یکشنبه 12 آذر 1396 / 07:06|کد خبر : 2969|گروه : سياسي

معاون استاندار کردستان:

دولت درتوسعه کردستان بویژه شهر بانه مصمم است

دولت  درتوسعه کردستان بویژه شهر بانه مصمم است

معاون استاندار کردستان گفت: دولت مصمم به توسعه منطقه بویژه شهرهای مرزی بانه و مریوان است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، حسین فیروزی شامگاه گذشته در نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری و توسعه بازار بانه که با حضور مهندس بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه و جمعی از سرمایه گذاران بانه ای در سالن اجتماعات اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی این شهر  برگزار شد، اظهار داشت: توسعه استان کردستان بویژه شهرهای مرزی بانه و مریوان از سیاست های دولت است که در این راه نیر مصمم است.

وی با اشاره به نقش دولت در توسعه افزود: احداث زیرساخت ها از وظایف دولت بمنظور توسعه است که ایجاد مرحله اي این زیر ساخت ها از جمله اقداماتی است که در چند سال اخیر توسط دولت در کردستان شروع شده است.

فیروزی خاطرنشان کرد؛ سرمایه گذاران نیز برای تسریع اقدامات دولت در حوزه احداث زیرساخت ها بمنظور توسعه باید از خود تمایل نشان دهند و در این راستا با دولت همکاری کنند.

معاون استاندار کردستان؛ زمینه سرمایه گذاری در نقاط مختلف جغرافیایی را متغیر دانست و خاطرنشان کرد؛ سرمایه گذاری بایستی متناسب با ظرفیت های منطقه ای ، آداب و رسوم  فرهنگی که منحصر به آن منطقه جغرافیایی است باشد تا موفقيت حاصل كند.

وی ایجاد زیر ساخت و توجه به تربیت نیروی انسانی را از شاخص ها و عومل توسعه برشمرد و گفت: سرمایه گذاری دولت در ایجاد زیر ساخت ها و تربیت نیروی انسانی مجرب موجب توسعه می شود.

این مسئول؛ تجار و سرمایه گذاران موفق شهرستان بانه در تجارت داخلی و فرا متطقه ای و همچنین ظرفیت مرز را از ویژگی های منحصر به فرد در بانه عنوان کرد و گفت: امروز تجار موفقی در شهرستان بانه هستند که از فرصت مرز به بهترین نحو ممکن استفاده کرده و در حوزه صادرات و تجارت موفق عمل کرده اند و سرمايه هاي اصلي شهر محسوب مي شوند .

فیروزی شکست داعش در منطقه را اتفاقی خوب دانست و گفت:  شکست این گروهک تروریستی موجب تثبیت منطقه و رونق تجارت با كشورهاي همسايه كه مدتي درگير جنگ و خرابي بوده اند خواهد شد.

وی افزود: با توجه به ویرانی هایی که در چند سال اخیر بواسطه حضور داعش در کشورهای همسایه بوجود آمده است هم اكنون زمان بازسازی این مناطق فرا رسيده است که اين فرصت بهترین امكان برای صادرات مصالح و فرآورده های ساختمانی بمنظور بازسازی مناطق جنگ زده با داعش را از طريق مرز بانه و مریوان فراهم كرده است.

فیروزی با اشاره به اشاره به مزیت منطقه ویژه اقتصادی بانه گفت: وجود این منطقه فرصتی برای توسعه و همچنین از طرفی ديگر پیش زمینه ای برای ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان است که بایستی با مشارکت و استقبال سرمایه گذاران هر چه زودتر راه اندازی شود.

فیروزی تصریح کرد: سرمایه گذاری هرگز در حد کلان مد نظر نیست و چه بسا سرمایه گذاری های خردی که با فکر و در نظر گرفتن مزیت های منحصر به فرد منجر به موفقیت و راه اندازی سرمایه گذاری های کلان در دراز مدت شده است.

فیروزی؛ ایجاد اشتغال پایدار در استان کردستان را از بزرگترین کارهای خیر در استان کردستان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هیچ کار نیکی پسندیده تر از ایجاد اشتغال برای جوانان در استان كردستان نیست.

وی خاطرنشان کرد؛ با توجه به ظرفیت هم نوع دوستی و روحیه انجام کارهای خیر خواهانه ای که در استان کردستان وجود دارد می توان از این روحیه و ظرفیت در ایجاد اشتغال برای جوانان استفاده و بهره وري کرد.

وی با اشاره به آمار بیکاری استان کردستان در گروه سنی 15 تا 29 سال در استان طی تابستان گذشته گفت: آمار بیکاری در این گروه سنی و در بازه زمانی مذکور 29 درصد بوده است که شش درصد بیشتر از میانگین کشوری است كه مي تواند تلنگري براي سرمايه گذاران در ايجاد زمينه هاي اشتغال و كمك به دولت در راستاي كاهش معضل بيكاري باشد.



برچسب ها :

فيروزيتوسعهبانهمنطقه آزاداشتغالسرمايه گذاريآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی