یکشنبه 24 آبان 1394 / 17:07|کد خبر : 309|گروه : فرهنگي

امام جمعه روستای بوالحسن بانه:

بانه با کمبود مدارس علوم دینی مواجه است/ ضرورت ورود دولت به احداث مدارس دینی در بانه

بانه با کمبود مدارس علوم دینی مواجه است/ ضرورت ورود دولت به احداث مدارس دینی در بانه

امام جمعه روستای بوالحسن بانه با بیان اینکه شهرستان بانه با کمبود مدرسه علوم دینی مواجه است گفت: ضرورت دارد که دولت و مسئولین به احداث مدارس دینی در این شهرستان ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا رحیم عباسی امام جمعه روستای بوالحسن و از علمای بزرگ اهل سنت شافعی مذهب شهرستان بانه پیش از ظهر امروز در دومین کنگره امام شافعی(رض) که در بانه برگزار شد با اشاره به جایگاه رفیع علمی و شخصیتی امام شافعی(رض) گفت: این عالم و پیشوای برجسته جهان اسلام خدمات بی شماری در حوزه فقه و حدیث به دنیای اسلام ارائه نموده است.

وی افزود: پرورش شاگردان متعدد، جمع آوری احادیث فراوان فقهی و ایجاد تعدیل در میان مذاهب مختلف اسلامی از دیگر افتخارات این دانشمند بزرگ و برجسته اسلامی در دوران گهر بار عمر خویش می باشد که می توان به آنها اشاره کرد.
 

امام جمعه روستای بوالحسن ضمن انتقاد از کمبود مدارس علوم دینی در شهرستان بانه گفت: کمبود این مدارس زیبنده شهر فرهنگی بانه و مردمان اختیار الدینی این شهر ستان نمی باشد.

وی با اشاره به تلاش گروهک های افراطی و تندرو در منحرف کردن اذهان جوانان گفت: بهترین راه مقابله با این هجمه فرهنگی،نشر مذهب امام شافعی(رض) در بین جوانان است که برای ترویج این مهم احداث مدارس علوم دینی در این شهرستان از جمله ضروریات است که امیدواریم مسئولین با ورود به این حوزه ما را در نشر افکار و عقاید امام شافعی(رض) در شهرستان بانه یاری کنند.

 

 

 



برچسب ها :

روستای بوالحسنامام شافعیهجمه فرهنگیاهل سنتکمبود مدارس دینی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی