سه شنبه 17 بهمن 1396 / 14:25|کد خبر : 3107|گروه : اقتصادي

فرماندار بانه:

توسعه بانه از سیاست های دولت است

توسعه بانه از سیاست های دولت است

فرماندار بانه گفت: در کنار تامین امنیت پایدار؛ سیاست دولت مبنی بر ایجاد توسعه بانه است.

به گزارش آرباباخبر؛ "محمد فلاحی" امروز در مراسم جشن انقلاب بخش آرمرده که با حضور پرشور آحاد مردم این بخش در مسجد جامع شهر آرمرده برگزار شد؛ با اشاره به سیاست های دولت در مورد شهرستان بانه اظهار داشت: ایجاد توسعه و امنیت پایدار در شهرستان بانه از سیاست های اصلی دولت در این شهرستان است.

وی افزود: برای تحقق این مهم دولت برنامه مدونی نیز  تدوین کرده است بطوریکه در همین راستا امسال تسهیلات اشتغال زایی مناسبی در قالب اشتغال فراگیر و تسهیلات خود اشتغالی روستایی به استان کردستان و شهرستان بانه تخصیص داده است.

فلاحی خاطرنشان کرد: تازگی کارگروه اشتغال پایدار روستایی نیز در سهرستان بانه ایجاد شده است که کار این کارگروه اعطای تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد به روستائیان متقاضی و دارای طرح است.

فرماندار بانه حمایت از بخش کشاورزی؛ صنایع دستی و در نهایت صنعت را از اولویت های کارگروه اشتغال پایدار روستایی در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان برشمرد و از ساکنین روستاهای بانه خواست که از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را کنند.

وی یادآور شد؛ در بحث احداث و اجرای زیر ساخت ها روستاهای بانه اولویت با روستاهایی است که در آنها فعالیت های کشاورزی و دامداری به صورت جدی انجام می شود خواهد بود.

 نماینده عالی دولت در بانه؛ شهر آرمرده را مرکز صنایع دستی بانه بویژه در حوزه صنعت شالبافی عنوان کرد و گفت: متاسفانه در چند سال گذشته این صنعت در آرمرده بواسطه پرداختن به مبادلات مرزی کم رنگ شده است که بایستی دوباره احیا شود.

 

فرماندار بانه با بیان اینکه احیای صنعت شالبافی در آرمرده از سیاست های دولت است تصریح کرد:  برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در شهر آرمرده بمنظور ترویج و توسعه هنر شالبافی در این شهر یکی از این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا مبلغ 2 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه کار آفرینی امید برای احداث و تکمیل محل برپایی این نمایشگاه در آرمرده در اختیار شهرداری این شهر قرار داده شده است.

فلاحی در ادامه سخنان خود به طرح ساماندهی مبادلات مرزی هم در بانه اشاره کرد و گفت: در این طرح تمام روستاهای بانه و شهرهای اقماری از جمله شهر آرمرده؛ کانیسور و بویین نیز از مزایای طرح کارت الکترونیکی مرزنشینان بهره مند خواهند شد.

وی همچنین گفت: تمام روستاهای بالای 20 خانوار بانه نیز تا سال آینده از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

وی به توجه به توسعه کشاورزی با استفاده از روش های نوین و پرورش بز مرغض در کنار مبادلات مرزی هم تاکید کرد و گفت: از کسانی که به این امور اهتمام کنند با اعطای تسهیلات و ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز شان حمایت خواهد شد.

این مسئول مسیر کشور را رو به توسعه و پیشرفت دانست و از مردم خواست در تسریع این روند دولت را همراهی کنند.

وی با انتقاد از کسانی که بدنبال ایجاد فضای یاس و نا امیدی در جامعه هستند گفت: قطعا چنین انسان هایی دوستدار مردم نیستند بلکه با این اقدامات خود آب در آسیاب دشمن می ریزند.

فلاحی؛ با اشاره به توطئه های دشمن در طول 40 سال گذشته گفت: دشمن در طی این مدت به انحای مختلف درصدد ضربه زدن به ملت ایران بوده است که خوشبختانه با ایستادگی مردم همیشه در صحنه؛ درایت رهبری؛ توان دفاعی و قدرت دیپلماسی تمامی توطئه های آنان نقش بر آب شده و با شکست مواجه شده است.



برچسب ها :

توسعهبانهفرمانداردولتكشاورزيآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی