یکشنبه 3 دی 1396 / 10:04|کد خبر : 3015|گروه : اجتماعي

فرماندار بانه خبر داد:

احداث سالانه يك هزار مسكن غير مجاز در بانه

احداث سالانه يك هزار مسكن غير مجاز در بانه

فرماندار بانه گفت: بطور میانگین سالانه هزار واحد مسكوني غیر مجاز در بانه احداث می شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر،  محمد فلاحی در نخستین سمینار علمی با موضوع عوامل موثر بر وقوع زلزله و ضرورت احداث ساختمان های مقام در برابر آن، اظهار کرد: بطور میانگین سالانه هزار واحد مسكوني غیر مجاز در بانه احداث می شود بطوريكه در طول چهار سال گذشته حدود چهار هزار واحد مسکونی غیر مجاز در نقاط مختلف شهر بانه احداث شده است.

وی با بیان اینکه این ساخت و سازها در نقاط مختلف شهر بانه بويژه در حاشیه شهر احداث شده است افزود: متاسفانه هیچگونه اصول فنی و مقاوم سازی ساختمان منطبق با اصول نظام مهندسي در ساخت اين بناها رعایت نمی شود.
 

فلاحی خاطرنشان کرد؛ در این ساخت و سازها حدود بیست معبر و کوچه غیر اصولی در بانه ایجاد شده است که هیچ گونه اصول شهرسازی در آنها رعایت نشده است و در مواقع بحران موجب ایجاد مشکلاتی در خدمات رسانی خواهد شد.

فرماندار بانه با بیان اینکه در ساخت و سازها بایستی  اصول فنی و شهرسازی رعایت شود خاطرنشان كرد، ماداميكه این موضوع بعنوان دغدغه ای برای مجموعه مدیریت شهری و خود مردم نشود نمي توان با آن جلوگيري كرد.

 

وي نبود زمین برای ایجاد اماکن آموزشی، ورزشی، بهداشتی و تفريحي در محله هايي كه ساخت و سازهاي غير مجاز در آن صورت گرفته است را از ديگر  مشکلات عمده این شهر دانست و تاکید کرد: در بسیاری از محلات حاشیه شهر، بدليل اينكه مطابق با اصول نطام مهندسي و اصول شهرسازي احداث شده است، زمین برای فضای آموزشی و بهداشتی نداریم.

فلاحی در لادامه به آمار صدور مجوزهاي ساخت و ساز در بانه طي چهار سال گذشته نيز اشاره كرد و گفت: در سال 92 تعداد 220 جواز ساختمان، سال 93 حدود 190 جواز، سال 94 نيز 175 جواز  و در سال گذشته 126 جواز و در 9 ماه گذشته امسال هم 87 جواز ساختمان توسط شهرداری بانه برای متقاضیان صادر شده است كه اين آمار نگران كننده است.

افزود: بر اساس ماده 8 ارائه هرگونه انشعابات به ساختمان های فاقد مجوز ممنوع است که این قانون در دولت نهم و دهم لحاظ نمی شد و از سال 92 به بعد رائه خدمات به ساخت و سازهای غیر مجاز ممنوع شد.

نماينده عالي دولت در بانه خاطرنشان كرد: مجددا از دهم خرداد ماه امسال ارائه خدمات و انشعابات به اين ساخت و سازها ارائه شد بطوريكه در بانه از اواسط خردماه امسال تا آخر آذرماه سه هزار انشعاب آب به حاشيه نشينان اين شهر ارائه و هزار نفر ديگر هم در نوبه هستند.

 

وی تصریح کرد: این ذهنیت که مردمداری به منزله رها کردن ساخت و سازها و عدم برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز است باید از بین برد چرا كه در وحله اول حفظ جان مردم و رعایت قانون بایستی مورد توجه مديريت شهري و اولویت سازمان نظام مهندسی و شهرداری باشد تا جامعه ایمن داشته باشیم.

فرماندار بانه با اشاره به  زلزله اخير كرمانشاه گفت: وقوع اين زلزله درس هاي زيادي به همه ما داد كه مهمتر از همه آنها رعايت اصول فني و مقاوم سازي بناها در برابر زلزله است.

وي گفت: در زلزله اخير كه بانه با قدرت 4.9 ريشتر لرزيد حدود 477 خانه ترك برداشته و دچار خسارت شدند كه بيشتر اين خانه ها ناكارآمد و داراي بافت فرسوده بودند.

 



برچسب ها :

فرماندار بانهسمينارعوامل موثر بر وقوع زلزلهبانهمسكن غير مجاز

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی