یکشنبه 5 آذر 1396 / 11:12|کد خبر : 2954|گروه : اقتصادي

مديركل كميته امداد كردستان:

كميته امداد براي كاهش فقر در جامعه نيازمند مشاركت مردم است

كميته امداد براي كاهش فقر در جامعه نيازمند مشاركت مردم است

مديركل كميته امداد كردستان با بيان اينكه بخشي از اعتبارات اين نهاد از طريق مشاركت هاي مردمي تامين مي شود گفت: براي كاهش فقر در جامعه نيازمند مشاركت خيرين هستيم .

 به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محمد رسول شيخي زاده امروز در ديدار با مدیر و اعضای مراکز نیکوکاری شهرستان بانه به تشریح وظایف و عملکرد کمیته امداد کردستان پرداخت و ضمن تقدیر از تلاش های مراکز نیکوکاری شهرستان بانه در راستای کمک به محرومین و نیازمندان جامعه گفت: افراد فعال در این مراکز بدون هیچ چشم داشتی و فقط در راه رضای خدا بمنظور کمک به نیازمندان تلاش می کنند كه اين اقدام آنها قابل تقدير است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان با تمام تلاش در راستای کاهش فقر در استان کردستان مشغول فعالیت است که برای انجام هر چه بهتر رسالت خود نیازمند مشارکت مردم و خیرین است.

رسولی خواه تصریح کرد: امسال در مجموع 260 میلیارد تومان به کمیته امداد استان کردستان ابلاغ شده است که بخش عظیمی از آن به مبلغ 191 میلیارد توسط دولت، 30 میلیارد نیز از محل درآمد مجتمع های اقتصادی تحت نظر کمیته امداد و 38 میلیارد دیگر نیز از محل مشارکت های مردمی و کمک خیرین پیش بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: با توجه به این آمار بخش قابل توجهي از اعتبارات کمیته امداد مربوط به مشارکت های مردمی و کمک خیرین است که خوشبختانه خیرین کردستانی همواره یار و یاور کمیته امداد در کمک به محرومین و زدودن چهره فقر از جامعه بوده اند.

رشیدی خواه تصریح کرد: کمیته امداد بعنوان متولی کمک به محرومین نقش محوری در اين حوزه دارد و نقش او يك نقش کدخداگر مابانه نيست و از اين رو  همواره تلاش کرده است كه با شفاف سازی و اطلاع رسانی به موقع از اقدامات حمایتی خود مردم را در جریان کارهای انجام شده قرار دهد.

این مسئول همچنین از کمک های مردمی و حضور پرشور مردم خیر و نیک اندیش استان کردستان به زلزله زدگان کرمانشاه نیز تقدیر کرد و گفت:علی رغم جمع آوری حجم زیادی از کمک های نقدی و غیر نقدی چون مدیریت واحدی در توزیع کمک ها نبود  بسیاری از این کمک ها بصورت نا عادلانه در بین مردم توزیع شد بطوریکه بخش زیادی از مردم از این کمک ها بی بهره ماندند.

مدیر کل کمیته امداد کردستان خاطرنشان کرد؛ کمیته امداد حضرت امام در جریان کمک به زلزله زدگان بعنوان رابط بین مردم و هموطتان زلزله زده در كمانشاه  آماده دریافت کمک های نقدی عزیزان در سراسر استان است.

 وی گفت: ساخت تعدادی مسکن برای مناطق زلزله زدگان به کمیته امداد کردستان واگذار شده است که برای احداث این واحدهای مسکونی نیاز به کمک های نقدی هم استانی های خیر هستیم و مردم مطمئن باشند که کمک های آنان در جایی که کمک می كنند هزینه خواهد شد و کمیته امداد کردستان این آمادگی را دارد که این امر را با نظارت خود خیرین و مردم انجام دهد.

در پایان جلال خلیلی رئیس کمیته امداد بانه نیز گزارشی از اقدامات و کمک های جمع آوری شده توسط  مراکز نیکوکاری در بانه ارائه نمود و افزود: مرکز نیکوکاری هانا توانسته در 8 ماه نخست امسال مبلغ 800 میلیون ریال کمک های غیر نقدی و 300 میلیون ریال هم بصورت نقدی در مدت مذکور برای جامعه هدف و افراد تحت پوشش خود جمع آوری کند.

خلیلی با اشاره به کمک های جمع آوری شده توسط مرکز نیکوکاری مسجد جامع هم گفت: این مرکز نیز 90 میلیون غیر نقدی؛ 30 میلیون تومان نقدی و 15 میلیون هم خدمات ارائه کرده است که در مجموع بیش از 240 میلیون تومان توسط این دو مرکز در 8 ماهه امسال کمک جمع آوری شده است.



برچسب ها :

مدير كل كميته امداد كردستانفقرمشاركت هاي مردميخيرين

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی