چهارشنبه 13 دی 1396 / 11:06|کد خبر : 3036|گروه : اجتماعي

عاملان انتشار عکس‌های خصوصی بانوی مریوانی دستگیر شد‌ند

عاملان انتشار عکس‌های خصوصی  بانوی مریوانی دستگیر شد‌ند

رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: عاملان انتشار عکس‌های خصوصی بانوی مریوانی در فضای مجازی استان کردستان دستگیر شد‌ند.

به گزارش آرباباخبر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ فرامرز شاکری اظهار داشت: متأسفانه برخی کاربران فضای مجازی به اشتباه در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی مرتکب اعمالی می‌شوند که برای خود تبعات قضایی به بار می‌آورد و باید در محاکم قضایی حاضر شده و پاسخگو باشند‌.

وی گفت: وی عواقب دوستی‌های اینترنتی و آسیب‌های انتشار اطلاعات محرمانه و خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی، بسیار زیاد است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان از تازه‌ترین جرمی که با این موضوع در شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاده خبر داد و تصریح کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مریوانی مبنی بر تغییر و انتشار فیلم و صوت به صورت مستهجن، شناسایی عامل یا عاملان انتشار در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان مریوان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکیه در تحقیقات اولیه اظهار داشت، اخیراً شخصی ناشناس با ایجاد اکانت و صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و گذاشتن تصویر بنده در کنار تصاویر مستهجن‌، باعث هتک حیثیت شده و با آبروی من در خانواده و جامعه بازی کرده است‌.

سرهنگ شاکری افزود: کارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری موضوع مطروحه اقدام و با به کارگیری شگردهای فنی و پلیسی، متهمان را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی به پلیس فتا احضار شدند.

وی با اشاره به انجام تحقیق از متهمین و مستندات لازم اظهار کرد: متهمین لب به اعتراف گشودند و در اعترافات خود اظهار کردند که با شاکیه دوست هستند و با توجه به اینکه شاکیه در زندگی شخصی خود موفق بوده ما دو نفر از روی حسادت این کار را انجام دادیم و تصاویر وی را که در اختیار داشتیم با فتوشاپ در کنار تصاویر مستهجن قرار می‌دادیم و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردیم.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با بیان اینکه در نهایت متهمین به مرجع قضایی معرفی شدند، در توصیه به خانواده‌ها تاکید کرد: باید در انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی و خصوصی خود در بین دوستان و آشنایان دقت کنیم تا تصاویر و اطلاعاتی را که به اشتراک می‌گذاریم در صورت بروز اختلاف و یا قصد سوء استفاده توسط فردی، خطری متوجه ما و آبروی خانواده نباشد.

سرهنگ شاکری با بیان اینکه منتشر کردن مسائل خصوصی و تصویر در شبکه‌های اجتماعی به مصلحت نیست، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت نیاز به مشاوره و یا برخورد با موارد مشکوک موارد را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR بخش تماس به پلیس گزارش بدهند.



برچسب ها :

پلیس فتافضای مجازیوستی‌های اینترنتیتصاویر مستهجنمرجع قضایی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی