پنجشنبه 5 بهمن 1396 / 14:01|کد خبر : 3079|گروه : اقتصادي

معابر موقت مبادلات مرزی بانه به سیران بند منتقل می شود

معابر موقت مبادلات مرزی بانه به سیران بند منتقل می شود

فرماندار بانه از انتقال معابر موقت مرزی بانه به بازارچه مرزي سیران بند طي چند روز آينده خبر داد.

به گزارش آرباباخبر، محمد فلاحی امروز در حاشیه بازدید از مرز سیران بند بانه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظها داشت: طبق مصوبه هیئات دولت در  مرداد ماه امسال مبني بر ساماندهي مبادلات مرزي مي بايست کلیه مبادلات مرزی در شهرهای دارای معابر موقت مرزي ساماندهی شوند.

 

وی افزود:  امروز نيز هیئتی نیز از گمرک تهران به  بانه آمده و از بازارچه سیران بند اين شهرستان  بازدید کردند که خوشبختانه با توجه به فراهم بودن زیرساخت های مورد نیاز برای مبادلات مرزی بازارچه سيران بند مورد تایید این هیئت قرار گرفت.

فلاحي تصريح كرد: طبق  مصوبه هيئات وزيران در مرداد ماه سالجاري  فرمانداری بانه نيز از چند ماه گذشته با پالايش كارت هاي كولبري، برگزاري كلاس هاي توجيهي  برای کولبران و صاحبان بار در  راستاي اطلاع رسانی مقدمات اولیه این کار را فراهم کرده است.

فرماندار بانه خاطرنشان کرد: در همین راستا تا كنون ده هزار خانوار مشمول ساماندهي مبادلات مرزي در شهرستان بانه كه در روستاهاي تا شعاع 20 كيلومتري مرز زندگي مي كنند شناسایی شدند.

فلاحی تصریح کرد: با اجرای این طرح دیگر مبادلات مرزی از معابر موقت "گله سوره" و "هنگه ژال"  به بازارچه سیران بند بانه منتقل خواهد شد و به موجب آن ديگر تمام کالاهای وارداتی از این به بعد مستقیما از بنادر جنوب وارد بازارچه مرزي سیران بند بانه خواهد شد.

این مسئول همچنين گفت: در طرح ساماندهی مبادلات مرزی كه کلیه سرپرستان خانوارهاي تا شعاع بیست کیلومتري مرز را شامل می شود مي  توانتد ماهانه تا مبلغ 5 میلیون ریال از تخفیقات گمرکی استفاده کرده و اقلام مجاز را وارد شهرستان كنند.

نماينده عالي دولت در بانه گفت: در طرح کولبری کالا از بنادر جنوب وارد کشور عراق می شد و از کشور عراق با صرف هزينه هاي اضافي كرايه بار و ساير هزينه ها به معابر موقت مرزی بانه در هنگه ژال و گله سوره  انتقال داده می شد كه در این طرح کالا مستقیم از بنادر جنوبی کشور به مرز سیرانبند منتقل می شود.


 



برچسب ها :

معابر موقت مرزيبانهكولبريمبادلات مرزيفرماندار بانهگمركسيران بندعراقآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی