جمعه 13 بهمن 1396 / 14:20|کد خبر : 3095|گروه : سياسي

امام جمعه موقت بانه:

گفتار ناحق و غير مسئولانه ريشه بسياري از فتنه هاي امروز جهان است

گفتار ناحق و غير مسئولانه ريشه بسياري از فتنه هاي امروز جهان است

امام جمعه موقت بانه با بيان اينكه گفتار و زبان ريشه بسياري از گناهان است گفت: ريشه بسياري از فتنه هاي امروز جهان اسلام ناشي از گفتار غير مسئولانه و نسنجيده برخي از افراد است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ ماموستا ملا "عبدالله عبدالهی" ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بانه که در مسجد این شهر برگزار شد، با اشاره به گناهان زباني كه از طريق گفتار انسان ها سر مي زند گفت: طبق آيات و روايات اسلامي  ریشه بسیاری از گناهان مربوط به گفتار و زبان انسان ها است.
 

وی با بيان اينكه  گفتار هم جزئي از كردار آدمي است افزود: دامنه فتنه هايی كه از طريق گفتار و  زبان آدمي بوجود مي آيد به مراتب بيشتر از گناهان و فتنه هاي ديگر است  و هر كس بايستي نسبت به گفتار و  کردار خود مسئولانه تر عمل كند.


امام جمعه موقت بانه ضمن ابراز تاسف از فتنه ها و  جنايت هايي كه امروز در جهان اسلام در حال وقوع است خاطر نشان كرد، بسياري از اين فتنه و آشوب ها ناشي از گفتار غير مسئولانه و به  ناحقي است كه توسط برخي از انسان هاي به ظاهر عالم بوجود آمده است.

ماموستا عبدالهي گفت: چه بسا جواناني كه با همين صحبت ها تحريك شده و به گروه هاي افراطي پيوستند و علي رغم اينكه جان خود را از دست دادند موجب ريخته شدن خون انسان هاي بي گناه زيادي هم شدند.

 

وی با بيان اينكه در عالم خارج هر عملي عكس العملي بدنبال دارد افزود: گفتار نیک و پسندیده موجب اصلاح جامعه و اجتماع می شود و گفتار بد و ناحق نيز موجب ايجاد فتنه  آشوب مي شود.

 

ماموستا عبدالهی تصریح کرد: بسیاری از گناهان از طریق زبان نشات می گیرد و اگر کنترل نشود انسان را به ورطه نابودی مي كشاند  بطوريكه طبق آیات و روایات اسلامي  بسیاری از افراد بدلیل عدم کنترل بر زبان و كردارشان مستوجب عذاب الهي و آتش دوزخ مي شوند.

 



برچسب ها :

امام جمعه موقتفتنهگفتار ناحقجهان اسلامآرباباخبرنماز جمعه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی