخته اند.

وی افزود: با توجه به اینکه مولودی خوانی در ماه ربیع الاول همراه با اشعاری در مدح و رثای رسول اکرم(ص) است؛ اين امر موجب آشنایی هر چه بيشتر مردم با سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام می شود و از اين رو عملی نیک و پسندیده است.

ماموستا حيدري يادآور شد، مردم مناطق كردنشين در گذشته با رونق بيشتري مراسم مولودي خواني را برگزار مي كردند بطوريكه برگزاري مراسمات اين ماه مبارك به اندازه جشن اعياد رمضان و قربان در كردستان اهميت و رواج داشت.

امام جمعه بانه؛ محبت و احترام به پیامبر گرامی اسلام را وظیفه همه مسلمانان دانست و گفت: احترام به شان و منزلت پيامبر گرامي اسلام خواسته قرآن است و هر آنچه که موجب ایجاد محبت و ترویج سیره رسول اکرم(ص) در بین مومنین و مسلمانان شود جایز است و از لحاظ شرعی مشکلی ندارد.

وی با انتقاد از تلاش عده ای نا آشنا به دین و ناآگاه به مباحث فقهی خاطرنشان کرد، متاسفانه در سال های اخیر عده ای نا آگاه و نا آشنا به مباحث دینی و فقهی با ایجاد شبهه در بین مردم درصدد کم رنگ کردن این مراسمات آیینی بودند.

ماموستا حیدری با استناد به نظر و فتوای علمای پیشین اهل سنت تصریح کرد: برگزاری مراسم مولودی خوانی و جشن و شادی در ماه ربیع الاول نه تنها هیچ مغایرتی با آموزه های دینی ندارد بلکه بایستی با رونق بیشتری برگزار شود.



برچسب ها :

امام جمعه بانهبانهماه ربيع الاولمولودي خوانيآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی