یکشنبه 19 آذر 1396 / 11:02|کد خبر : 2991|گروه : فرهنگي

رئیس اداره میراث فرهنگی بانه:

روستاهای سونج علیا و سفلی بانه قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری روستايي را دارند

روستاهای سونج علیا و سفلی بانه قابلیت تبدیل شدن به  قطب گردشگری روستايي را دارند

رئیس اداره میراث فرهنگی؛ بانه با اشاره به جاذبه و ظرفیت های گردشگری روستاهای سونج علیا و سفلی شهرستان بانه گفت: این دو روستا قابلیت تبدیل شدن به روستاهای هدف گردشگری را دارند.

سعدالله رحیمی خواه امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: روستاهای سونج علیا و سفلی واقع در بخش مرکزی بانه با توجه به جاذبه های طبیعی و مکانی  قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگري روستايي را دارند.

 وی افزود: در همین راستا امروز بازدیدی با بخشدار بخش  مرکزی بانه و جمعی از اهالی و معتمدین روستاهای سونج علیا و سفلی به منظور بررسی وضعیت و پتانسیل های این روستا در زمینه گردشگری صورت گرفت.
 
رحیمی خواه با تاکید بر رفع مشکلات و کاستیهای موجود در این روستاها توسط ارگانها و نهادهای دولتی، گفت: در صورت تبدیل شدن روستاهای مذکور به مقصد گردشگران، برای تعدادی از روستاییان بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم شغل ایجاد شده و از مشکلات بیکاری این روستاها نیر کاسته خواهد شد.


رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بانه نیز ضمن اعلام آمادگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت حمایت از سرمایه گذرانی که قصد سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی در این روستاها را دارند تصريح كرد: با توجه به پتانسیلهای طبیعی و  فرهنگی که زمینه برای  تبدیل شدن آنها را به روستای گردشگری فراهم نموده را دارد.
 

وی ضمن تاکید بر مشارکت هر چه بيشتر اهالی روستاهای سونج عليا و سونج سفلي در توسعه و سرمایه گذاری اظهار داشت: فرهنگ غنی، چشم اندازهای طبیعی و وجود چشمه های آب معدنی فراوان در این روستا که زادگاه مامه رحه بعنوان شخصیت تاریخی و اسطوره فداکاری وجوانمردی است از جمله پتانسیلهای بی مثال این روستا می باشد که باید با همکاری مردم از آنها به نحو احسن بهره برداری کرد.

رحيمي خواه بوم گردی و ایجاد اماکن اقامتی سنتی را در این مناطق مهم برشمرد و گفت: برای ایجاد تاسیسات گردشگری تسهیلات با بهره تک رقمی پرداخت خواهد شد و این موضوع فرصتی برای تسریع در توسعه گردشگری روستایی وبوم گردی خواهد بود.



برچسب ها :

گردشگريبانهسونج عليا و سفليقطب گردشگري روستاييآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی