جمعه 29 دی 1396 / 13:54|کد خبر : 3062|گروه : سياسي

مسئولین به تعهدات خود در قبال مردم عمل کنند

مسئولین به تعهدات خود در قبال مردم عمل کنند

امام جمعه موقت بانه با اشاره به جایگاه وفای به عهد در اسلام و تاکیدات دینی در این خصوص گفت: مسئولین به تعهدات خود در قبال مردم عمل کنند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه اين شهر که در مسجد جامع بانه برگزار شد؛ با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص وفای به عهد و عمل به آن اظهار داشت: طبق آیات و روایات اسلامی خوش قولی و عمل به تعهدات از ضروریات دینی و نشانه های ایمان است.

وی افزود: رسول گرامی اسلام(ص)  بهترین الگو و اسوه برای مسلمانان در تمام زمینه ها بویژه وفای به عهد و خوش قولی است بطوریکه ایشان نسبت به تعهداتی که با کفار هم که داشتند وفادار بودند.

ماموستا کریمی از مسلمانان بویژه مسئولین خواست در زمینه وفای به عهد و خوش قولی پیامبر اسلام را سرمشق و الگوی خود قرار دهند و نسبت به تعهداتی که در قبال دین؛ جامعه و مردم دارند پای بند باشند.

امام جمعه موقت بانه با بیان اینکه مسئولین در قبال مردم و انجام وظایف و تعهدات خود مسئول هستند از آنها خواست نسبت به وظایفی که نسبت به مردم و جامعه دارند به نحو احسن عمل کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه هر کس در جایگاهی که دارد نسبت به وظايفش متعهد و دلسوز باشد جامعه رو به رشد و سعادت پیش خواهد رفت و اگر غير از اين باشد خداوند دشمنان را بر آنها مسلط خواهد كرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مواضع رئیس جمهور جدید آمریکا در موضوع برجام هم گفت: این فرد که از سلامت جسمی و روحی استانداردي برخوردار نيست از روز اولي ی که بر سر کار آمد مخالفت خود را با این قرارداد بین المللی اعلام کرد و از آن روز تا كنئن به بهانه های مختلف سعی در نقض آن داشته است.

ماموستا کریمی با بیان اینکه وفای به عهد از خصوصیات مسلمانان است خاطرنشان کرد: اگر چه وفای به عهد از خصوصیات بارز مسلمانان و نشانه های ایمان است اما باید در برابر بد عهدی و پیمان شکنی مستکبران نباید سکوت کرد و بایست پاسخ صریحی از طرف مسئولين به این بدعهدي هاي دولت آمريكا داده شود.

 

امام جمعه موقت بانه همچنين از مجموعه آموزش و پرورش اين شهر  و اعضای شوراهای آموزش و پرورش این شهر  بدلیل کسب رتبه برتر استانی قدردانی کرد و گفت: کسب رتبه برتر برای سومین سال متوالی حاکی از انجام تعهدات این شورا در قبال مسئولیتشان است.

ماموستا کریمی از رئیس مرکز بهداشت بانه و مجموعه این مرکز  به دلیل نظارت های مستمري كه بر صنوف حساس سطح شهر دارند نیز قدردانی کرد و گفت: این نظارت های مستمر تاثیر بسزایی در ارتقای سلامت جامعه و بهداشت عمومی افراد دارند که می باست تداوم داشته باشد.



برچسب ها :

امام جمعه موقن بانهبانهنماز جمعهوفاي به عهد مسئولينبرجام.

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی