پنجشنبه 9 آذر 1396 / 08:54|کد خبر : 2966|گروه : سياسي

بيگلري:

اعتبارات اندك راه سازی بانه جوابگوي نيازهاي اين حوزه نیست

اعتبارات اندك راه سازی بانه جوابگوي نيازهاي اين حوزه نیست

بیگلری با اشاره به وسعت و تعدد راه های مواصلاتی بانه گفت: اين اعتبارات اندك تناسبي با وسعت راه های مواصلاتی این شهرستان ندارد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ محسن بیگلری در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان بانه که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: وسعت و تعدد راه های مواصلاتی شهرستان بانه متناسب با وسعت اين راه ها نداشته و جوابگوی نیازهای جاده ای این شهرستان نیست.

وی افزود: بانه دارای چندین راه بین شهری مانند بانه به سردشت؛ بانه - مریوان؛ بانه - سقز و بانه - پیرانشهر است که برای همه این راه های مواصلاتی یک ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است که جوابگوی توسعه و ترمیم این راه ها نیست.

بیگلری با بیان اینکه برای همه این راه های جاده ای دو میلیارد تومان اعتبار  تعیین شده است خاطرنشان کرد؛ با این اعتبار اندک نمی شود چند کیلومتر راه هم آسفالت کرد چه برسد به توسعه آن.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه با اذعان به اینکه تفکیک این راه های مواصلاتی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست از اعضای هیئت رئیسه کمسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی حداقل اعتبار متناسب تری با این وسعت جاده ای در نظر گرفته شود.

مهندس بیگلری با اشاره به افزایش جمعیت شهرستان بانه در سال های اخیر گفت: شهرستان بانه بواسطه هم جواری با مرز و داشتن مجتمع های تجاری و بالغ بر ده هزار مغازه در این مجتمع ها از افزایش جمعیت قابل ملاحضه ای برخوردار بوده است بطوریکه در اویل انقلاب جمعیت شهری آن 16 هزاری نفر بود ولي امروز جمعيت آن به 130 هزار نفر جمعیت شهری افزایش یافته است.

وی گفت: شهرستان بانه علی رغم جمعیت رشد جمعیت شهری دارای 200 روستا و بیش از 200 کوخ هم می باشد که این کوخ ها نيز مشکلاتی برای شهرستان بوجود آورده است.

نماینده مردم سقز و بانه مشکلات آموزشی را بدلیل تراکم دانش آموزی از مهمترین مشکلات این کوخ ها دانست و گفت: بیش از صد روستای بانه دارای 30 دانش آموز هستند.

وی با اشاره به سابقه مردم بانه در دفاع از انقلاب و تقدیم بیش از 800 شهید به نظام اسلامی خاطرنشان کرد؛ حادثه 15 خرداد سال 63 بانه که در ان بیش از 600 نفر از مردم این شهرستان در عرض چند دقیقه به شهادت رسیدند در کل تاریخ دفاع مقدس بی سابقه است.

بیگلری یادآور شد؛ مردم بانه مرزدارانی با شرافت و غیور هستند که سزاوار بهترین خدمات از طرف دولت هستند.

وی از برگزاری مناقصه فرودگاه سقز هم خبر داد و گفت: همه سرمایه گذاران می توانند در این مناقصه شرکت کنند.



برچسب ها :

بيگلريراهسازيبانهاعتباراتكميته برنامه ريزيآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی