یکشنبه 5 آذر 1396 / 18:10|کد خبر : 2958|گروه : سياسي

بسیج ظرفیت بزرگی برای کشور است

بسیج ظرفیت بزرگی برای کشور است

فرماندار بانه با اشاره به حضوز مستمر و فعال بسیج در عرصه های مختلف گفت: بسیج ظرفیت عظیمی برای کشور در حل مشکلات است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محمد فلاحی صبح امروز در همایش بزرگ بسیجیان شهرستان بانه که بمناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در سالن 9 دی این شهر برگزار شد، ضمن تبريك هفته بسيج گفت: بسیج عظیم ترین نیروی مردمی است که با تدبیر داهیانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در پنجم آذر سال 58  يعني چند ماه پس از پیروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران شكل گرفت.

وي با اشاره به كاربردهاي مختلف بسيج گفت: سازمان بسیج فقط یک نهاد نظامی و متعلق به جنگ نیست، بلکه بسیج یک تفکر است كه از بدو تاسيس تا به امروز در همه حوزه ها و بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی فعالیت داشته و همواره حضوري مثبت و تعیین کننده در برهه هاي مختلف زماني داشته است.

فلاحي خاطرنشان كرد، با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی بود و برخاسته از عزم و اراده ملت بود و آحاد مردم نقش اساسي در پیروزي انقلاب داشتند لذا، امام خمینی با تشکیل بسیج در واقع همه مردم از اقشار مختلف را در اداره امور کشور سهیم کرد.

فرماندار بانه گفت: عده ای از مردم فکر می کنند که بسیج برای زمان جنگ پیش بینی شده است در حالیکه تاریخ شکل گیری بسیج قبل از آغاز جنگ تحمیلی است و در واقع كاركردهاي بسيج متنوع و زياد است.

فرماندار بانه گفت: امروز بسیج در عرصه های مختلف حضوري فعال و چشمگير دارد بطوريكه به اذعان دوست و دشمن تبديل به یک ظرفیت بزرگ برای حل مشکلات كشور در حوزه های مختلف شده است.

نماينده عالي دولت در بانه خاطرنشان کرد، امروز بسیاری از کشورهای منطقه برای رهایی از مشکلات و تهدیدات استكبار با الهام از بسیج مردمی ایران آنها تيز بسیج های مردمی را در كشورهاي خود ايجاد و سازماندهي كرده اند بطوریکه بسیج مردمی عراق و سوریه نمونه بارز آن است.

وی ضمن تبریک بمناسبت شکست داعش در سوریه و عراق گفت: امروز تفكر بسيج مرزهاي جغرافيايي كشور را درنورديده و نیروهای مردمی و تشکل های بسیج در عراق و سوريه نقش بسزایی در جنگ عليه داعش و در نهايت شكست كامل گروهك هاي تكفيري وهابي داعش داشتند.

فلاحی از فعالیت بسیج در عرصه سازندگی نیز تقدیر کرد و گفت: امیدواریم شاهد توفقیق روز افزون این نهاد مردمی در  کشور باشیم



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی