پنجشنبه 7 دی 1396 / 12:33|کد خبر : 3023|گروه : اقتصادي

نماینده سقز و بانه:

وعده مسئولین در خصوص بیمه کولبران محقق نشده است

وعده مسئولین در خصوص بیمه کولبران محقق نشده است

نماینده مردم سقز و بانه از عدم تحقق وعده مسئولين در خصوص بيمه كولبران گفت: وعده مسئولین در خصوص بیمه کولبران با گذشت قريب به يكسال هنوز محقق نشده است

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه صبح امروز در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان بانه که با حضور وزیر کار و استاندار کردستان در سالن اجتماعات اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه برگزار شد؛ اظهار داشت: بانه شهر پاساژها و پر از نخبگان  اقتصادی است که طی سال های گذشته توانستند به خوبی از فرصت مرز در این شهرستان استفاده کنند.

وی افزود: این در حالی است که این فرصت برای بسیاری دیگر از شهرهای مرزی کشور هم وجود داشت ولی آنها نتوانستند از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

بیگلری همچنین به سابقه درخشان مردم بانه در تجارت طی سال های گذشته هم اشاره کرد و گفت: مردم و تجار بانه ای طی سنوات گذشته با مسافران و مهمان هایی که از سایر شهرهای کشور برای خرید به اين شهر آمدند با نهایت انصاف و ادب برخورد کردند بطوریکه الان بانه زبانزد خاص و عام در کشور است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس همچنین به پیشگام بودن مردمان این شهر در کارهای خیر و عام المنفعه نيز اشاره اي کرد و گفت: احداث 60 مدرسه خیرساز و مشارکت در ساخت یک واحد دانشگاه از جمله این اقدامات است و باز هم یک دانشگاه دیگر قراراست در آینده با مشارکت مردم بانه در این شهر احداث شود.

 

 بیگلری از عدم تحقق وعده مسئولین در خصوص بیمه کولبران هم انتقاد کرد و گفت: تفاهم نامه این موضوع بیست اسفندماه سال گذشته بین اداره کار و مسئول عشایری کردستان در زمان استاندار وقت مهندس زاهدی منعقد شد که متاسفانه تا به امروز عملیاتی نشده است و انتظار داريم وزير محترم كار دستور بدهند هر چه زودتر وضوع بيمه كولبران عملیاتی شود.

بیگلری همچنین با اشاره به سخنان وزیر کشور  در باره جایگزین شدن پیله وری با کولبری هم ابراز نگرانی کرد و گفت: نگران هستیم که با جایگزین شدن پیله وری موضوع بیمه کولبران به فراموشی سپرده شود.

 

نماینده مردم سقز و بانه از طولانی شدن روند احداث درمانگاه تامین اجتماعی هم گله کرد و گفت : سه سال پیش کلنگ احداث این درمانگاه به زمین زده شد ولی تا به امروز همچنان به اتمام نرسیده و امیدواریم طبق وعده مسئولین این درمانگاه برای دهه فجر افتتاح شود.


بیگلری با بیان  اینکه افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در بانه زیاد است گفت: انتظار داریم از لحاظ پرسنل و پزشک متخصص و امکانات برای درمانگاه تامين اجتماعي بانه ویژه دیده شود و مسئولين مربوطه  هر چه زودتر بحث تجهیز آن را پیش بینی و حل كنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از عدم امکانات ورزشی برای کارگران در بانه هم انتقاد کرد و گفت: در بانه هیچ گونه مکان و امکانات ورزشی برای کارگران نداریم و این در حالی است که در محوطه اداره کار این شهرستان زمین کافی برای احداث محوطه ورزشی وجود دارد و خودمان می توانیم با جذب کمک خیرین و مساعدت شما در این امر یک مکان ورزشی مناسب و در خور برای کارگران در بانه احداث کنیم.

  نماینده مردم شهرستان هاي سقز و بانه به ضرورت احداث پایگاه خدمات اجتماعی در بانه هم تاکید کرد و گفت: با توجه به آمار بالای معلولین در این شهر ضروری است.

وی گفت: علی رغم داشتن شرایط افرادی هستند که در نوبه برای تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که با سفر رئیس سازماندبهزیستی کشور بخشی از انان تحت پوشش قرار گرفتند که انتظار داریم با دستور وزیر کار نصف ديگر هم كه پشت نوبت براي تحت پوشش قرار گرفتن بهزیستی قرارد دارند هر چه زودتر بهره مند شوند.

 بیگلری گفت: مردم بانه که بش از 74 درصد به روحانی رای دادند انتظار دارند دولت تدبیر و امید نیز به آنها خدمات ارائه کند و مشکلاتشان را حل کند.

 نماینده سقز و بانه از وزیر کار خواست تا زمینه حضور شرکت های سرمایه گذاری را استان کردستان به خصوص منطقه ویژه اقتصادی بانه فراهم کند.



برچسب ها :

بيگلريسقز و بانهنمايندهوزير كارشوراي اداري بانهبيمه كولبرانوعده مسئولين

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی