یکشنبه 24 آبان 1394 / 15:50|کد خبر : 306|گروه : فرهنگي

امام جمعه بانه در پیش کنگره امام شافعی:

هدف دشمنان از تفرقه افکنی بین شیعه و سنی تضعیف قدرت مسلمانان است

هدف دشمنان از تفرقه افکنی بین شیعه و سنی تضعیف قدرت مسلمانان است

امام جمعه بانه با بیان اینکه دشمن از اتحاد و همبستگی مسلمانان می هراسد گفت: امروزه دشمنان اسلام با تفرقه افکنی بین شیعه و سنی قصد تضعیف قدرت مسلمانان را دارند.

 به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه شهرستان بانه پیش از ظهر امروز یکشنبه 24 آبانماه در پیش کنگره امام شافعی(رض) که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، روحانیون و اندیشمندان بزرگ اهل سنت کردستان ایران ، عراق و  کشور نوروژ در سالن ورزشی 2 هزار نفره گلشهر بانه برگزار شد، با اشاره به کینه توزی دشمنان اسلام نسبت به مسلمانان اظهار داشت: دشمنان اسلام همواره از اتحاد و همبستگی بین مسلمانان هراس داشته و تلاش کرده اند که بین دو فرقه بزرگ اسلامی(شیعه و سنی) تفرقه افکنده و از این طریق مانع از اتحاد و همبستگی مسلمانان و تضعیف قدرت آنان شوند.


وی افزود: امروز دشمن با راه اندازی و حمایت از گروهک های افراطی و تندرو که عده ای از مسلمانان را تکفیر می کنند دو هدف عمده را دنبال می کنند که خشن جلوه دادن چهره اسلام در اذهان مردم دنیا و تضعیف قدرت مسلمانان با کشتار انها بدست همدیگر از جمله مهمترین این اهداف می باشد.

حیدری با اشاره به وضعیت سیاسی و عقیدتی دوران زندگی امام شافعی(رض) گفت: دوران حیات امام شافعی(رض) درست مصادف با زمانی بود که مخالفت مذاهب اسلامی با همدیگر در اوج خود بوده بطوریکه دوستداران اهل بیت پیامبر(ص) به شدت تحت فشار و مورد بغض و کینه خلفای متعصب و ظالم عباسی قرار داشتند و ایشان در راستای ایجاد وحدت بین مذاهب مختلف اسلامی در دوران حیات خویش زحمات فروانی کشیدند.

 

  امام جمعه بانه تصریح کرد: عشق و محبت امام شافعی(رض) نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) را می توان در اشعار و بیانات ایشان نسبت به خاندان نبوت به وضوح مشاهده کرد بطوریکه عشق و ارادت این عالم برجسته اسلامی در اشعار و سخنان ایشان نمود کامل دارد.

 وی با بیان اینکه پیروان مذهب امام شافعی(رض) نیز سرشار از عشق و محبت به سلاله پاک رسول الله(ص) هستند خاطرنشان کرد: برادری و برابری اهل سنت شافعی مذهب با برادران اهل تشیع از طریق اهل بیت(ع) محکم و استوار است.


 



برچسب ها :

امام جمعه بانهپیش کنگره امام شافعی در بانه: شیعه و سنیتکفیروحدت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی