پنجشنبه 19 بهمن 1396 / 07:51|کد خبر : 3112|گروه : سياسي

بیگلری:

80 درصد مدارس بانه خیرساز هستند

80 درصد مدارس بانه خیرساز هستند

محسن بیگلری با بیان اینکه در پنج سال و نیم گذشته 55 مدرسه در بانه احداث شده است گفت: 80 درصد مدارس بانه خیر ساز هستند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه شامگاه امشب در همایش تجلیل از برترین های کنکور 96 شهرستان بانه اظهار داشت: طی پنج سال و نیم گذشته تعداد 55 مدرسه در سطح شهرستان بانه احداث شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر این مدارس در مدت مذکور توسط خیرین و با همت والای مردم بانه احداث شده است افزود: 80 درصد این مدارس با مشارکت و همت خیرین احداث شده است.

آموزشكده فني در بانه احداث مي شود

بیگلری در ادامه به تعداد دانشگاه های شهر بانه نیز اشاره کرد و گفت:  نیاز به وجود یک آموزشکده فنی در بانه به شدت احساس می شود.

نماینده مردم سقز و بانه گفت: در حال حاضر سه آموزشکده فنی در استان کردستان وجود دارد که خوشبختانه مجوز تاسیس چهارمین آموزشکده فنی استان کردستان در بانه اخذ شده است.

وی افزود: تجهیزات مورد نیاز این آموزشکده فنی نیز توسط یکی از خیرین شهرستان بانه خریداری و تامین شده است.

محسن بیگلری ابراز امیدواری کرد با خرید تجهیزات مورد نیاز و اقداماتی که صورت گرفته است آموزشکده فنی بانه به زودی احداث و راه اندازی خواهد شد.

نماینده مردم سقز و بانه؛ در بخش دیگری از سخنان خود به عوامل موفقیت دانش آموزان در امر تحصیل اشاره کرد و گفت: عوامل متعددی در موفقیت تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد که در این بین نقش خانواده ها و مربیان بیش از عوامل دیگر است.

بیگلری با اشاره به آمار شرکت  کنندگان بانه ای در کنکور سال 96 و کسب رتبه های برتر گفت: سهم دانش آموزان بانه ای شرکت کننده در کنکور نسبت به استان کردستان 7 درصد بوده است اما در کسب رتبه های برتر زیر سه هزار این نسبت 12 و نیم درصد است.

وی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان پسر که موفق به کسب رتبه برتر کنکور شدند نسبت به دانش آموزان دختر به مراتب بیشتر است از خانواده ها خواست در تشویق و ترغیب دانش آموزان دختر به کسب علم بیشتر حساس باشند.



برچسب ها :

بيگلريهمايش تجليل از برترين هاي كنكوربانهآموزشكده فنيآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی