یکشنبه 24 آبان 1394 / 16:57|کد خبر : 308|گروه : سياسي

امام جمعه شهر ساسلو نروژ در بانه:

تفرقه خواسته دشمنان وهمزیستی مسالمت آمیز خواسته قرآن از امت های اسلامی است

تفرقه خواسته دشمنان وهمزیستی مسالمت آمیز خواسته قرآن از امت های اسلامی است

امام جمعه شهر ساسلوی نروژ در دومین پیش کنگره امام شافعی که در شهر بانه برگزار شد گفت: تفرقه و دوگانگی مهمترین خواسته دشمنان از مسلمانان است در حالیکه قرآن امت های اسلامی را به داشتن الفت و همزیستی مسالمت آمیز با همدیگر دعوت می کند.

آرباباخبر: پیش کنگره امام شافعی بانه
به گزارش خبرنگار آرباباخبر، سید احمد هنداوی بوجاری، در دومین پیش کنگره امام شافعی (رض) که پیش از ظهر امروز در سالن ورزشی گلشهر شهرستان بانه برگزار شد با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم که در مورد وحدت مسلمانان بیان شده گفت:طبق نص صریح این آیات مومنان برادران یکدیگرند که بایستی همواره با صفا و صمیمت در کنار همدیگر زندگی کنند.

 وی با بیان اینکه
تفرقه بین مسلمانان مهمترین خواسته و هدف دشمنان است گفت: مسلمانان بایستی با تکیه بر محور وحدت و انسجام، همزیستی مسالمت آمیزی که مد نظر خداوند متعال در قرآن کریم است را تحقق ببخشند.

هنداوی بوجاری خاطرنشان کرد: وقتی مسلمانان می توانند در کنار پیروان سایر ادیان الهی(یهودی و مسیحی) در کمال صلح و صفا زندگی کنند چرا نسبت به براداران دینی خود که قرآن همواره ایشان را دعوت به انس و الفت با همدیگر می کند نتوانند یک تعامل و همزیستی مسالمت آمیز با همدیگر داشته باشند.

 

وی، اتحاد و همدلی بین پیروان مذاهب اسلامی (شیعه و سنی) در کشور ایران را بی نظیر و مثال زدنی عنوان کرد و گفت: این وحدت و همدلی در کشور ایران علی رغم اختلافات قومی و مذهبی متعدد، یک نعمت بزرگ الهی است که افتخارآن فقط شامل حال مردم ایران می باشد هست.


این مهان خارجی در ادامه گفت: بر ما خرده گرفته می شود که چرا با برادران مسلمان شیعه خود در ایران در ارتباط هستیم اما ما به آنها اعلام می کنیم و همیشه نیز به این موضوع تاکید داشته ایم که وقتی ما با مسیحیان کشور خود ارتباط داریم چگونه می توانیم با برداران مسلمانان خود در ایران امن که میراث معنوی و فکری امام شافعی (رض) را احیا می کنند در ارتباط نباشیم.
 



برچسب ها :

تفرقهشیعه و سنیوحدت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی