شنبه 18 آذر 1396 / 11:59|کد خبر : 2983|گروه : فرهنگي

دبیر اجرایی جشنواره کشوری داستان نویسان بانه :

1068 اثر به دبیرخانه يازدهمين جشنواره كشوري داستان نویسان بانه ارسال شد

1068 اثر به دبیرخانه يازدهمين جشنواره كشوري داستان نویسان بانه ارسال شد

دبیر اجرایی جشنواره کشوری داستان نویسان بانه از ارسال 1068 اثر به دبیرخانه يازدهمين جشنواره كشوري داستان نویسان بانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محمد صدیق کریم پور امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران شهرستان بانه با اعلام این خبر اظهار داشت: تا کنون یک هزار و 68 اثر به دبیرخانه جشنواره داستان نویسان در بانه برگزار شد.

وی افزود: جشنواره مذکور با همت اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کردستان و انجمن فرهنگی ادبی به روژه بانه و با همکاری شهرداری؛ فرمانداری و جمعی از انجمن های ادبی، هنری و انجمن هاي مردم نهاد این شهرستان در روزهای بیست و یکم آذر ماه سالجاری تا 23 اذر ماه برگزار خواهد شد.

کریم پور تصریح کرد: فراخوان این جشنواره از سال 94 با ارسال نامه و پست الکتریکی به کتابخانه و انجمن های ادبی سراسر کشور ارسال شده است که تا این لحظه 1068 اثر به دبیرخانه این جشنواره در بانه ارسال شده است.

دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره سراسری داستان نویسان تصریح کرد: جشنواره مذکور در سه بخش داستان؛ مقاله و ادبیات کودکان به دو زبان فارسی و کردی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد؛ مهمترین بخش جشنواره همان داستان نویسی است و دو بخش ديگر" مقاله و  ادبیات" بخش های جانبی این جشنواره هستند.

دبیر یازدهمین جشنواره سراسری داستان نویسان بانه گفت: از ابتدای برگزاری این جشنواره که اولین دوره آن در سال 1378 بوده است تا یازدهمین دوره آن در مجموع 5214 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

کریم پور با ابراز خرسندی از تعداد آثار ارسالی به یاردهمین جشنواره داستان نویسان گفت: استقبال داستان نویسان از این جشنواره رضایت بخش بوده است.

   وی یادآور شد؛ از مجموع 1068 اثر در هر سه حوزه داستان؛ مقاله و ادبیات 73 اثر توسز هیئت داوران برای قرائت در روز جشنواره انتخاب شدند.

دبیر یازدهمین جشنواره داستان نویسان گفت: در حوزه داستان 30 اثر در بخش فارسی؛ 30 اثر بخش کردی و در حوزه مقاله 6 اثر که 3 اثر در بخش فارسی و سه اثر هم در بخش کردی انتخاب شدند و در بخش ادبیات داستان کودک هم 7 اثر که 4 اثر کردی و 3 اثر فارسی توسط هیئت سه نفره بازخوانی و انتخاب شدند.

کریم پور گفت: برای برگزاری هر چه بهتر جشنوار 7 کمیته نیز تعیین شده است که کمیته علمی؛ هنری؛ روابط عمومی؛ انتشارات؛ امور مالی و کمیته اسکان جزء این کمیته ها است.

وی خاطرنشان کرد؛ یازدهمین جشنواره داستان نویسان روزهای 21 الی 23 آذر ماه سالجاری با حضور 120 مهمان از شهرهای کشور در محل سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه برگزار خواهد شد.



برچسب ها :

جشنواره كشوري داستان نويسان بانهآرباباخبرادبياتداستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی