چهارشنبه 6 دی 1396 / 16:14|کد خبر : 3022|گروه : اجتماعي

مدير آموزش و برورش بانه:

امسال 615 نفر در كلاس هاي سوادآموزي بانه ثبت نام كردند

امسال 615 نفر در كلاس هاي سوادآموزي بانه ثبت نام كردند

مدير آموزش و پرورش بانه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی اين شهرستان گفت: امسال 615 نفر در كلاس هاي سوادآموزي بانه ثبت نام كرده و جذب شدند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، سومين جلسه شوراي پشتیبانی سوادآموزی شهرستان بانه امروز بمناسبت فرا رسيدن 7 دي ماه سالروز فرمان تاريخي حضرت امام (ره) در 7 دي ماه سال 58 مبني برتشكيل نهضت سواد آموزي در محل فرمانداري بانه برگزار شد.

رضا خضري مدير آموزش و پرورش بانه در جلسه شوراي پشتیبانی سوادآموزي اين شهرستان با اشاره به اقدامات اين اداره در حوزه سوادآموزي طي سالجاري گفت: امسال 615 نفر در كلاس هاي سوادآموزي اين شهرستان در دوره هاي سوادآموزي و انتقال ثبت نام كرده و جذب شدند.

وي با بيان اينكه مشكل عمده شهرستان بانه در حوزه سوادآموزي مربوط به جذب بي سوادان است افزود: در حوزه تشكيل كلاس هاي سوادآموزي و آموزشياران هيچ گونه مشكلي نداريم بلكه عمده مشكل اداره آموزش و پرورش بانه در حوزه سواد آموزي مربوط به جذب افراد در دوره سوادآموزي است.

مدير آموزش و پرورش بانه با تاكيد بر اينكه ريشه كن كردن بي سوادي به تنهايي از عهده آموزش و پرورش خارج است گفت: با سواد كردن جامعه بي سوادي در بانه منوط به همكاري و تعامل همه ادارات و نهادها با آموزش و پرورش و اداره سوادآموزي اين شهرستان است.

اين مسئول با اشاره به آمار افراد بالاي شش سال در استان كردستان گفت: طبق آمار اداره كل آموزش و پرورش كردستان حدود يك ميليون و 432 هزار و 847 نفر كه لازم التعليم هستند مي باشد كه از اين تعداد يك ميليون 169 هزار و 552 نفر آنها با سواد هستند .

خضري گفت: وضعيت باسوادي افراد در فاصله سني 10 تا 40 سال در استان كردستان داراي رتبه خوبي در سطح  كشور است  اما از 40 سال به بالا تعداد بي سواد زيادي وجود دارد كه همين عامل باعث افزايش آمار بي سوادي در  استان كردستان شده است.

وي با اشاره به اينكه  بازه سني افرد براي شركت در كلاس هاي سواد آموزي فاصله سني 10  تا 49 سال مي باشد خاطر نشان كرد: جذب افراد بالاي 40 سال در كلاس هاي سواد آموزي بسيار سخت است.

مدير آموزش و آموزش و پرورش بانه  تصريح كرد: با توجه به اقداماتت مناسبي كه دزمينه باسواد كردن افراد بي سواد در كردستان و بانه انجام شده است دصد باسوادي افراد در  فاصله 10 تا 49 سال بيش از 92 درصد است كه در اين بين مردان سهم بيشتري از با سوادي نسبت به زنان برخوردار هستند.

خضري گفت: امسال ثبت نام براي شركت در كلاس هاي سواد آموزي  بصورت سيستمي انجام گرفته است و طبق تفاهم نامه تعهد اداره سواد آموزي بانه براي جذب افراد در دوره سواد آموزي طي  سالجاري 904 نفرتعيين شده است و اين تعهد  براي دوره انتقال نيز 250 نفر است.

وي افزود: علي رغم اينكه در شش ماهه نخست امسال نگذاشتند ثبت نام  كنيم در سه ماهه سوم امسال 350 نفر تحت پوشش قرار داديم و در دوره انتقال نيز بيش از سهميه تعيي شده جذب داشتيم.


اين مسئول تصريح كرد: در بحث آموزش نيز 68 نفر مشغول آموزش هستند كه به صورت قرار دادي و يا از خود  فرهنگيان اموزش و پرورش بانه بصورت اضافه كار مشغول آموزش هستند.

خضري با بيان اينكه سامانه ثبت نام كلاس هاي سوادآموزي فعلا مسدود است گفت: قرار بود كه تا چند روز گذشته باز شود ولي تا كندن هيچ خبري نيست و اميدواريم با باز سدن سامانه مذكور بتوانيم افراد بيشتري را در كلاس هاي سوادآموزي جذب كنيم.

وي تصريح كرد: تعداد 9 نفراز مجموعه آموزش و پ
رورش بانه بطور  مستيقم در حوزه مربوط به سواد آموزي مشغول فعاليت شبانه روزي هستند و از ابتداي سالجاري تا 9 ماهه نخست امسال سه جلسه شوراي بشتيباني  سواد آموزي برگزار و در كنار آن  جلسات بهبود كيفيت و امتحانات هم  هر ماه  بصورت منظم برگزار شده است.

وي مهمترين هدف از برگزاري
جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی اين شهرستان را استفاده از ظرفيت ساير ادارات و نهادهاي دولتي در جذب بي سوادان براي ريشه كن كردن بي سوادي در بانه برشمرد و از مسئولين ادارات مربوطه خواست در اين زمينه ياري ده آموزش و پرورش باشند.

خضري همچنين از برگزاري جلسات با بخشداران بخش هاي بانه و مديران نهادهاي خدمات رسان  در رابطه با موضوع سوادآموزي هم خبر داد و گفت: استفاده از ظرفيت اين ارگانها براي جذب افراد در كلاس هاي سواداموزي مي تواند به ريشه كن كردن بي سوادي كمك كند.

 



برچسب ها :

مدير آموزش و پرورش بانهشوراي پشتیبانی سوادآموزی شهرستان بانهجذب بي سوادسوادآموزي

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی