یکشنبه 17 دی 1396 / 08:52|کد خبر : 3039|گروه : اقتصادي

رئیس اداره کار بانه:

تصویب 52 طرح اشتغالزايي با اعتباری بیش از 34 میلیارد ریال در بانه

تصویب 52 طرح اشتغالزايي با اعتباری بیش از 34 میلیارد ریال در بانه

رئيس اداره کار بانه از تصویب 52 طرح با اعتبار 34 میلیارد و 613 میلیون ریال طی 5 جلسه گذشته کارگروه اشتغال این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بانه شامگاه گذشته در سالن جلسات فرمانداری بانه و با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد.

حمید ساعد پناه رئیس اداره کار؛ تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بانه و همچنین دبیر کارگروه اشتغال این شهرستان در ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بانه اظهار داشت: امسال مبلغ 642 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزايي با عنوان اعتبارات اشتغال فراگیر به استان کردستان اختصاص یافته است که سهم شهرستان بانه از این اعتبارات حدود 10 درصد است.

وی افزود: بر اساس این ده درصد از اعتبارات اشتغالزايي سهم شهرستان بانه از تسهیلات اشتغالزایی فراگیر مبلغ 64 میلیارد تومان است.

ساعد پناه تصریح کرد: از سهم 100 درصدی شهرستان میزان 60 درصد آن بصورت ابلاغی تخصیص یافته و 40 درصد باقی مانده هم بصورت شناور است.

رئیس اداره کار بانه در ادامه با اشاره به عملکرد کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اين شهرستان خاطرنشان کرد؛ در حال حاضر طی 5 جلسه گذشته کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بانه تا کنون تعداد 52 طرح به تصویب این کارگروه رسیده است.

وی یادآور شد: برای این تعداد طرح مبلغ 34 میلیارد و 613 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و پرونده های مذکور به بانک های عامل جهت پرداخت معرفی شدند که زمینه اشتغال 475 نفر را فراهم می سازد.

 

ساعد پناه با بیان اینکه طرح های بیش از 250 میلیون تومان پس از تصویب در کارگروه اشتغال برای تصویب نهایی به کارگروه اشتغال استان ارجاع داده می شوند گفت: از مجموع 52 طرح مذکور تعداد 15 طرح آن بیش از 250 میلیون تومان بوده است که پس از تایید در کارگروه شهرستان به استان ارسال شده اند.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در ادامه سخنان خود به تعداد شغل های ثبت شده در سامانه رصد هم اشاره کرد و گفت: تا کنون 77 شغل در سامانه رصد این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی افزود: از این تعداد شغل که در سامانه رصد شهرستان بانه به ثبت رسیده است 5 نفر مربوط به اداره بهزیستی، 2 نفر آموزش و پرورش، تعداد 30 نفر توسط کمیته امداد حضرت امام؛ 11 نفر اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بانه و در نهایت 29 نفر مربوط به صندوق مهر امام رضا (ع) شهرستان بانه است.

ساعد پناه ثبت شغل های ایجاد شده در سامانه رصد را مهم دانست و یادآور شد؛ ملاک امتیاز بندی در حوزه ایجاد اشتغال سامانه رصد است که می طلبد مسئولین ادارات متولی با حساسیت بیشتری در این زمینه اقدام کنند.



برچسب ها :

كارگروه اشتغالبانهسرمايه گذاريتسهيلات اشتغال فراگيرآرباباخبربانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی