چهارشنبه 4 بهمن 1396 / 08:46|کد خبر : 3077|گروه : اجتماعي

فرماندار بانه:

منابع آبی در بانه كم است/ مشكل كم آبي بانه يك بحران جدي است/فرهنگ مدیریت صحیح مصرف آب در بانه ترویج شود

منابع آبی در بانه كم است/ مشكل كم آبي بانه يك بحران جدي است/فرهنگ مدیریت صحیح مصرف آب در بانه ترویج شود

فرماندار بانه با بیان اینکه منابع ذخیره آب شهرستان بانه معدود است گفت:مشكل كم آبي بانه يك بحران جدي است و مي بايست نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب در بانه ترويج و نهادينه شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ دومین نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان بانه امروز با حضور فرماندار؛ رئیس اداره منابع آب؛ مديران اداره آبفای شهری؛ آبفای روستایی و سایر اعضای این شورا در محل فرمانداری بانه برگزار شد.

محمد فلاحی فرماندار و رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بانه در این نشست با اشاره به منابع محدود آبی در شهرستان بانه و همچنين کاهش نزولات جوی اظهار داشت: موضوع کم آبی در بانه یک معضل و بحران اساسي است كه بايد جدي گرفته شود .

وی افزود: موضوع کم آبی در شهرستان بانه از يك طرف مربوط به معدود بودن منابع آبی و از طرفي ديگر كاهش نزولات جوي در ساليان اخير است بطوریکه این مشكل كم آبي در روستاهاي بانه بويپه بخش مركزي اين شهرستان بیشتر است.

فرماندار بانه در مرحله اول تامین آب شرب شهری و روستایی را از اولویت های اداره منابع آب اين شهرستان عنوان کرد و گفت: در مرحله اول بایستی تامین آب شرب شهري و روستايي مورد توجه ادارات ذي ربط قرار بگیرد در مرحله بعد برای مصارف کشاورزی به آن توجه شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه خط انتقال اضطراری آب سد عباس آباد به شبكه آب شرب شهري  بانه تصریح کرد: با تکمیل شدن این پروژه و انتقال آب از سد عباس آباد به بانه مشکل کم آبی این شهر تا حد قابل ملاحضه ای برطرف می شود.

فلاحی یادآور شد؛ در حال حاضر با توجه به کاهش قابل توجه منبع  آب شیوی ده بانه که تنها منبع تامین آب شرب روستایی اين شهرستان است مشکل کم آبی در برخی از روستاهای بخش مركزي بانه شدیدتر است.

این مسئول با اشاره به وضعيت موجود ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب و همکاری مردم در مدیریت مصرف آب را ضروری دانست و از رسانه ها بویژه فضای مجازی در ترویج فرهنگ مصرف آب در بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت و سازهای بی رویه در حریم رودخانه اصلی شهر بانه بر ایجاد حفاظ و ممانعت از ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه اصلی شهر و صیانت از منابع آبی موجود تاکید کرد.



برچسب ها :

فرماندار بانهكم آبيبحرانآرباباخبرمنابع آب

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی