یکشنبه 24 دی 1396 / 08:24|کد خبر : 3051|گروه : اجتماعي

معاون استاندار کردستان:

پروژه انتقال آب سد عباس آباد به بانه افتتاح مي شود

پروژه انتقال آب سد عباس آباد به بانه افتتاح مي شود

معاون عمرانی استاندار کردستان از افتتاح و بهره برداری از پروژه آب سد عباس آباد به بانه تا دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ امیر قادری معاون امور عمرانی استاندار کردستان به همراه مدیر عامل آبفای شهری استان و جمعی از مسئولین استانی و محلی از پروژه انتقال آب سد عباس آباد به بانه دیدن کرد.

انتقال آب سد عباس آباد کمبود آب شهر بانه را در بلند مدت بر طرف می کند

امير قادري معاون عمرانی استاندار کردستان در حاشیه این دیدارها در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پروژه انتقال آب سد عباس آباد بانه به شبکه آب شرب شهری بانه تا دهه فجر امسال به اتمام و بهره برداری خواهد رسيد.

وی افزود: برای اتمام پروژه مذکور شش میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که سه میلیارد آن توسط وزارت نیرو و سه میلیارد دیگر هم از محل اعتبارات و منابع داخلی خود شرکت آبفای شهری استان کردستان تامین شده است.

مهندس قادری با بیان پروژه انتقال آب سد عباس آباد بانه در دو فاز اجرا شده است خاطرنشان کرد، فاز دوم این پروژه که اصلی ترین مرحله کار است در دهه فجر امسال به بهرداری خواهد رسید.

معاون استاندار کردستان تصریح کرد: با بهره برداری از پروژه انتقال آب سد عباس آباد عملا مشکل کم آبی شهر بانه ناشی از کاهش نزولات جوی و افزایش جمعیت را تا چند سال آینده برطرف می كند.

پروژه انتقال اضطراري  آب سد عباس آباد به بانه در نوع خود بي سابقه است

در ادامه مهندس محمدحسین محمدی مدیر آبفای شهری استان کردستان نیز این پروژه را در توع خود بی نظیر دانست و گفت: پروژه انتقال سد عباس آباد بانه به صورت اورژانسی و در اسرع وقت براي نخستين بار در این شهر اجرا  و به بهره برداری رسید.

وی افزود: انجام این حجم بالا از کار در بازه زمانی کوتاه از ویژگی های بارز پروژه انتقال آب سد عباس آباد است که در نوع خود در استان كردستان  بی سابقه و كم نظير است.

مدیر عامل شرکت آبفای شهری استان کردستان؛ تصریح کرد این پروژه در دو مرحله انجام شد که مرحله نخست آن در آبان ماه امسال با ظرفيت 90 متر مکعب در ثانیه به شبکه آب شرب شهری بانه وصل شد و  فاز دوم این پروژه هم با ظزفيت 250 متر مکعب بر ثانیه به زودي و تا دهه مبارك فجر امسال به شبكه آب شهري افزوده خواهد شد.

فرآيند تصفيه آب سد عباس آباد استاندارد است

در خاتمه جلال صالحی رئیس آبفای شهری بانه نیز کیفیت آب از ایستگاه بویین به شهر بانه را دارای کیفیت خوب دانست و گفت: در فرآیتد تصفیه آب انتقالی از سد عباس آباد تمام معیارها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: فرآیند تصفیه آب لنتقالی از سد عباس آباد به داخل شبکه آب شرب شهری بانه توسط  دستگاه های تصفیه سیار و استاندارد انجام می شود و جای نگرانی نیست.
 

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری بانه گفت: آبی که از سد عباس آباد وارد ایستگاه پمپاژ بویین می شود، توسط 6 دستگاه فیلتر به طور کامل تصفیه و سپس از طریق دستگاه های پمپاژ، به منبع ذخیره 1000 متر مکعبی عثمان آباد منتقل می شود.

مهندس  صالحی با اشاره به اینکه در طرح اضطراری انتقال آب سد عباس آباد به شهر بانه، کل مراحل تصفیه آب توسط فیلترها انجام می شود افزود: همه اقدامات و مراحلی که در تصفیه خانه اصلی آب سد بانه انجام می شود، اینجا هم دقیقاً انجام می گیرد، با این تفاوت که در اینجا به صورت اضطراری و سیار انجام می شود.

 



برچسب ها :

پروژه انتقال آب سد عباس آباد بانهبانهدهه فجرمشكل كمبود آب

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی