یکشنبه 24 آبان 1394 / 18:30|کد خبر : 310|گروه : سياسي

دبیر پیش کنگره های امام شافعی(رض) کشور در بانه:

امام شافعی (رض) با هرگونه تفرقه در بین مسلمانان مخالف بود/ دیدگاه ایشان یک دیگاه وحدتی و تقریبی بود

امام شافعی (رض) با هرگونه تفرقه در بین مسلمانان مخالف بود/ دیدگاه ایشان یک دیگاه وحدتی و تقریبی بود

دبیر پیش کنگره های امام شافعی(رض) در کشور با بیان اینکه امام شافعی (رض) با هرگونه تفرقه و دودستگی در بین مسلمانان مخالف بود گفت: دیدگاه ایشان نسبت به مذاهب مختلف اسلامی یک دیدگاه وحدتی و تقریبی بود.

 سعید عسگری معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ غرب کشور و همچنین دبیر پیش کنگره های امام شافعی(رض) در کشور، پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری دومین پیش کنگره امام شافعی (رض) که در شهرستان بانه برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر اظهار داشت: امروز این پیش کنگره با حضور جمع کثیری از روحانیون اهل سنت کردستان ایران و 45 نفر از روحانیون سرشناس و اساتید دانشگاه و یک مهمان ویژه از کشور نوروژ در شهرستان بانه در حال برگزاری است.

وی
مهمترین اهداف برپایی این کنگره را آشنایی با ابعاد شخصیتی، ابعاد کلامی وهمچنین آشنایی با نقش امام شافعی در وحدت مسلمانان و آشنایی با آرای فقهی ایشان عنوان کرد و افزود: بیش از 75 مقاله نیز در این ارتباط به دبیرخانه کمیته علمی این پیش کنگره ارسال شد که در نهایت با رای هیئت داوران 4 مقاله بعنوان مقالات برتر انتخاب و در پایان این مراسم از نویسندگان این مقالات تجلیل بعمل خواهد آمد.

عسگری جایگاه علمی و شخصیتی امام شافعی (رض) را جایگاهی رفیع دانست و خاطرنشان کرد، ایشان بعنوان یکی از شخصیت های برجسته جهان اسلام محسوب می شود که در حوزه های متعدد تبحر خاص داشته است.

دبیر پیش کنگره های امام شافعی(رض) با اشاره به محبت ایشان نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) تصریح کرد: ارادت ایشان به اهل بیت پیامبر(ص) در دورانی که هیچ کس جرات بروز این محبت را نداشته زبانزد همگان است بطوریکه این محبت و عشق در اشعار این عالم برجسته و منصف جهان اسلام به وضوح قابل مشاهده و لمس می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه به لحاظ برهه زمانی، دوران زندگی امام شفعی( رض) مصادف است با زمانی که تفرقه و دوستگی در بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی موج می زند بطوریکه حتی همدیگر را نیز متهم به تکفیر می کنند گفت: ایشان در این برهه حساس از تاریخ اسلام، یک دیدگاه وحدتی و تقریبی داشتند که تمام سعی و تلاششان هم بر این موضوع بود که در بین مذاهب مختلف یک نوع تعادل و تقریب نظر ایجاد کنند.

 

عسگری همچنین از برگزاری یک کنگره بزرگ در سال 95 در مرکز استان کردستان خبر داد و گفت:همه این پیش کنگره ها مقدمه ای هستند برای برگزاری کنگره اصلی که سال آینده در شهر سنندج برگزار خواهد شد.
  
 



برچسب ها :

دبیر پیش کنگره های امام شافعیبانهتفرقهمذاهب اسلامی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی