چهارشنبه 6 دی 1396 / 09:16|کد خبر : 3019|گروه : فرهنگي

نماینده ولی فقیه در کردستان:

تخصيص 11 ميليارد ریال برای تكميل مدرسه علوم دینی بانه

تخصيص 11 ميليارد ریال برای تكميل مدرسه علوم دینی بانه

نماینده ولی فقیه در کردستان در جمع ائمه جمعه و جماعات شهرستان بانه گفت: امسال یازده میلیارد ریال برای تکمیل مدرسه علوم دینی بانه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و همچنین نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در نشست با ائمه جمعه و جماعات شهرستان بانه با اعلام این خبر اظهار داشت: تاکنون 7 میلیارد ریال برای تکمیل مدرسه علوم دینی بانه هزینه شده و در سال جاری نیز حدود  11 میلیارد ریال دیگر به این منظور اختصاص یافته است.

وی افزود: برای تکمیل مدارس علوم دینی در مریوان و سقز و کامیاران نیر اعتبارات قابل ملاحضه ای در نظر گرفته شده است بطوریکه برای تکمیل مرکز علوم ديني سقز 1 میلیارد و 700 میلیون ریال و براي شهرستان های مریوان و کامیاران نیز هر کدام یک میلیارد و 400 میلیون تومان تعیین شده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان کردستان تامین این مبالغ را  از محل اعتبارات بودجه حوزه های علمیه در بخش عمراني برشمرد.

 آیت الله شاهرودی: تامین آتیه، مسکن، اعطای مدارج علمی معادل، احیا و ایجاد حوزه های علوم دینی از مهمترین برنامه های پیش رو در زمینه بهبود وضعیت روحانیون اهل سنت عنوان کرد و افزود: اگر چه همه این مشکلات تا حدودی وجود دارد اما گام های مناسبی تا کنون در رفع این مشکلات برداشته شده است.

وی تحت پوشش قرار دادن روحانیون در بیمه تامین اجتماعی ؛حل مشکل سربازی طلبه هاي اهل سنت  و تلاش برای افزایش درآمد روحانيون با ایجاد زمینه اشتغال در دانشگاه ها و مدارس با اقامه نماز در این مراکز و یا تدریس از جمله این اقدامات برشمرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: خدمات در حوزه های علمیه اهل سنت و شیعه بطور مساوی ارائه می شود و همه روحانیون شهریه ای ثابت دریافت می کنند كه علاوه بر این روحانیون در قبال خدمات و كارهاي متفرقه اي جدا از درس خواندن حقوق جداگانه اي نیز می گیرند.

وی افزود: ایجاد و راه اندازی مرکز تخصصی امام شافعی توسط شورای برنامه ریزی علوم حوزوی اهل سنت در زمینه ارتقاء تحصیلی طلبگان برای کسب سطوح سه و چهار برشمرد و گفت: این مراکز حوزوی هستند ولی مدرک دانشگاهی به طلبه های فارغ التحصیل ارائه می دهد.

نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري گفت: ارتقای تحصیلی و جایگاه علمی روحانیون ضروری است که در این ارتباط در بسیاری از شهرها مدرسه علم دینی وجود دارد و در سنندج هم براي اين منظور مدرسه قبا و مرکز تخصصی احداث شده است.



برچسب ها :

ايت الله حسيني شاهروديبانهنشست با ائمه جمعه و جماعاتمدرسه علوم دينيبودجهحوزه هاي علميه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی