شنبه 18 آذر 1396 / 12:34|کد خبر : 2986|گروه : فرهنگي

رئیس اداره میراث فرهنگی بانه خبر داد:

بافت های با ارزش و قدیمی شهر بانه شناسایی و احیا می شوند

بافت های با ارزش و قدیمی شهر بانه شناسایی و احیا می شوند

رئیس اداره میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه از شناسایی بافت های با ارزش و قدیمی این شهر خبر داد.

سعدالله رحیمی خواه امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: بافت های با ارزش و قدیمی شهر بانه شناسایی و احیا خواهند شد که به همین منظور اولین بازدید میدانی کارشناسان حوزه حفظ و احیا آثار تاریخی و فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان چند روز  پيش بازدیدی میدانی از این بافت ها داشتند.

وی افزود: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان كردستان قسمت هایی از شهر بانه در محله مسجد جامع؛ پارک دوکانان و بانه كون این شهرستان را که داری بافت با ارزش و قدیمی هستند بازدید کردند.  

رحیمی خواه خاطرنشان کرد؛ این بازدید به منظور شناسایی، حفظ و احیا بافت هاي با ارزش و قدیمی شهر بانه انجام شد که در صورت تایید کارشناسان مربوطه مراحل کارشناسی واقدامات قانونی بعدی جهت حفظ و احیاى بافت قدیمی شهر بانه انجام خواهد شد.


رئیس اداره میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری بانه تصریح کرد: هر شهری دارای بافت با ارزش و قدیمی است که این بافت های با ارزش بعنوان هویت فرهنگی و معماری آن شهر بایستی برای آیندگان حفظ و احیا شود.

وی خاطرنشان کرد؛ امروز متاسفانه بعلت ساخت و سازهای بی رویه بسیاری از این بافت های با ارزش که در محله های مخصوص قرار دارند تخریب شدند.

رحیمی خواه گفت: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان کردستات بعد از تایید این بافت های باارزش چنانچه آسیب دیده باشند با هزینه اداره میراث فرهنگی بازسازی و نگهداری خواهند شد.



برچسب ها :

ميراث فرهنگيبانهبافتباارزشقديمياحيا

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی