جمعه 6 بهمن 1396 / 14:07|کد خبر : 3080|گروه : اجتماعي

امام جمعه بانه:

استفاده از قليان ريشه گرايش به مواد مخدر و اعتياد است

استفاده از قليان ريشه  گرايش به مواد مخدر و اعتياد است

امام جمعه بانه با اشاره به عواقب گرايش جوانان به قليان سراها گفت: استفاده از قليان ريشه گرايش به مواد مخدر و اعتياد است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبدالله حيدري، ظهر امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بانه كه در مسجد جامع اين شهر برگزار شد گفت: از ديدگاه اسلام 5 چيز داراي ارزش است كه بايسني ضمن حفظ احترام آنها مورد تجاوز قرار نگيرند.


ماموستا حيدري، دين ، جان انسان ها، مال ديگران ، ناموس و عقل را 5 موردي دانست كه بايد احترام انها حفظ شده و از تجاوز به آنها پرهيز شود.

وي تصريح كرد: هر چيزي كه سلامت عقل و جان انسان را به خطر بيندازد حرام است و از همين رو است كه خداوند در آيات متعددي از قرآن كريم شرب خمر و استفاده از هر مخدر ديگري را حرام كرده .

امام جمعه بانه با اشاره به ضررهاي قليان و آسيب هايي كه اين ماده دخاني  بر روي سلات افراد مي گذارد گفت: علي رغم اينكه  استفاده از قليان سلامت جسمي انسان ها  را هديد مي كند در برخي از انسان ها نيز موجب  گرايش آنها به سمت سيگار و ساير مواد دخاني و حتي اعتياد شده است.

وي در ادامه با اشاره به حرام بودن مشروبات الكلي نيز خاطرنشان كرد: خداوند در سوره هاي متعددي از جمله مائده به صرحت مسلمانان را از خوردن شراي متع كرده است و از دلايل حرام بودن مشروبات الكي هم تحت تاثير قرار گرفتن  سلامت عقل بواسطه  شرب خمر است .


امام جمعه بانه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص اهميت مسجد به تبيين جايگاه اين مكان مقدس  در دین مبین اسلام پرداخت و گفت: مسجد در اسلام از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است بطوریکه همواره به اهمیت آن تاکید شده است.

 

وی افزود: در خصوص اهميت مسجد همين نكته بس است كه پیامبر گرامی اسلام (ص) در اولین اقدام خود در هجرت به مدینه در بین راه و خود شهر مدینه اقدام به احداث مسجد کرد که این موضوع حاکی از شان و جایگاه مسجد در دین اسلام دارد.



برچسب ها :

امام جمعه بانهقليانمواد مخدراعتيادآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی