یکشنبه 15 بهمن 1396 / 13:46|کد خبر : 3103|گروه : اجتماعي

پروژه آب رسانی به دو روستای بخش مرکزی بانه افتتاح شد

پروژه آب رسانی به دو روستای  بخش مرکزی بانه افتتاح شد

صبح امروز از پروژه آب رسانی به دو رسانی بانه در بخش مرکزی این شهرستان با حضور مسئولین به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ پیش از ظهر امروز همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر از پروژه آب  رسانی به دو روستای بانه در بخش مرکزی این شهرستان بهره برداری شد.

" هاوری نصیری" رئیس اداره آبفای روستایی شهرستام بانه در مراسم بهره برداری از این پروژه اظهار داشت: پروژه مذکور در دو بخش اجرا شده است که بخش اول آن شامل توسعه مخزن 100 متر مکعبی آب روستای "بنی رزان" و بخش دوم شامل توسعه شبکه آبرسانی به روستای کوخ شیخ الاسلام است.

وی در ادامه افزود: پروژه بنی رزان شامل احداث و ایجاد مخزن آب با ظرفیت 100 متر مکعب؛ ایجاد اتاق فرمان؛ محوطه سازی و فنس کشی محوطه است.

نصیری خاطرنشان کرد: بخش دوم پروژه نیز توسعه شبکه داخلی آب روستای کوخ شیخ الاسلام است که شامل اجرای 4800 متر شبکه داخلی ؛ 100 متر خط انتقال و واگذاری 64 انشعاب است.

رئیس اداره آبفای روستایی بانه تصریح کرد: برای طرح مذکور مبلغ 250 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی در ردیف صندوق توسعه در نظر گرفته شده است.

در ادامه این مراسم؛ محمد صبوری بخشدار مرکزی بانه نیز؛ با اشاره به پروژه های آماده بهره برداری استان کردستان در دهه فجر امسال گفت: امسال حدود 800 پروژه با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد تومان آماده افتتاح است.

وی خدمت رسانی به مردم را وظیفه مسیولین دانست و گفت: مردم صاحبان اصلی نظام هستند و دولت بعنوان خدمتگذار این مردم در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی پروژه های گوناگونی را در راستای خدمت به مردم افتتاح می کند.

وی ضمن قدردانی از آبفای روستایی در احداث مخزن روستای بنی رزان افزود: مشکل کم آبی یکی از معضلات اصلی در روستاهای شهرستان بانه است که ایجاد چنین مخازنی می تواند در ذخیره و تامین منابع آب روستایی بانه نقش بسزایی داشته باشد.

بخشدار مرکزی بانه با بیان اینکه در طرح تفصیلی جدید روستای بنی ریزان جزء محدوده شهری است و در آینده از منابع آب شهری برخوردار خواهد شد گفت: تا آن زمان تامین آب و تلاش برای حل بجران کم آبی این روستا از محل منابع آب روستایی از اولویت های دولت است.

این مسئول تصریح کرد: امسال مبلغ 200 میلیون ریال از محل اعتبار دهیاری ها برای شبکه فاضلاب روستای بنی رزان هزینه و صرف شده است.



برچسب ها :

پروژه آب رسانيروستابخش مركزيبانهافتتاح

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی