یکشنبه 12 آذر 1396 / 06:47|کد خبر : 2968|گروه : فرهنگي

مدیر کل تنظیم مقررات رادیویی غرب کشور:

84 روستاي بالاي 20 خانوار بانه صاحب اینترنت پرسرعت می شوند

84 روستاي بالاي 20 خانوار  بانه صاحب اینترنت پرسرعت می شوند

مدیرکل تنظیم مقررات رادیویی غرب کشور گفت: ظرف 9 ماه آينده 84 روستای بالای 20 خانوار بانه صاحب اینترنت پرسرعت می شوند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، سیامک نوری در جلسه بررسی رفع مشکلات مخابراتی و نواقص ارتباطی شهرستان بانه با اعلام اين خبر اظهار داشت: در عصر حاضر موضوع اینترنت یکی از شاخص مهم توسعه است و با توجه به اين كه روستاها نيز نقش بسزايي در توليد و توسعه كشور دارند از همین رو توسعه اینترنت در روستاها از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری در دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است.

 

وی افزود: از همین وزیر جدید ارتباطات هم نظرش بر این است که شاخص های فاوا اعم از صورت و ديتا در كليه روستاها بويژه روستاهاي داراي جمعيت و بالاي بيست خانوار گسترش پیدا کند.

نوری خاطرنشان کرد؛ در گذشته اولویت بر گسترش اینترنت در روستاها بود ولی در حال حاضر وزیر جدید ارتباطات توجه به حوزه صوت سیار را هم مد نظر قرار داده است که در این مورد منتظر ابلاغیه های جدید و تخصیص بودجه برای اجرای این سیاست ها در روستاها هستیم.

مدیر کل مقررات رادیویی غرب کشور تصریح کرد: در این راستا بنا بر نظر وزیر جدید ارتباطات  قسمتی از درآمد اپراتور ها را به خود اپراتورها برای توسعه اینترنت در روستا تخصیص داده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمام روستاهای بالای بیست خانوار در کشور از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند خواهد شد که در شهرستان بانه نیز 84 روستا تا پایان نیمه اول سال آينده (97) دارای اینترنت  پرسرعت از نسل ثابت چهار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد؛ در حال حاضر 50 روستای بالای 20 خانوار در بانه دارای اینترنت  پرسرعت هستند و 84 روستای باقی مانده نیز تا پایان وقت مذکور از اين مزيت بهره مند  خواهند شد.

نوری تصریح کرد: طبق آمار 169 روستای بانه داراي جمعيت كمتر از بیست خانوار هستند که بازهم در بین اين روستاها تعدادی روستا شناسایی شدند که از نعمت اینترنت نسل چهار ثابت که در تمام مراکز استان وجود دارد برخوردار شوند.



برچسب ها :

بانهاینترنتتوسعهوزارت ارتباطات و فناوریوزارت ارتباطات و فناوریاینترنت پرسرعتروستاهاي بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی