چهارشنبه 6 دی 1396 / 09:33|کد خبر : 3020|گروه : فرهنگي

نماينده ولي فقيه در كردستان:

دارالقرآن در شهرهاي كردستان احداث مي شود

دارالقرآن در شهرهاي  كردستان احداث مي شود

نماینده ولی فقیه در کردستان با بيان اينكه بزرگترین دارالقرآن بین المللی در سنندج احداث می شود گفت: مركز دارالقرآن در ساير شهرستان هاي كردستان هم احداث مي شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز سه شنبه در همایش تجلیل از خادمان، فعالان و خیرین قرآنی شهرستان بانه با تاکید بر ضرورت وجود دارالقرآن در همه شهرها اظهار کرد: دارالقرآن بين المللي سنندج از محل کمک دفتر مقام معظم رهبری در زمینی به مساحت یک هکتار ساخته خواهد شد.


وي افزود: دارالقران مذکور با هزینه ایی حدود 70 میلیارد ریال در شهر سنندج احداث می شود که سعی می کنیم در شهرهای دیگر استان هم دارلقرآن ساخته می شود چرا که مراكز قراني دارالقرآن ها تاثير مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در بين آحاد جامعه دارد.

آيت الله شاهرودی با اشاره به ساخت دارالقران مریوان گفت: این دارالقران با مساعدت فرماندار ساخته می شود و در بانه نیز زمینی برای احداث مجتمع فرهنگی قرآنی به مساحت 600 متر مربع در نظر گرفته شده است که فرماندار بانه هم قول مساعد دادند در بودجه سال آینده اعتباري برای احداث آن در نطر گرفته شود.
 

نماينده ولي فقيه در كردستان قران را مایه نجات بشریت از ظلمت، تاریکی ها و بدبختی ها دانست و خاطرنشان كرد، خداوند خواسته از طريق قرآن انسان ها را نجات داده و به سمت نور هدایت کند .

آيت الله شاهرودی خاطرنشان کرد: انسان ظرفیت هایی دارد که می تواند از ملائک هم برتر شود بطوريكه در زمين  مثل خداوند شود و به این موضوع در احادیث قدسی اشاره شده است.

نماینده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان کرد: خداوند در حقیقت ویژگی ها و صفات حمیده انسان را بر مبنای قرآن قرار داده است و قرآن در رسولخدا (ص) نازل شده و او را الگوی جهان قرار داده است و لذا هر چه پیامبر بيان مي كند با استناد به قران است چرا كه كلام الهي در شخصیت ایشان نفوذ کرده است.

وی تصریح کرد: مسلمانان هر جا که به دستورات و رهنمودهاي سازنده قرآن عمل کرده اند سعادتمند شدند و نمونه بارز آن موضوع ارتقاي توان دفاعی است که در قرآن به این بحث تاکید صریح کرده است چرا که کشورهای قدرتمند عزیز هستند.

حجت الاسلام شاهرودی با اشاره به وضعيت موجود منطقه خاورميانه و تحلیل های استکبار گفت: اگر به دقت بنگريم مي بينيم كه حضور  آمریکایی ها در کشورهایی  که به لحاظ توان دفاعی ضعیف هستند پررنگ است بطوريكه اين كشورها را به حیات خلوت خود براي تامين منافع شان تبديل كرده اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری؛ ال سعود را بازیچه استکبار دانست و گفت: امروزه عربستان فجیع ترین جنایت ها را در یمن مرتکب می شود و مردم بی گناه یمن را به خاک و خون می کشد.

وی تصریح کرد: مردم مظلوم یمن هم با ایستادگی در برابر جنایات سران صعودی روز به روز توان دفاعی و نظامی خود را ارتقا مي دهند و توانسته اند  با افزايش توان موشكي و انجام  حملات موشکی خود به عربستان انها را به ذلت بکشانند.

حجت الاسلام شاهرودی گفت: اگر مردم مظلوم کشورهای اسلامی در دنیای امروز توان نظامی و دفاعی خود را در برابر استکبار و مستکبران جهانی و منطقه ای بالا نبرند مورد آماج حملات کفار و استکبار قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه گفت: در مباحث خانوادگی و اجتماعی نیز رهنمودهای قرآن کریم راهگشا است بطوریکه قران کریم حتی در مسائل ریز زندگی امروزی هم حرف برای گفتن دارد و اگر قران در زندگی ها جاری شود مشکلات اجتماعی و اسیب ها کاهش می یابد.

حاج آقا شاهرودی رمز پیروزی بزرگان دینی و سیاسی در برهه های مختلف را در سایه عمل به قرآن دانست و گفت: تمام مسائل سیاسی؛ حکومت داری؛ اقتصادی و سیاسی برای حکومت بر جامعه اسلامی در قران وجود دارد.

قران کریم به شیوه ای بسیار جالب دوستی مسلمانان را با کفار و یهودیان منع کرده است چرا که اگر آنها فرصت پیدا کنند مسلمانان را از بین می برند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در کردستان با انتقاد از رابطه ِشکار و پنهان برخی دولت های کشور های لسلامی با اسرائیل  یادآور شد؛ ایستادگی در برابر صهیونیست ها و مقابله با آنان منطق قرآن است و مسلمانان بایستی در این راستا به دستورات صریح قرآن عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرآن کریم حتی در مورد خوردن و آشامیدن نیر دستورات سازنده ای دارد که اگر به آن عمل شود ریشه بسیاری از بیماری ها خشکیده می شود.

 

 

 

 

 



برچسب ها :

بانهآيت الله شاهروديدارالقرآنهمایش تجلیل از خادمانفعالان و خیرین قرآنی شهرستان بانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی