دوشنبه 9 بهمن 1396 / 09:49|کد خبر : 3087|گروه : اقتصادي

سند جامع و ملی توسعه روستايي در 118شهرستان مرزی تدوين مي شود

سند جامع و ملی توسعه روستايي  در  118شهرستان مرزی تدوين مي شود

مسئول تدوین سند توسعه مناطق مرزی روستایی کشور از تدوين سند جامع و ملی توسعه روستايي در 118 شهرستان مرزی تحت پوشش 16 استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ولی الله رستمعلی زاده شامگاه گذشته در جلسه طرح تدوین سند جامع و ملی مناطق مرزی و روستاهای بانه که با حضور معاون فرماندار بانه؛ بخشداران؛ مدیران ادارات و نخبگان روستاهاي شهرستان بانه در سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد؛ با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح تدوین سند جامع و ملی توسعه روستاهای مرزی، در 118 شهرستان مرزي كه تحت پوشش 16 استان مرزی هستند اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تدوین برنامه سند جديد توسعه،  ظرفیت ها ، مشکلات و موانع رشد توسعه روستاها شناسایی می شود و بر همین اساس برنامه ای جامع و ملی تدوین می شود افزود:  118 شهرستان مرزی در کشور وجود دارد كه براي  تدوین سند جامع جدید به همه شهرستان های مرزی و حتی شهرستان هایی که قسمت  کوچکی از آن شهرشتان ها  مرزی هستند مي رويم تا از نزدیک با ظرفیت؛ پتانسیل و همچنین مشکلات و مسائل روستاهاي مرزي  آشنا شویم و تلاش می شود مسائل دست و پا گیر و مسائلی که مانع رشد و توسعه روستاهای مرزی می شود در اين سند ملي از میان برداشته شود.

رستمعلی زاده خاطرنشان کرد: این طرح از یک سال و نیم گذشته در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری آغاز شده است و مطالعات اولیه این طرح از ابعاد مختلف سیاسی؛ اجتماعی؛ اقتصادی و زیست محیطی انجام شده و اطلاعات اولیه بر اساس اسناد های استانی، سندهای توسعه و سندهای آمایش سرزمین شهرستان ها اطلاعات اولیه به بدست آمده است.

مسئول تدوین سند توسعه مناطق مرزی روستایی کشور تصریح کرد: اطلاعات اولیه بدست آمده و برای تکمیل اطلاعات در زمینه ظرفیت های خاص هر منطقه؛ مشکلات و راهکارهای پیشنهادی هر شهرستانی را از زبان مسئولین  مردم و نخبگان ان شهرستان منطبق و تکمیل خواهیم کرد.

این مسئول تصریح کرد: پس از تکمیل اطلاعات بدست آمده و اتمام بررسي هاي میدانی از شهرستان های مرزی كشور سند اولیه روستاها و مناطق مرزي تدوین و برای نهایی شدن دوباره از طریق کارگروه شهرستانی بوسيله فضای مجازی به سمع و نظر مسئولین و نخبگان آن شهرستان خواهد رسید که پس از تائید نهایی تدوين خواهد شد.

 



برچسب ها :

سند توسعهمناطق مرزيروستابانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی