شنبه 4 آذر 1396 / 09:43|کد خبر : 2950|گروه : اجتماعي

آرباباخبر گزارش می دهد:

گرفتار شدن صدها خودرو در گردنه خان بانه

گرفتار شدن صدها خودرو  در گردنه خان بانه

عصر روز گذشته صدها خودرو به علت بارش برف و كولاك در گردنه خان بانه گرفتار شده بودند كه با تلاش 5 ساعته امدادگران جمعيت هلال احمر و عوامل راهداري بانه رهايي يافتند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، عصر  روز گذشته صدها خودرو به علت بارش برف و كولاك در  محور بانه سقز"گردنه خان" گرفتار شده بودند كه با تلاش 5 ساعته امدادگران جمعيت هلال احمر و عوامل راهداري بانه از اين وضعيت رهايي يافتند.
 

 روز گذشته با توجه به بارش نزولات جوی "برف و كولاك" در ارتفاعات شهرستان بانه كه موجب لغزندگی جاده در محور سقز  بانه بويزه گردنه خان گرديد برای چندين ساعت موجب توقف و كندي تردد خودروها در اين مسير شد.

 نژاد شهیدی معاون فرماندار بانه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر اظهار داشت: بارش ناگهانی برف و همراه نداشتن زنجیر چرخ توسط تعدادی از رانندگان موجب خارج شدن چند خودرو از مسیر و ایجاد تصادف در گردنه خان بانه و در نتیجه بسته شدن جاده شد.

وی افزود: این مسئاله موجب کند شدن عملیات برف روبی و نمک پاشی توسط نيروهاي راهداري در محور مذکور و بدنيال آن ترافیک شدیدي را در این محور براي چند ساعت ايجاد نمود.

آزاد فتاحی رئیس جمعیت هلال احمر بانه نیز گفت: تعداد 16 نفر از داوطلبان و نجاتگران این جمعیت مستقر در پایگاه امداد و نجات بین راهی گردنه خان از ساعت اول بارش با حضور در جاده از گردنه خان  تا روستاي کیله شین به امداد رسانی و رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک پرداختند.

وی افزود: طی پنج ساعت گذشته بالغ بر 700 خودروي گرفتار در برف و كولاك كه بيشتر انها مسافر بودند و زنجير چرخ به همراه نداشتند توسط نجاتگران و امدادگران حاضر در مسير رها سازی و امدادرساني شدند.

وی همچنین تصریح کرد: بیش از پنج خانوار گرفتار در برف و كولاك نیز در پایگاه امداد و نجات بین راهی گردنه خان بانه شب اسکان اضطراری داده شدند.

  انور طاهایی رئیس اداره راهداری بانه نیز گفت: از آغاز بارش ها سه دستگاه کمپرسی تیغه دار و یک بولدزر عملیات برف روبی و نمک پاشی را در این محور انجام دادند.

وی افزود: شامگاه گذشته دستگاه هاي نمك  پاش بیش از 50 تن نمک و ماسه را در عملیات برف روبی محور بانه سقز در گردنه خان امروز استفاده شده است.

وی افزود: از کلیه رانندگان خودروهای سبک و سنگین درخواست می شود که بدون زنجیر چرخ و امکانات زمستانی از تردد در مسیرهاي كوهستاني شهرستان خودداري كنند و حتي المقدور از و سفر های غیر ضروری پرهیز کنند.

 



برچسب ها :

گردنه حانبانهبارشبرف و كولاك؛ امدادرساني؛ آرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی