یکشنبه 24 آبان 1394 / 19:02|کد خبر : 311|گروه : فرهنگي

نماینده ولی فقیه استان کردستان در بانه:

ایجاد وحدت و تشکیل امت واحده، ضروری ترین نیاز امروز جهان اسلام است

ایجاد وحدت و تشکیل امت واحده، ضروری ترین نیاز امروز جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دومین پیش کنگره امام شافعی(رض) که در بانه برگزارشد گفت: ایجاد وحدت و تشکیل امت واحده ضروری ترین نیاز امروز جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، حجت الاسلام و المسین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان پیش از ظهر امروز در دومین پیش کنگره امام شافعی(رض) که در شهرستان بانه با حضور روحانیون و اندیشمندان برجسته اهل سنت کردستان ایران و عراق در سال ورزشی گلشهر بانه برگزار شد به ضرورت توجه به افکار و نظرات امام شافعی در عصر حاضر تاکید کرد و گفت: توجه به نظرات این عالم برجسته جهان اسلام و سایر علمای بزرگ دیگر می تواند راهگشای ما در حل مشکلات باشد.

وی با اشاره به مقام علمی امام شافعی(رض) افزود: ایشان: در علوم مختلف سرآمد بسیاری از افراد و اندیشمندان زمان خود بود بطوریکه می توان ایشان را بنیانگذار و مدون بعضی از علوم در عصر خود نامید.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی خاطرنشان کرد: بعنوان مثال برای اولین بار در بین علمای اهل سنت امام شافعی(رض) توانست بطور وسیع و گسترده نسبت به رابطه فقه و قرآن پرداخته و از آیات قرآنی، مسائل و نکات فقهی را استخراج و استنباط کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به دیدگاه وحدتی و تقریبی امام شافعی نسبت به مذاهب و فرق مختلف اسلامی، ضمن ابراز تاسف از ایجاد تفرقه و دوگانگی که بواسطه دخالت دشمنان دین خدا که امروز در جهان اسلام رواج یافته است گفت: ایجاد وحدت و تشکیل امت واحده ضروری ترین نیاز امروز جهان اسلام است.

وی با اشاره به وضعیت مذاهب اسلامی در دوران امام شافعی(رض) خاطرنشان کرد: در آن برهه از تاریخ اسلام نیز بک نوع دو دستگی و تفرقه در بین مذاهب اسلامی بوجود آمده بود بطوریکه مکتب های مختلف همدیگر را تکفیر می کردند ولی امام شافعی با آن دیدگاه وسیعی که از اندیشه ها و تعالیم ناب اسلامی ایشان سرچشمه می گرفت کاری کرد که تعدیل و همدلی نسبی بین آنها بوجود آمد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی: مذهب شافعی و تشیع را نزدیکترین مذاهب اسلامی به یکدیگر در بین فرق متعدد اسلامی برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از علمای برجسته جهان تشیع در بیشتر موارد فقهی و حدیثی به فرموده های امام شافعی استناد کرده اند.





 



برچسب ها :

نماینده ولی فقیه در بکردستانامت واحدهجهان اسلامامام شافعیپیش کنگره امام شافعی بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی