چهارشنبه 29 آذر 1396 / 06:49|کد خبر : 3004|گروه : اجتماعي

مدیر جهاد کشاورزی بانه خبر داد:

توزیع رایگان 2700 اصله نهال بادام در بین کشاورزان بانه ای

توزیع رایگان 2700 اصله نهال بادام  در بین کشاورزان بانه ای

مدیر جهاد کشاورزی بانه از توزیع رایگان 2700 اصله نهال بادام دیر گل در بین کشاورزان شهرستان بانه خبر داد.

کریم شریفی امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: امروز تعداد 2700 اصله نهال بادام دیرگل در قالب اجرای طرح توسعه باغات به مجریان این طرح در سطح ده هکتار توزيع شد.

وی افزود: این تعداد نهال از نوع بادام پیوندی و دیر گل بوده که از ارقام شکوفه، تونو، شاهرود وسوپرنوا بوده و باتوجه به شرایط جوی منطقه بعلت دیر گل بودن در برابر سرما مقاوم است.

شریفی تصریح کرد:  بعلت دیر گل بودن خطر سرمای دیر رس که معمولا هر سال در بانه اتفاق می افتد و به این وسیله خسارات زیادی  به درختان بادام بومی وارد میکند را ندارد و همه نهال ها دارای شناسنامه وگواهی سلامت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بانه در ادمه افزود: این نهال های در روستاهای ولی آباد، ساوان، کانی سیب نمشیر، میرآباد، نمازگاه، برده رش و آرمرده کشت گردیده است که تا پایان هفته نیز تعداد 2300 اصله  دیگر هم بصورت رایگان در بین مجریان ومتقاضیان طرح توسعه باغات توزیع خواهد گردید.


وی سپس به اجرای طرح توسعه باغات دیم با گونه انگور رقم خوشناو (تره رشه) اشاره نمود و از توزیع وکاشت 10000اصله قلمه ریشه دار رایگان انگور تا پایان هفته در بانه خبرداد.

  مدیر جهاد کشاورزی بانه خاطرنشان کرد: تمام نهال ها با نظارت اکیپ کارشناسان باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کشت خواهد شد و کلیه اصول فنی کاشت رعایت خواهد شد.

وی  درخاتمه ازتمام متقاضیان به ویژه کشاورزان خواست درصورت تمایل به اجرای طرح توسعه باغات چه در اراضی شخصی وچه در اراضی ملی فاقد پوشش گیاهی به جهاد کشاورزی بانه جهت تشکیل پرونده وبهره مندی از مزایای طرح مراجعه نمایند.



برچسب ها :

طرح توسعه باغات ديمبانهجهاد كشاورزيتوزيع رايگان؛ اصله نهال بادامدير گلارباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی