جمعه 1 دی 1396 / 13:34|کد خبر : 3011|گروه : اجتماعي

امام جمعه موقت بانه :

مشكل كم آبي در بانه جدي است/ مردم در مصرف آب صرفه جويي كنند

مشكل كم آبي در بانه جدي است/ مردم در مصرف آب صرفه جويي كنند

امام جمعه موقت بانه با اشاره به وضعيت كم آبي در بانه، نسبت به اين وضعيت هشدار داد و از مردم خواست در مصرف آب صرفه جويي كنند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا "ملا عبدالله عبدالهی "ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بانه که در مسجد جامع اين شهر برگزار شد؛با اشاره به وضعیت کم آبی در بانه اظهار داشت: مشکل کم آبی در بانه جدی است و مردم بايد به اين موضوع توجه كنند.

وی اسراف را از امور نکوهیده و حرام در اسلام دانست و افزود: با توجه به موضوع كم آبي در بانه نبايد از اين مايه حياتي در مصارف شست و شوی خودرو و معابر استفاده کنیم  چرا كه طبق اعلام مسئولين حوزه آب در حال حاضر  وضعیت کم آبی بانه در مرحله بحرانی است و از طرفي ديگر امسال هم عدم بارش كافي نزولات جوي در فصل  پاييز وضعیت را بغرنج تر کرده است.

ماموستا عبدالهی خاطرنشان کرد؛ پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرموده است: سه گروه در قیامت شامل رحمت الهي نمی شوند که یکی از آنها اسراف کننده در مصرف امور آب است و بوسيله اسراف در مصرف اين نعمت الهي ديگر مسلمانان را از اين نعمتی خداوندی محروم مي کند.

امام جمعه موقت بانه تصریح کرد:  آب مایه حیات است و کسانی که نیازمندان به این مایه حیاتي را محروم کنند از نعمات خداوند در قیامت محروم می شوند.

وی افزود: پیامبر مكرم اسلام(ص) در حدیثی دیگر فرموده است هیچ کس حق ندارد آب؛ مرتع و آتش را كه از ملزومات مسلمانان هست را از آنها محروم کند که در این صورت مشمول رحمت الهی نمی شود.

امام جمعه موقت بانه یادآور شد؛ بايستي مشکل کمبود آب را جدی بگیریم و اگرچهبه ازاي مصرف آن پول هم می دهیم ولي باز نيز حق نداریم هر طور که دلمان  خواست از ان  استفاده کنیم در حالیکه با اسراف ما دیگران با مشکل کمبود مواجه خواهند شد.


ماموستا عبدالهي با اشاره به زلزله هاي اخير گفت: مدتی است که در نقاط مختلف کشور زمين لرزه هاي متعددي رخ می دهد كه این موضوع تلنگري براي انسان ها است كه بيشتر قدر نعمت هاي الهي را بدانند و  از طرفي ديگر  در ساخت و سازها نيز اصول مهندسی را رعایت کنیم.

امام جمعه موقت بانه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع خانواده نيز پرداخت و گفت: محبت در زناشویی به واسطه ازدواج صورت می گیرد و خداوند به واسطه این امر مهم در دل زوجین محبت  قرار داده و این محبت را مایه رحمت و آرامش آنها قرار می دهد.

وی افزود: توجه به خانواده و مشکلات مربوط به حوزه زناشویی مهم است چرا که اولین عامل در سعادت و موفقیت انسان ها در جامعه خانواده خوب و موفق است.

ماموستا عبدالهی بد رفتاری با اهل خانواده را موجب عقوبت دانست و گفت:  در حدیثی از پیامبر است که بهترین امت من کسی است که نسبت به خانواده اش مهربانتر و متواضع باشد.

امام جمعه موقت بانه در ادامه سخنان خود به برکات ازدواج اشاره کرد و گفت: در ازدواج و تشکیل خانواده بركات متعددي نهفته است كه اطاعت امر خداوند کرده و جلب خشنودی او و همچنين ازدياد نسل از مهمترين بركات آن است.
 

وي افزود: اگر والدين به درستی توانستند فرزندان خود را تربیت كنند و از آنان  فرزندان صالحی به جاي ماند آن فرزند صالح چه بسر و يا دختر در روز قيامت موجب بخشش والدين از گناهان در قیامت می شود بطوريکه پیامبر اكرم (ص) در حدیثی به این موضوع تاکید كرده اند.

 



برچسب ها :

امام جمعه موقت بانهمشكل كم آبيبانهاسرافآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی