پنجشنبه 19 شهریور 1394 / 09:39|کد خبر : 3|گروه : اقتصادي

رئيس اداره تعاون كار و رفاه اجتماعي بانه:

2 هزار نفر در تعاوني هاي بانه مشغول بكار هستند

2 هزار نفر در تعاوني هاي بانه مشغول بكار هستند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بانه از اشتغال يك هزار و 896 نفر در تعاوني هاي اين شهرستان خبر داد.

حمید ساعدپناه در گفت‌وگو با خبرنگار آرباباخبر، با بيان اينكه در حال حاضر 94 تعاوني فعال در بانه مشغول به كار است، گفت: اين تعاوني ها زمينه اشتغال براي يك هزار و 896 نفر را در اين شهرستان فراهم كرده اند.

وي با اشاره به اينكه همچنین در حال حاضر ايجاد  6 تعاونی نيز  در دست اجراست افزود: با راه اندازي اين 6 تعاوني زمينه اشتغال براي  98 نفر ديگر فراهم خواهد شد.

ساعد پناه نقش تشکل‌های تعاونی را در ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار بسيار حائز اهميت دانست و خاطرنشان كرد: در سال 93 علي رغم اينكه  برای 252 نفر در بخش مشاغل خانگی مجوز صادر شده است توانستيم  503 فرصت شغلی را هم در سامانه اشتغالزایی ثبت كنيم.


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه همچنین از معرفي 383 طرح کسب و کار خود اشتغالی توسط دبیرخانه کار و اشتغال به بانک‌های عامل در سال گذشته خبر داد.

وی در ادامه به فعالیت تعاونی‌های مرزنشین پرداخت و گفت:  در حال حاضر چهار شرکت تعاونی مرزنشین نيز در بانه وجود دارد که این تعاونی‌ها در حوزه شهرستان‌های مرزی، بنا بر طرح حمایتی دولتی سهمیه ارزی به آنها اختصاص داده می‌شود  كه در سال 93 تعاونی‌های فعال شهرستان در این بخش، 12 میلیون دلار صادرات و 2 میلیون و 600 هزار دلار واردات داشته‌اند.

ساعد پناه همچنين از انتخاب دو تعاونی مرزنشین آلوت و همچنین صنعتگران به عنوان تعاونی‌های برتر کردستان خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها در هفته تعاون امسال تقدیر می‌شوند.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی