یکشنبه 19 آذر 1396 / 08:50|کد خبر : 2989|گروه : فرهنگي

بيگلري: سقز پایتخت تئاتر کوردی در جهان هنر است

بيگلري: سقز  پایتخت تئاتر کوردی در جهان هنر است

نماینده مردم شهرستان­های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چهاردهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز، گفت: این جشنواره در سالیان اخیر موجب گشته که سقز از لحاظ فرهنگی زبانزد و به عنوان پایتخت تئاتر کوردی در جهان هنر شناخته شود.

به گزارش آرباباخبر، محسن بیگلری، نماینده­ مردم شهرستان­ های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در پیامی به چهاردهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز اظهار کرد: انسان امروز با خطر جدی غریبانگی با خویش و بحران هویت عاری از فرهنگ روبروست و در غوغای عظیم مادی، حقیقت رمزآمیز وجود او هر روز بیشتر از گذشته به بوته تحریف و فراموشی و انزوا سپرده می­شود.

وی ادامه داد: هنر متعهد به مسایل روز اجتماع و آگاه و حقیقت جو است که می تواند دست انسان گمشده در ورای غرابت های برآمده از تمدن مادی را بگیرد و او را به منزلگه روح حق جوی وی برساند.
 

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنر تئاتر توان رهیابی به زوایای پیدا وپنهان انسان را دارد، افزود: تئاتر می­تواند راه حرکت او را در میان کژراه های فکری بگشاید و دستش را برای یافتن گوهر ناب حقیقت و شناخت درست از دنیای پیرامون بگیرد.
 

بیگلری اذعان کرد: حرکت عظیم فرهنگی که از سالیان قبل توسط جمعی از هنرمندان تئاتر شهر سقز بنا نهاده شد و امسال چهاردهمین دوره آن با هدف توجه به ادبیات غنی و زبان کردی به عنوان پشتوانه­ای در جهت تشویق و ترغیب نویسندگان به نگارش متون نمایشی بر اساس اصالت ها و ارزش های فرهنگی رو به فراموشی مناطق کردنشین ایران و دیگر کشورها با تاکید بر میراث ملی و با نگاهی نو به فرهنگ عامه، رسوم و آیین­های سنتی جاری در این مناطق در حال برگزاری است.

 

وی با تقدیر از مردم فرهیخته این شهرستان و برگزارکنندگان جشنواره تئاتر کوردی سقز خاطر نشان کرد: باید خداوند منان را شاکر بود که این جشنواره مهم در کنار تلاش برای رشد همه جانبه شهرستان سقز در سالیان اخیر موجب گشته که سقز از لحاظ فرهنگی زبانزد و به عنوان پایتخت تئاتر کردی در جهان هنر شناخته شود.


منبع: شبستان



برچسب ها :

بيگلريتئاتر كرديجشنوارهسقزهنر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی