دوشنبه 9 بهمن 1396 / 09:50|کد خبر : 3086|گروه : اجتماعي

معاون فرماندار بانه:

بیشتر راه های روستایی بانه صعب العبور است

بیشتر راه های روستایی بانه صعب العبور است

معاون فرماندار بانه با بیان اینکه بیشتر راه های روستایی بانه صعب العبور است گفت: یکی از دلایل توسعه نيافتگي مناطق مرزی و روستاهاس بانه همین عامل است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، نژاد شهیدی شامگاه گذشته در جلسه طرح تدوین سند جامع و ملي مناطق مرزی بانه که با حضور مسئول تدوین سند توسعه مناطق مرزی و روستایی کشور در محل فرمانداری بانه برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان بانه با داشتن بیش از  84 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق از جمله شهرهای مرزی استان کردستان است.

وی افزود: راه های ارتباطي صعب العبور در روستاها ؛ 8 سال جنگ تحمیلی و آلوده بودن بیشتر روستاهای مرزی به مین های باقی مانده از جنگ تحمیلی از جمله دلايل عقب ماندگی روستاهای مرزی این شهرستان است.

معاون فرماندار بانه؛ پوشش مرتعی مناسب برای امر دامداری؛ امکان توسعه باغداری و جاذبه های طبیعی را هم از جمله مزیت های مرزی شهرستان بانه برشمرد و گفت: بهره برداری از این ظرفیت ها در راستای توسعه و پیشرفت مناطق و روستاهای مرزی مستلزم عزم همگانی مسئولین است.

اسماعیل محمدی بخشدار نمشیر شهرستان بانه نیز در ادامه این نشست با اشاره به مشکلات روستاهای بخش نمشیر اظهار داشت: نا مناسب بودن جاده های روستایی؛ کمبود منابع آبی و مشکلات ارتباطی از عمده ترین مشکلات روستائیان در این بخش و حتي بخش هاي ديگر بانه در ننور و آرمرده است .

وی همچنین از سختی بروکراسی اداری در اعطای تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان انتقاد کرد و افزود: انتظار داریم بانک ها در اعطای تسهیلات به متقاضیان روستایی آسان کاری کند.

محمدي خاطرنشان كرد: اگر چه دولت در سال هاي اخير اقدامات مناسبي در اعطاي تسهيلات قرض الحسنه بمنظور توسعه و ايجاد اشتغال با كارمزد پايين در كردستان كرده است اما بازهم جاي خالي وام هاي بدون كارمزد در استان كردستان بويژه شهرستان مرزي بانه احساس مي شود.

 



برچسب ها :

راه روستاييبانهصعب العبورمرزيآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی