یکشنبه 8 بهمن 1396 / 09:43|کد خبر : 3084|گروه : سياسي

رئیس اداره گمرک بانه:

صادرات 49 ميليون دلاري كالا از بازارچه مرزي سيران بند بانه به عراق

صادرات 49 ميليون دلاري كالا از بازارچه مرزي سيران بند بانه به عراق

رئیس اداره گمرک بانه گفت:میزان ارزش صادرات کالا از بازارچه مرزي سيران بند بانه طي ده ماه گذشته سال جاري به اقليم كردستان عراق به 49 ميليون دلار رسیده است.

سعيد سنجابي امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، اظهار داشت: میزان کل صادرات از بازارچه مرزی سیران بند بانه به اقليم كردستان عراق  در 10 ماه ابتدایی سال جاری به ارزش  49 میلیون دلار بوده است.

وي حجم كالاهاي ارسال شده از مرز سيران بند بانه به اقلیم کردستان عراق را در مدت مذكور  152 هزار تن عنوان كرد و افزود: بر اساس اين آمار ميزان صادرات از بازارچه مرزي سيران بند در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته  به لحاظ حجمی 23 درصد افزایش داشته است.

سنجابي  در مورد عمده اقلامی که در این مدت به کشور عراق صادر شده، اظهار داشت: مصالح ساختمانی(سیمان)، كيف و كفش چوب، ميوه و مصنوعات پلاستيكي از جمله اقلامی است که به اقليم كردستان عراق صادر شده است.

رئیس اداره گمرك بانه تصريح كرد: به لحاظ ارزش ریالی نیز در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته در ده ماهه نخست امسال 156 درصد افزايش داشته ايم .

وي الکترونیکی کردن رویه صادرات و در همین راستا راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی از مرداد ماه سال 95 در گمرک سیران بند بانه را از دلایل اصلی رشد صادرات در بانه برشمرد و تصریح کرد: پس از راه اندازی سامانه جامع امور گمركي در مدت مذکور شاهد رشد روز افزون صادرات در بانه بودیم.
 

سنجابي با بيان اينكه در تقويم جهاني 6 بهمن ماه بعنوان روز جهاني گمرك نام گذاري شده است گفت: سازمان جهانی گمرک هر ساله شعاری برای این روز در نظر می گیرد که شعار امسال سازمان جهانی گمرک برای این روز با عنوان "محیط کسب و کار امن لازمه توسعه اقتصادی است" نامگذاری شده است.

 این مسئول تصریح کرد: گمرگ کشور نیز در چند سال اخیر با الکترونیکی کردن روند صادرات و واردات شاهد موفقیت های خوبی بوده است بطوریکه کسب مقام اول در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کسب عنوان دوم مبارزه با قاچاق در بین گمرکات جهانی از جمله این موفقیت ها بوده است که میتوان به آن اشاره کرد.

 



برچسب ها :

گمركبانهبازرچه مرزي سيران بنداقليم كردستان عراقصادرات

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی