یکشنبه 12 آذر 1396 / 07:19|کد خبر : 2970|گروه : سياسي

مدیر مخابرات منطقه کردستان

320 میلیارد در حوزه ارتباطات بانه سرمایه گذاری شده است

320 میلیارد در حوزه ارتباطات بانه سرمایه گذاری شده است

مدیرکل مخابرات منطقه کردستان از سرمایه گذاری 320 میلیارد ريالي اين شركت در حوزه زیرساخت های ارتباطی بانه طی سال های 92 تا 96 خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، جلسه بررسی رفع موانع زیر ساخت های مخابراتی و ارتباط فناوری شهرستان بانه با حضور مدیر مخابرات منطقه استان کردستان در فرمانداری بانه برگزار شد.

آزاد حکمت مدیر مخابرات استان کردستان در این نشست گفت: در حوزه مخابرات در استان كردستان اقدامات مهمي طي سال هاي اخير انجام شده است که در هميم راستا در شهستان بانه هم با توجه به اينكه از شهرهاي مسافر پذير مي باشد در بحث زیر ساخت ها اقدامات مناسبی صورت گرفته است. 

وی با اذعان به مشكلات آنتن دهي موبايل در جاده سقز و بانه افزود: در اين مسير با مشكلات آنتن دهي مواجه هستيم كه با توجه به تمهيداتي كه در بحث نصب تجهيزات براي حل این مشکل در مسير مذكور اندشيده شده است تا ده روز آینده برطرف می شود.


حکمت گفت: از سال 92 تا سال 96 حدود 32 میلیارد تومان در حوزه سیار و تلفن ثابت بانه سرمایه گذاری شده است بطوريكه هم اكنون پوشش اينترنت موبايل در اكثر مناطق بانه فورجي كه ز پيشرفته ترين نسل ارتباطات در حوزه ديتا است برخوردار است.

مدير مخابرات منطقه كردستان با مقايسه وضعيت چند سال گذشته بانه از لحاظ پوشش  آنتن دهي موبايل در بانه خاطرنشان كرد،چند سال پيش در بسیاری از محلات بانه پوشش نداشتیم بطوريكه مردم به این وضعیت معترص بود ند ولي امروز وضعيت در شهر بانه به گونه اي است كه ديگر مردم مشکلي ندارند.

وی گفت: در حال حاضر نه تنها بانه کاملا از پوشش فورجی که بالاترین پوشس اینترنت است برخوردار مي باشد بلكه مدتی است که دهات و شهرهاي اقماری بانه در آرمرده ،کانیسور و بویین هم از پوشش فورجی بهره مند هستن.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر روستاهای "سبدلو"و" شوی" بانه در بخش مرکزی هم از پوشس ترجی برخوردار هستند که اين پوشش هم از جمله  بالاترین تکنولوژی دنیا در حوزه اینترنت است.

حکمت گفت: در حوزه ارتباطات اینترنت کار دیگری که در بانه انجام شده است و آن افزايش ظرفيت انتقال است و اگر مردم قبلا هم گلايه هايي از وضعيت آنتن دهي موبايل و پوشش اينترنت همراه داشتند این مشکل هم با افزایش ظرفیت انتقال حل شد بطوریکه اکنون بخشی از این ظرفیت خالی است.

مدیر کل شرکت مخابرات استان کردستان گفت: با توجه به ظرفیت خالی که الان در شهرستان بانه موجود است تا سال آینده با توجه به تعداد جمعیت محلات و شهرهاي بانه  پوشش اینترنت در اين مناطق نيز به تدریج ارتقا خواهد يافت.

آزاد حکمت گفت: در بحث فیبر نوری که شاهرگ حیاتی ارتباطات است هم ظرفیت نامحدود در بانه ایجاد شده است که باعث امنیت کیفیت و ماندگاری در حوزه ارتباطات در شهرستان بانه شده  است در چند سال گذشته ظرفیت بزرگی در این حوزه در شهرستان بانه ایجاد کردیم.

 وی خاطرنشان کرد؛ در بستر ثابت هم خوشبختانه با توجه به اقدامات زیر ساختی"فیبر نوری" که در بانه اجرا شده است " بیشتر ساختمان های تجاری در بيش از 60 نقطه اين شهرستان از این ظرفیت استفاده می کنند.

این مسئول تصریح کرد: طي ده ماه گذشته 30 هزار فوت در استان كردستان ظرفیت سازی انجام شده است  و الان 6 ماه است که مردم بانه از ظرفیت نامحدود اینترنت استفاده می کنند.

مدیر کل مخابرات استان کردستان گفت: در سال 96 هم حدود پنج میلیارد تومان سرمایه گذاری در بحث ارتباطی با توجه به استانداردهای ارتباطی اجرا کردیم.

حکمت با انتقاد از عدم همکاری مردم بانه گفت: بخشی از مشکلات ارتباطی و اینترنتی مربوط به عدم همکاری خود مردم با مخابراات  است چرا که الان حدود 8 ماه است که در بانه می خواهیم سایت بی تی اس نصب کنیم که بدلیل معارض محلی با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به زیر ساخت های گسترده فیبر نوری که ایجاد شده می تواند زمینه شهر هوشمند در بانه ایجاد شود افزود: با تحقق این موضوع در وقت و انرژی شهرداری در بسیاری از زمینه ها صرفه جویی خواهد شد.

وی اعلام آمادگی کرد که با توجه به فراهم بودن بستر شهر هوشمند آماده هستیم بستر ایجاد شهر هوشمند را در این شهر فراهم کنيم كه این موضوع بستگی به استقبال شهرداری و همکاری اين اداره با مخابرات دارد که با توجه به نشست های تخصصی زمینه و مقدمات تفاهم نامه آن منعقد شود.

حکمت با اشاره به راه اندازي قريب الوقوع سايت بي تي اس در مسير بانه - سقز  ابراز اميدواري کرد؛ مشكل آنتن دهي بخشي از مسیر سقز بانه تا یک هفته آينده با راه اندازي سایت مذكور مرتفع خواهد شد.



برچسب ها :

مخابراتآزاد حكمتبانهسقزآنتن دهيموبايلمشكلآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی